Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Pyrzowicach robią swoje nawet bez Euro 2012 na Śląsku

Krzysztof Szendzielorz
Arkadiusz Ławrywianiec
Górny Śląsk nie dostał Euro 2012, a lotnisko w Pyrzowicach zostało nieco zmarginalizowane. Choć to nadal drugi pod względem liczby obsługiwanych pasażerów międzynarodowy regionalny port lotniczy w kraju.

Choć pewnie zarządcy Katowice-Airport trochę żal, że kibice ominą ich port, to jednak w Pyrzowicach nie rwą włosów z głów. Nasze okno na świat mimo wszystko rozwija się od 2004 roku, czyli od wejścia Polski do Unii Europejskiej, w imponującym stylu. Aż trudno w to uwierzyć, ale jeszcze osiem lat temu w ciągu jednego roku z pyrzowickiego lotniska korzystało około 600 tys. pasażerów. Tymczasem w grudniu 2011 roku odprawiono w śląskim porcie ponad 2,5 mln osób! Leszek Budka, członek zarządu GTL SA, poinformował w maju, że w tym roku pasażerów będzie o 300 tys. więcej.

W PYRZOWICACH OTWARTO ROZBUDOWANY TERMINAL A - ZOBACZ ZDJĘCIA

Z danych GTL wynika, ze w sezonie letnim 2012 roku najwięcej tras regularnych z Katowice-Airport obsługiwać będzie Wizz Air (20), następnie Ryanair (5), PLL LOT (3), OLT Express (3), Lufthansa (2) i SAS (1). Z kolei siatka połączeń czarterowych, to 43 trasy do 14 państw położonych w Europie, Azji i Afryce. Najwięcej kierunków czarterowych z wylotem z Katowice-Airport biura podróży oferują do Hiszpanii (9), następnie Grecji (7), Egiptu (4), Turcji (4), Tunezji (4), na Cypr (3), do Bułgarii (2), Maroka (2), Portugalii (2), do Włoch (2), na Ukrainę (1) do Izraela (1) i Zjednoczonych Emiratów Arabskich (1).

Zarządca lotniska ciągle rozbudowuje infrastrukturę portu. Zaledwie kilka dni temu oddano do użytku zmodernizowany stary terminal A. Trwa budowa dróg kołowania i płyt postojowych. - W lipcu oddamy nowy hangar techniczny - mówi Artur Tomasik, prezes GTL.

NOWA POMOC NAWIGACYJNA W PYRZOWICACH. ZOBACZ, JAK WYGLĄDA

Na tym nie koniec. Jesienią ma się rozpocząć w Pyrzowicach przełomowa inwestycja. Ruszy wtedy budowa nowego pasa startowego. Ta inwestycja potrwa nieco ponad dwa lata i może kosztować nawet ponad 240 mln zł! Tak przynajmniej wynika z kosztorysów. Przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty. Dotychczasowy pas startowy zostanie przekształcony w drogę kołowania.

GTL poważnie też myśli o rozbudowie strefy biznesowej. Ma powstać salonik VIP i tzw. fast track, czyli szybką odprawą. Jesienią zostanie też ogłoszony przetarg na dzierżawę działki, na której inwestor będzie mógł zbudować hotel.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty