W Gliwicach, przy autostradzie A4, powstaje największe na Górnym Śląsku centrum wyprzedażowe Silesia Outlet. Na przełomie sierpnia i września obiekt osiągnie stan surowy. Otwarcie jest przewidywane na wiosnę 2019 r.

Silesia Outlet, choć jeszcze jest w budowie, już reklamuje się jako największe centrum wyprzedażowe na Górnym Śląsku. I ma rację, bo jedyny godny konkurent, istniejące od wielu lat Fashion House Outlet Centre - dziś już pod nazwą Designer Outlet - znajduje się w Sosnowcu, czyli w Zagłębiu.

Zobacz zdjęcia:
Zobacz galerię

Centrum Silesia Outlet realizowane jest w dwóch etapach.

Otwarcie fazy pierwszej o powierzchni 12 tys. mkw. z 70 sklepami zaplanowano na wiosnę 2019 roku. Faza druga to ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. mkw. Inwestorem Silesia Outlet jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG.

CZYTAJ TEŻ:
Silesia Outlet Gliwice rośnie w oczach. To będzie największe na Śląsku centrum wyprzedażowe ZDJĘCIA

Zaplanowane na najbliższy czas prace dążą do tego, by na przełomie sierpnia i września obiekt osiągnął stan surowy i znalazł się pod dachem

- Na trwającej od grudnia 2017 roku budowie Silesia Outlet widać już znaczące postępy – mówi Krzysztof Bębacz, project manager w firmie BOIG, odpowiedzialny za proces budowy i wykończenia Silesia Outlet. - Gotowa jest cała konstrukcja żelbetowa, wykonano warstwy podbudowy pod posadzkę obiektu i kanalizację. W 70 proc. zrealizowane są już prace murarskie, obecnie trwa montaż konstrukcji stalowej dachu z warstwami pokrycia. Generalny wykonawca buduje już ściany zewnętrzne. Zaplanowane na najbliższy czas prace dążą do tego, by na przełomie sierpnia i września obiekt osiągnął stan surowy i znalazł się pod dachem – dodaje Bębacz.

Generalnym wykonawcą jest firma Erbud SA, finansowanie projektu zapewnił Bank Zachodni WBK SA.

Poziom komercjalizacji Silesia Outlet sięgnął 70 proc. Kolejnych 10 proc. umów jest już uzgodnionych. Zostało kilka ostatnich powierzchni sklepowych do wynajęcia. Niebawem zaczną przygotowania do drugiego etapu inwestycji. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.

W Silesia Outlet swoje salony otworzą m.in.:

  • Vistula i Wólczanka,
  • Kubenz,
  • Bruno Zinger,
  • Lavard,
  • Lancerto,
  • Lee Cooper,
  • Wrangler,
  • Cross Jeans,
  • Pepe Jeans,
  • Diverse,
  • Bagatelle,
  • 4F,
  • Martes Sport,
  • Puma,
  • Reebok,
  • Adidas i New Balance,
  • Guess,
  • Kazar,
  • Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone,
  • Venezia,
  • Unisono,
  • Trespass,
  • Volcano,
  • Symbiosis,
  • Molton,
  • Brand Collection,
  • Apart.

Sektor usługowy reprezentowany będzie m.in. przez restauracje Olimp i Mia Pizza, Lodowa Manufaktura Lovit, biuro podróży Sun-Way Travel, salon prasowy Tabak, punkt serwisujący telefony komórkowe 4Tel, salonik Lotto, perfumerię Amora oraz salon optyczny Soczekwki24 i Paris Optique.

Największe centrum wyprzedażowe na Górnym Śląsku będzie się znajdować w Gliwicach, tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W bezpośredniej strefie zasięgu zamieszkuje około 6,5 mln klientów, a istniejące już w sąsiedztwie dwa obiekty retail parku, Centrum Handlowe Auchan Gliwice i Leroy Merlin, odwiedza rocznie około 4,5 mln osób. Silesia Outlet i Centrum Handlowe Auchan Gliwice będzie łączył tzw. soft connection, by stworzyć kompleks handlowy.

Inwestorzy Silesia Outlet nie boją się zakazu handlu w niedziele, który w 2019 r. będzie jeszcze bardziej zaostrzony. Eksperci wskazują, że to właśnie centra wyprzedażowe będą największymi ofiarami tego zakazu. - To prawda, że największy ruch i obroty w outletach są w weekend. Nadal jednak pozostają inne dni tygodnia oraz soboty, w których Silesia Outlet będzie funkcjonować – mówi Mirosław Januszko, CEO spółki 6B47 Poland. - Jak podają badania, dla większości osób (70 proc.), centrum wyprzedażowe to zdecydowanie miejsce zakupów planowanych. Outlety odwiedzamy rzadziej niż tradycyjne centra handlowe, ale jednorazowy koszyk zakupowy jest wysoki. Liczymy więc na to, że nasi klienci będą planować zakupy w Silesia Outlet na inne dni, niż niedziele wolne od handlu. Mamy doświadczenie z innych krajów, takich jak Austria gdzie pomimo całkowitego zakazu handlu w niedzielę centrum outletowe funkcjonuje doskonale a najemcy raportują bardzo dobre (i rosnące) obroty - dodaje M. Januszko.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Zobacz najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w programie TyDZień