– Rok 2015 dla Galerii Katowickiej był rokiem przecierania szlaków, rokiem innowacji, ale przede wszystkim i bezdyskusyjnie rokiem rekordów. Na wszystkich płaszczyznach osiągnęliśmy więcej niż zakładaliśmy w naszych ambitnie wyznaczonych celach – mówi Dawid Prymas, dyrektor ds. marketingu i PR Galerii Katowickiej.
– Biorąc pod uwagę planowany dalszy dynamiczny rozwój naszych programów marketingowych oraz optymalizację tenant mix, z wielką nadzieją spoglądamy w przyszłość – dodaje.
Grudzień minionego roku przyniósł największą w historii liczbę klientów Galerii Katowickiej – blisko 1,4 mln odwiedzających. To o 25 proc. więcej względem tego samego miesiąca w 2014 r. W grudniu 2015 odnotowana została także najlepsza od otwarcia odwiedzalność dzienna – wyniosła 69 000 osób.
**
W całym 2015 roku sklepy i punkty usługowe Galerii Katowickiej odwiedziło 14 milionów klientów, o 2,4 mln więcej niż w 2014 roku.**
Pod względem sprzedaży najlepszym miesiącem 2015 roku, i jednocześnie od momentu otwarcia Galerii Katowickiej, był grudzień 2015 – jej wartość wzrosła o 59 proc. względem miesiąca poprzedniego. Wzrost wartości sprzedaży w grudniu rok do roku wyniósł 23 proc.
Pod koniec 2015 roku Galeria Katowicka udostępniła dla swoich klientów nową, innowacyjną wersję aplikacji zakupowej, którą w niespełna trzy tygodnie pobrało na telefony 7,5 tys. użytkowników. Aplikacja mobilna Galerii Katowickiej łączy cztery główne funkcjonalności: program lojalnościowy z regularnymi nagrodami za bieżące zakupy, moduł konkursowy z nagrodami specjalnymi dla najlepszych klientów, moduł cyfrowych kuponów rabatowych oraz precyzyjną personalną nawigacją zakupową, która komunikuje się z infrastrukturą beaconów, poprawia komfort zakupów i skraca i potrzebny na nie czas. Jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w Europie wdrożonym z sukcesem w galerii handlowej tej skali.
Oferta Galerii Katowickiej została w 2015 roku poszerzona o renomowane, cieszące się dużą popularnością marki wśród których znajdują się: sprzedający produkty znanych marek i projektantów po okazyjnych cenach TK Maxx, sportowy Adidas, Tiger z produktami dla domu w skandynawskim designie, salon mody męskiej PAWO, nailbar „Manicure & Pedicure Marta Gajewska” i drogeria Endorphine.
Aktualnie portfel najemców Galerii Katowickiej tworzą także m.in.: Peek & Cloppenburg – multibrandowy salon z odzieżą renomowanych brandów np. Ralph Lauren, Hugo Boss, Calvin Klein, Armani, Dolce&Gabbana i innych, także własnych marek oraz Tommy Hilfiger, the North Face, iSpot, Zara, Euro RTV & AGD, Reserved, Matras, SMYK, 4 Faces, Duka, Estee Lauder.
Wśród wyróżniających Galerię Katowicką działań przeprowadzonych w 2015 roku wymienić można organizację wydarzeń modowych z udziałem popularnej modelki Joanny Krupy pod nazwą Key Fashion Week i Katowice Fashion Week, aranżację sąsiadującego z obiektem placu Szewczyka na snow park w podczas ferii zimowych i plażę w czasie wakacji oraz inaugurację PROJEKTU WYŻSZY POZIOM, inicjatywy realizowanej we współpracy z najważniejszymi instytucjami kulturalnymi i samorządem miasta, w ramach której przez ostatnie pół roku odbyło się blisko 200 różnorodnych wydarzeń: warsztatów dla dzieci i dorosłych, spotkań, sesji relaksacyjnych, spektakli, performance`ów, spotkań w ramach festiwali, koncertów, etc.
W ramach PROJEKTU WYŻSZY POZIOM, w listopadzie 2015 r. otwarta została „Scena w Galerii” – czwarta, stała scena Teatru Śląskiego, pierwsza w Europie stała scena dużego publicznego teatru prowadzona w obiekcie handlowym. PROJEKT WYŻSZY POZIOM Galerii Katowickiej został uznany przez Narodowe Centrum Kultury za jeden z 20 najlepszych projektów kulturalnych i CSR w Polsce.
Patryk Saleta
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?