Odpowiada Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów, oddział Katowice:
Organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych. Dotyczy to wszystkich usług turystycznych składających się na całą imprezę - również utraty przez turystę bagażu podczas przewozu dokonywanego przez osobę trzecią.
Na podstawie art.11A ust.1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U.97.133.884), odpowiedzialność organizatora turystyki można wyłączyć jedynie w przypadkach, w których niewykonanie lub nienależyte wykonanie spowodowane jest: #1. działaniem lub zaniechaniem klienta,#2. działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonaniu usług przewidzianych w umowie - jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć lub uniknąć, 3. siłą wyższą.
W sytuacji kradzieży sprzętu należy się zwrócić na piśmie do organizatora turystyki i zażądać zwrotu wartości sprzętu narciarskiego, powołując się na wyżej wymieniony przepis.(JJ)
*Eurowybory 2014: Sprawdź, kogo naprawdę popierasz [TEST WYBORCZY]
*Egzamin gimnazjalny 2014 ARKUSZE + KLUCZ ODPOWIEDZI
*Wielkanoc 2014: Tradycje i zwyczaje wielkanocne, które musisz znać
*Gala 50 wpływowych kobiet woj. śląskiego [ZOBACZ ZDJĘCIA Z GALI]
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?