Statyczny stretching na zakończenie treningu. Jest równie ważny jak rozgrzewka

/r/
pixabay.com
Udostępnij:
Równie ważne jak rozgrzewka przed treningiem jest rozciąganie po wysiłku fizycznym.

Wiele osób zaniedbuje tę część treningu, tymczasem jest ona potrzebna, by mięśnie się zregenerowały i byśmy zapobiegli kontuzjom.

Najlepiej gdy stretching trwa około 10-15 minut i skupia się na tych partiach ciała, które podczas treningu wykonywały największą pracę.

Jeśli chodzi o rozluźnienie mięśni - najlepsze będzie rozciąganie statyczne. Polega na utrzymaniu statycznej pozycji rozciągnięcia mięśni przez określony czas (15-30 sekund).

W ten sposób uelastyczniamy mięśnie i ścięgna, zapobiegamy skurczom.

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Poznaj i zastosuj w swojej diecie 25 zasad zdrowego żywienia

Te domowe aktywności pomogą Ci szybko spalić kalorie!

Zdrowy kręgosłup - oto ćwiczenia, które pomogą. Wypróbuj!

Naturalne afrodyzjaki dla kobiet i mężczyzn, które na pewno masz w swojej kuchni [ZDJĘCIA]

Te witaminy i mikroelementy wzmocnią twój organizm [ZDJĘCIA]

Nie chcesz zachorować na raka? Oto 6 najważniejszych zasad diety

Lista domowych czynności, które poprawiają zdrowie i urodę

Wideo

Materiał oryginalny: Statyczny stretching na zakończenie treningu. Jest równie ważny jak rozgrzewka - Echo Dnia Świętokrzyskie

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie