Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi już wróciły na Centralną Magistralę Kolejową. Do Warszawy jedziemy szybciej

MP
Maciej Gapinski
Dobre wieści z PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Od 11 sierpnia pociągi wróciły na Centralną Magistralę Kolejową. Po miesiącu remontu pojedziemy więc szybciej. Podobnie ze stolicy do Wrocławia, Krakowa czy Katowic.

Jak informuje PKP, miesięczne zamkniecie linii (od 10 lipca do 10 sierpnia) PKP Polskie Linie Kolejowe SA wykorzystały na wybudowanie nowego posterunku technicznego w Pilichowicach, montaż 34 rozjazdów oraz wywieszenie prawie 50 km sieci trakcyjnej. Tylko na odcinku Idzikowice – Opoczno Południowe – Olszamowice pracownicy 7 specjalistycznych pociągów wywiesili 36 km sieci.

- Sprawnie przeprowadzone prace na Centralnej Magistrali Kolejowej pozwolą na wygodniejsze i szybsze połączenia między kluczowymi ośrodkami w kraju. W przyszłości pozwolą na podniesienie prędkości na modernizowanym odcinku nawet do 230 km/h. Pasażerowie zyskają nie tylko wyższy komfort podróży po CMK, ale także lepszą jakość obsługi na stacji Włoszczowa Północna – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Wartość projektów realizowanych obecnie na CMK wynosi 162 mln zł.

- Czasowe zamknięcie odcinka Opoczno Południowe – Knapówka /Włoszczowa pozwoliło na znaczne przyspieszenie prac. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szukają optymalnych rozwiązań organizacji robót, by szybko i sprawnie prowadzić projekty inwestycyjne oraz maksymalnie ograniczać zmiany w rozkładzie jazdy. Zależy nam, by pasażerowie, którzy coraz częściej podróżują koleją, nadal korzystali z pociągów – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PLK zgodnie z harmonogramem prowadzą na Centralnej Magistrali Kolejowej kilka projektów:

  • modernizacje stacji Olszamowice i Włoszczowa Północ,
  • prace przy budowie posterunku w Pilichowicach
  • wymianę sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice - Opoczno Południe
  • wymianę sieci trakcyjnej na szlakach: Opoczno Południe – Olszamowice.

Prace trwają od marca i zakończą się do końca roku. Większość robót była i jest realizowana bez ograniczeń w ruchu pociągów. Poziom zaawansowania wszystkich zadań zbliża się do 70 procent.

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na CMK, po zakończeniu wszystkich prac, zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200, a następnie 230 km/h. Obecne zadania są częścią większego projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

Tych przestępczyń szuka policja. Poznajecie? Oto nazwiska

Podwyżki w Biedronce, Lidlu, Auchan. Ile zarabiają?

KLIKNIJ PONIŻEJ I POBIERZ
500 ZŁ NA DZIECKO WNIOSKI + FORMULARZE

KLIKNIJ W OBRAZ I ZOBACZ JAK PRAWIDŁOWO WYPEŁNIĆ WNIOSEK W PROGRAMIE RODZINA 500 PLUS

Wielka woda 1997. Zobacz niezwykły dokument multimedialny, który przygotowaliśmy z okazji 20-rocznicy wydarzeń z lipca 1997 roku. Archiwalne filmy, zdjęcie i teksty. Zachęcamy, by oglądać w trybie pełnoekranowym komputera.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty