Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Za co odpowiada organizator wycieczki? [EKSPERT PODPOWIADA]

Redakcja
arc.
W czasie powrotu z urlopu w górach skradziono mi sprzęt narciarski. Organizator wycieczki uważa, że nie ponosi za to odpowiedzialności, ponieważ zlecił przewóz osobie trzeciej. Czy ma rację? - pyta Czytelnik z Gliwic.

Odpowiada Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów, oddział Katowice:

Organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych. Dotyczy to wszystkich usług turystycznych składających się na całą imprezę - również utraty przez turystę bagażu podczas przewozu dokonywanego przez osobę trzecią.

Na podstawie art.11A ust.1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U.97.133.884), odpowiedzialność organizatora turystyki można wyłączyć jedynie w przypadkach, w których niewykonanie lub nienależyte wykonanie spowodowane jest: #1. działaniem lub zaniechaniem klienta,#2. działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonaniu usług przewidzianych w umowie - jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć lub uniknąć, 3. siłą wyższą.

W sytuacji kradzieży sprzętu należy się zwrócić na piśmie do organizatora turystyki i zażądać zwrotu wartości sprzętu narciarskiego, powołując się na wyżej wymieniony przepis.(JJ)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty