Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ale numer! Mieszkańcy Czerwionki-Leszczyn zagrali w nowej reklamie ogólnopolskiej sieci. Promują tydzień śląski

Barbara Kubica-Kasperzec
Barbara Kubica-Kasperzec
Do niemal każdej ogólnopolskiej telewizji trafiła już nowa reklama sieci Biedronka, w której zagrali mieszkańcy gminy Czerwionka-Leszczyny. To Czesław Żemła, który kultywuje i rozpowszechnia tradycje regionalne oraz śląską godkę, oprowadza po familokach i prowadzi wiele gminnych imprez. Rolę dostała także Gabriela Gizdoń z Koła Gospodyń Wiejskich w Czuchowie.

W Biedronce, jednej z największej sieci marketów w Polsce, trwa śląski tydzień. Kupić można śląską, krupnioki, szkloki i fet na chleb. Reklamę śląskiego tygodnia puszczają już niemal wszystkie ogólnopolskie telewizje. A wiecie, że zagrali w niej mieszkańcy Czerwionki-Leszczyn? Czesław Żemła (gra - nie może być inaczej - górnika) i Gabriela Gizdoń z Koła Gospodyń Wiejskich w Czuchowie.

- Kiedyś przyszło do naszego koła zaproszenie do wzięcia udziału w castingu do reklamy. Postanowiłam spróbować. Trzeba było nakręcić krótki filmik i przesłać go reżyserowi. Opowiadałam w nim o naszym kole, co robimy itp. - wspomina pani Gabriela. W nakręceniu filmiku pomogli jej pracownicy Miejskiego Ośrodka Kultury w Czerwionce. - Wysłałam i długo była cisza, więc myślałam, że przepadło. Aż w końcu dostałam informację, że zapraszają mnie na internetowy casting - śmieje się pani Gabriela.

Początkowo autorzy reklamy szukali dogodnego miejsca do jej nakręcenia. Odwiedzili między innymi czerwieńskie familoki, po których oprowadzał ich właśnie Czesław Żemła, lokalny gawędziarz, przewodnik propagujący śląską kulturę. I cała ekipa była nim oczarowana na tyle, że choć reklama ostatecznie nie powstała w Czerwionce, to pan Czesław dostał w niej jedną z głównych ról.

?enablejsapi=1" type="text/html" width="425" height="344" allowfullscreen frameborder="0">

Nie przeocz

- Ja po spotkaniu z reżyserem na internetowej platformie też dostałam rolę, ale epizodyczną, nie główną. Nic w reklamie nie mówię. Mimo to, było to niesamowite doświadczenie, przygoda i cieszę się bardzo, że na nowe doświadczenie się otworzyłam - mówi pani Gabriela.

Ona w Kole Gospodyń Wiejskich w Czuchowie działa od lat. Wraz z koleżankami robi mnóstwo ciekawych projektów - gospodynie gotowały w plenerze i na tej podstawie powstał internetowy program kulinarny. Udział w reklamie, która ostatecznie powstała w Mysłowicach, na terenie Szybu Bończyk, był dla niej okazją do nawiązania nowych relacji i znajomości.

- W reklamie grały wyłącznie panie z Kół Gospodyń Wiejskich. Wymieniłyśmy się numerami telefonów, mamy kontakt, dla naszego koła to też będzie okazja do wymiany doświadczeń, pomysłów, spotkań z innymi kołami - mówi pani Gabriela.

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo