Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biedronka przyłącza się do walki z rakiem

KL
W ramach promowania profilaktyki zdrowotnej i zdrowego trybu życia Biedronka przyłączyła się do kampanii „Oswoić raka". Portugalski gigant będzie przekazywał część dochodu ze sprzedaży róż na cele związane z profilaktyką i leczeniem chorób nowotworowych.

Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat nowotworów i ich profilaktyki oraz wsparcie osób borykających się z problemami onkologicznymi. Inspiracją do jej stworzenia jest wzrost zagrożenia chorobami cywilizacyjnymi, w tym nowotworami.

Obecnie w Polsce udaje się wyleczyć z raka zaledwie 40 procent chorych. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest zwykle brak badań profilaktycznych i zbyt późne wykrycie nowotworu. Wiąże się to z niewielką wiedzą społeczną oraz lękiem przed badaniami i ich wynikami. Pomysłodawcą kampanii jest Polski Komitet Zwalczania Raka, a partnerem Fundacja Przyjaciółka.

– Rak w świadomości społecznej pozostaje chorobą tabu, o której nie chcemy i nie umiemy rozmawiać - mówi prof. Zbigniew Wronkowski, prezes Polskiego Komitetu Zwalczania Raka.
- Wciąż brzmi to jak fatum. Jednak nowotwór rozwija się wiele lat, dlatego mamy dużo czasu, by zauważyć w naszym organizmie zmiany, których wcześniej nie było. Szybko wykryta zmiana jest wyleczalna w ponad 90 procentach przypadków.

W ramach kampanii wystartował portal edukacyjny www.oswoicraka.pl. Pełni on funkcję bazy wiedzy na temat chorób nowotworowych, sposobów ich wczesnego wykrywania, psychoonkologii, zdrowego odżywiania i jego roli w profilaktyce chorób. Jego uruchomienie możliwe było dzięki zaangażowaniu klientów sieci.

– Portal www.oswoicraka.pl został sfinansowany ze środków, które pozyskaliśmy dzięki zaangażowaniu klientów sklepów Biedronka – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Jeronimo Martins Polska. – W październiku ubiegłego roku do sprzedaży w naszych sklepach trafiły specjalne bukiety róż opatrzone nalepką ze specjalnym hasłem promującym akcję. Każdy, kto kupił różę, dołożył cegiełkę i wsparł ideę propagowania wiedzy o tak ważnym problemie, jakim jest przeciwdziałanie chorobom i ich skutkom - dodaje.

Na portalu można znaleźć ponad 100 publikacji opracowanych przez specjalistów współpracujących z Polskim Komitetem Zwalczania Raka, a także strefę dźwięków relaksacyjnych. W przyszłości użytkownicy platformy będą mogli również za pośrednictwem czatu skorzystać z bezpośredniej pomocy specjalistów oraz zapoznać się z aktualnościami ze świata medycyny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera