- Tylko w pierwszy weekend trwania akcji odnotowaliśmy sto tysięcy odwiedzin naszej strony internetowej "Sezon na Śląskie". Do dzisiaj zajrzało na nią około 200 tysięcy osób, a z informacji, jakie docierają od właścicieli hoteli, wynika, że liczba gości co tydzień się podwaja - mówi Tomasz Stemplewski, dyrektor Wydziału Gospodarki, Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach. Dodaje, że to największa z dotychczasowych akcji promocyjnych Urzędu Marszałkowskiego. Nie dość, że obejmuje całe województwo, to jeszcze trwa aż trzy miesiące. A skierowana jest głównie do ludzi młodych i aktywnych, którzy wolny czas spędzają chodząc po górach czy jeżdżąc na rowerze.
"Sezon na Śląskie" to także pierwsza kampania, która nie ma już tylko charakteru wizerunkowego, lecz promuje konkretne usługi i produkty. Wcześniej bowiem Urząd Marszałkowski starał się przekonać mieszkańców Polski do zmiany wyobrażeń na temat Śląska, bowiem jeszcze kilka lat temu Beskidy i Jura Krakowsko-Częstochowska, czyli regiony, które są najlepiej przygotowane na przyjęcie turystów, Polakom nie kojarzyły się z województwem śląskim. Z kolei aglomeracja katowicka kojarzyła im się głównie z przemysłem. Dlatego powstał nowy produkt turystyczny, czyli Szlak Zabytków Techniki.
- To był strzał w dziesiątkę. Kampania odbiła się w kraju szerokim echem. Za promocję śląskich zabytków techniki Polska Organizacja Turystyczna wyróżniła nawet Śląską Organizację Turystyczną nagrodą - wspomina Krystyna Papiernik, prezes Śląskiej Izby Turystyki. Dodaje, że teraz przyszedł czas na podobną promocję np. atrakcji Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Narzędziem do osiągnięcia tego celu jest m.in. kampania "Sezon na Śląskie", która proponuje turystom trzy pakiety: jurajski, beskidzki i industrialny. Na jej potrzeby uruchomiona została strona www.sezonnaslaskie.pl, na której turyści znajdą szczegóły promocyjnych ofert.
- Do naszej akcji przyłączyło się ponad 120 hoteli. Wiele z tych obiektów zaproponowało najwyższe, 50-procentowe rabaty. Ich oferta jest ważna do końca listopada, a obejmuje dwa noclegi dla dwóch osób ze śniadaniem. Na gości hotelowych czekają też dodatkowe pakiety promocyjne oferujące bonusy na lokalne atrakcje turystyczne - mówi Stemplewski.
- Bardzo dobry pomysł, który przyniesie wymierne efekty - nie ma wątpliwości Sabina Bugaj, szefowa Miejskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Informacji w Szczyrku.
W beskidzkim kurorcie do kampanii "Sezon na Śląskie" przyłączyło się sześć hoteli i pensjonatów. - Żyjemy w takich czasach, że każdy z nas szuka ciekawych, ale i konkurencyjnych ofert. Kolekcjonujemy też karty rabatowe, które umożliwiają otrzymanie bonusów - śmieje się Bugaj. Dodaje jednak, że również Szczyrk organizuje podobne akcje. - Na przykład letni rajd "Szczyrk za free" czy posezonową obniżkę cen karnetów narciarskich - przypomina.
Własną akcję promocyjną przygotowali w ten weekend także wiślanie. Każdy, kto dziś i jutro zjawi się w mieście pod Baranią Górą, będzie mógł liczyć na spore rabaty. Po raz kolejny ponad 70 hoteli, pensjonatów i restauracji obniży bowiem ceny nawet o 50 procent, a wszystko w ramach akcji "Wisła za połowę". - W ten sposób dziękujemy naszym gościom za kończący się sezon letni i zarazem zachęcamy do przyjazdu do nas zimą - mówi Rafał Skurzok, prezes Wiślańskiej Organizacji Turystycznej. Przypomina, że w zeszłym roku akcja "Wisła za połowę" odbyła się dopiero w listopadzie. Tym razem wiślanie nie chcieli ryzykować złej pogody i obniżyli ceny w ostatni weekend września. W efekcie dziś i jutro w beskidzkim kurorcie będzie można nie tylko taniej przenocować czy zjeść obiad, ale też m.in. wybrać się na wycieczkę kolejką beskidzką, wypożyczyć rower, przejechać dżipem, poszaleć w parku linowym.
- Pogoda ma być ładna, więc spodziewamy się wielu gości. Każdy bez problemu znajdzie jednak nocleg, bo takich tłumów jak na Tygodniu Kultury Beskidzkiej, na pewno nie będzie - żartuje Krzysztof Kaczorowski, podinspektor Referatu Promocji Urzędu Miejskiego w Wiśle. Dodaje, że akcji "Wisła za połowę" towarzyszyć będą liczne atrakcje, m.in. na placu Bogumiła Hoffa zorganizowane zostaną warsztaty twórczości ludowej, będą koncerty, a w niedzielę odsłonięta zostanie tablica olimpijczyka Jana Kawuloka w wiślańskiej Alei Gwiazd Sportu.
Nasz region kryje atrakcje europejskiego formatu
Na gości, którzy jesienią skuszą się na spędzenie weekendu w naszym regionie, czekają nie tylko tanie hotele. Województwo śląskie obfituje bowiem w atrakcje europejskiego formatu.
Perłą architektury jest m.in. wspaniały zespół pałacowo-parkowy książąt pszczyń-skich w Pszczynie. Barokowy pałac otacza rozległy park krajobrazowy w stylu angielskim. W części parku zwanej "Zwierzyńcem" znajduje się zaś jedyna w Polsce Pokazowa Zagroda Żubrów.
Każdy turysta musi też zobaczyć klasztor Ojców Paulinów na Jasnej Górze. Kaplica z cudownym obrazem Czarnej Madonny to święte miejsce katolików z całego świata. Dla zwiedzających udostępnione są: skarbiec, arsenał, muzeum 600-lecia i bastion św. Rocha.
Żelaznym punktem wycieczek jest również Muzeum Browaru Żywieckiego. Trasa turystyczna prowadzi przez 18 pomieszczeń, ukazując proces produkcji piwa i ponad 150-letnią historię słynnego browaru.
Co sądzisz o atrakcjach w ramach akcji "Sezon na Śląskie"? Ciekawe czy takie sobie? Napisz
*Plebiscyt Młoda Para 2012 ZOBACZ ZDJĘCIA KANDYDATÓW
*Budowa dworca w Katowicach: Hala, perony ZDJĘCIA i WIDEO
*Debata o Śląsku: Semka kontra Smolorz ZDJĘCIA i WIDEO
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?