- Ostrzegamy przed fałszywymi mailami rozsyłanymi przez cyberprzestępców. Pod pozorem blokady przelewów i konieczności „weryfikacji tożsamości” proszą o kliknięcie w fałszywy link i podanie poufnych danych - informują w PKO Banku Polskim.
Kliknięcie w link kieruje do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych wrażliwych. - Przypominamy, że bank nigdy nie prosi o podanie tego rodzaju danych przy logowaniu oraz nigdy nie rozsyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa - wyjaśnia PKO.
Przy logowaniu do banku zawsze należy sprawdzać poprawność wpisanego adresu internetowego, ikonkę zielonej kłódki przed adresem oraz wygląd strony logowania. Co istotne, również przy potwierdzaniu przelewów za pomocą SMS, należy sprawdzać kwotę zanotowaną w wiadomości.
Co zrobić, gdy kliknęliśmy w przesłany przez hakerów link?
W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
TYDZIEŃ Magazyn informacyjny reporterów Dziennika Zachodniego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?