Druga młodość tramwaju typu 105 kosztowała kilkaset tysięcy złotych. Tyle kosztowała modernizacja w Zakładzie Usługowo-Remontowym w Chorzowie. ZUREK to nazwa, która wzięła się właśnie ze skrótu nazwy zakładu.
Skorzystają z niego pasażerowie linii tramwajowych, które kursują po katowickich trasach. Spółka zapowiada, że wszystkie tramwaje, które zostaną zmodernizowane w Zakładzie Usługowo-Remontowym w Chorzowie będą wyglądały podobnie.
Wagon pierwszy raz w trasę wyruszył w 1985 roku. Kursował m.in. na liniach 13, 15 i 6. W przyszłym tygodniu najprawdopodobniej skorzystają z niego pasażerowie 16-tki. Na co mogą liczyć? ZUREK posiada tzw. przetwornicę statyczną przez co nie robi dużego hałasu. Wnętrze jest całkowicie odnowione, a siedzenia tapicerowane. Podłoga jest wyłożona wykładziną antypoślizgową natomiast drzwi posiadają rewers, dzięki któremu w razie przykrego przyblokowania osoby wsiadającej lub wysiadającej natychmiast się otwierają.
Przód i tył tramwaju posiada nowy design. Światła diodowych lamp obejmują większą przestrzeń, przez co motorniczy jest w stanie wcześniej zauważyć leżącą przeszkodę. Łatwiej może też podnosić i opuszczać pantograf, gdyż jest on sterowany elektrycznie.
Koszt modernizacji takiego wagonu waha się od 400 do 500 tysięcy złotych. W zależności od funduszy wyremontowane zostaną również inne tego typu wagony.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?