Co powinien umieć uczeń na lekcjach WF, żeby zdać do następnej klasy? Zobaczcie wykaz ćwiczeń i kryteria oceny

MCH

Wideo

Zobacz galerię (8 zdjęć)
Co powinien umieć uczeń na lekcjach WF, aby zdać do następnej klasy? Nie oszukujmy się, nie każde dziecko może zostać drugim Robertem Lewandowskim. Tak jak nie każdy ma predyspozycję, by szybko biegać i wysoko skakać. Decydują o tym często cechy wrodzone, jak wzrost, budowa ciała. Stąd poczucie wielu rodziców, że ich dziecko na lekcji wychowania fizycznego zostało niesprawiedliwie ocenione. Co musi umieć uczeń na lekcjach WF, żeby zdać do następnej klasy? Co nauczyciel powinien brać pod uwagę wystawiając cenzurkę? Dobrą postawę i dobre chęci. Niemniej jednak jest też zestaw umiejętności wynikających z podstawy programowej, które nasze dziecko opanować powinno.

Lekcje WF w szkole

Wśród wuefistów od lat trwa spór o to, co powinno, a co nie, podlegać ocenie w procesie wychowania fizycznego. Są nauczyciele, którzy najchętniej ocenialiby, kto jak daleko i wysoko skacze, podczas gdy inni - wystawiając ocenę biorą pod uwagę przede wszystkim postawę swojego podopiecznego i jego zaangażowanie w zajęcia.

ZOBACZCIE, CO POWINIEN UMIEĆ UCZEŃ NA LEKCJACH WF

Od września 2015 roku, decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej, już nie tylko umiejętności ucznia decydują o ocenie z wychowania fizycznego, ale jego chęci i zaangażowanie właśnie - posiadanie stroju do ćwiczeń, wykonywanie poleceń nauczyciela. Podobnymi kryteriami przy wystawianiu cenzurki powinni kierować się nauczyciele muzyki czy plastyki.

Niemniej jednak, zgodnie z kryteriami nauczania, dziecko na lekcji wychowania fizycznego musi wykazać się także opanowaniem podstawy programowej. Zaliczają się do niej zajęcia z gimnastyki, lekkoatletyki i gier zespołowych. Na lekcji sprawdzane są cechy motoryczne ucznia - siła, szybkość, wytrzymałość, skoczność.

Nie przegap

Justyna Wojak, dyrektorka Szkoły Podstawowej Sportowej im. Olimpijczyków Śląskich w Mysłowicach, podkreśla jednak, że nie oznacza to, iż każdy uczeń w tym samym momencie musi umieć to samo. Czasem jest to po prostu fizycznie niemożliwe.

Co powinien umieć uczeń na lekcjach WF, żeby zdać do następn...

- Dzieci z roku na rok rosną. To może zachwiać motoryką ucznia na pewien czas - przypomina nauczycielka. Uczniowie muszą przede wszystkim chcieć ćwiczyć. - To będzie miało wpływ na ich całe późniejsze życie. Nas najbardziej cieszy, kiedy spotykamy naszych absolwentów, którzy choć dawno zakończyli swoją karierę sportową, to nadal prowadzą aktywny tryb życia - biegają, ćwiczą w klubach fitness - tłumaczy Wojak.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gosc

Ocena powinna być w formie - zaliczono

G
Gość
20 lutego, 20:25, Gość:

Uważam, że zajęcia powinny być atrakcyjne. I bezwzględnie bez ocen. Dlaczego niektóre dzieci chodzą na mnóstwo popołudniowych zajęć sportowych: piłka, wspinaczka, tańce, trampoliny a nienawidzą lekcji w_f?

Ci co chodzą na dodatkowe normalnie cwicZa na wf. Cała reszta nic nie robiących popołudniami zwykle nie ćwiczy na wf.

W
Wuefista

Od ponad 30 lat uczę wychowania fizycznego, od zawsze oceniam ucznia za zaangażowanie, mimo że rozporządzenie dopiero od kilku lat mówi o tym, że ocenie podlega postęp i wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z zadań. Ocenie podlega systematyczność u mnie z wagą oceny 3, aktywność na rzecz szkoły waga 3 aktywność ucznia i kreatywność na lekcji waga 2 i oczywiście wiadomości i umiejętności i tu waga jest jeden. Sprawdziany techniczne są 2 w semestrze , w klasie maturalnej już ich nie robię. Nie oceniam czasówek bo to sprawność motoryczna która ma wiele uwarunkowań, owszem sprawdzamy czasy , ale dla mojej wiadomości i ucznia, aby wiedział nad czym trzeba popracować , owszem czasami jest ocena za bieg ale tylko 6 lub 5 ,gdy widzę, że uczeń uzyskał progres. Trzeba pracować na koordynacją młodzież przychodząc do szkoły średniej ma bardzo szeroką rozpiętość umiejętności, cieszę się z ich sukcesów. Nie mam problemów ze zwolnieniami lekarskimi , wiadomo są takie sytuacje gdy stan zdrowia uniemożliwia aktywność , ale u mnie ten procent jest niewielki . Celem wf jest aby aktywność fizyczna stała się nawykiem na całe życie, a nie wystawianie ocen za biegi , skoki, przewroty to tylko przy okazji. Nigdy nie uprawiałam sportu wyczynowo tylko rekreacja , ale odstaję od moich rówieśników pod względem sprawności fizycznej i proszę Was młodzi ludzie dbajcie o wasze zdrowie poprzez ruch i dobre odżywianie (o tym tem podstawa programowa mówi.) Pamiętajmy wf nie ma celu wychować sportowców tylko sprawnych i zdrowych ludzi. A Ci najbardziej uzdolnieni mają okazję prezentować się na zawodach międzyszkolnych i w tej dziedzinie też odnosimy sukcesy. Nauczyciel przed emeryturą :-)

E
Ela

Nie każdy jest sportowcem i nie każdy ma predyspozycje. Mam córkę która jest lekkoatletyka i sport jest przyjemnością, więc nie jest nic nadzwyczajnym. Mam też syna który ma problem z metabolizmie, jest grubszy. STARA SIĘ JAK MOŻE, niestety biegi choć kończy kończy z oceną niedostatecznie bo nie mieści się z tabela lekkoatletyczna na lepszą ocenę. Uważam że ocen powinno nie być z tego przedmiotu. Bo to co jest w tej chwili wyprawianevjest chore. Powtarzam nie każdy jest i nie każdy będzie sportowcem

G
Gość

Za w-f wogole nie powinno być ocen. Pograć pobiegać i starczy

S
Sceptyk

Nawet najgorsza lebiega zawsze jest dobra w jakieś dyscyplinie i to powinien znaleźć nauczyciel jezeli lebiega i jego rodzice nie wiedzą, a następnie zachęcić do rozwijania tych umiejętności. Podstawa programowa to [wulgaryzm]enie. Dzieciak ma się ruszać ,to jest podstawa programowa.

G
GL cm cm hmm

Same eksperty tu piszą, zapraszam na wf do szkoły - tej się nie chce, ta ma paznokcie świeżo zrobione, tej się makijaż rozmyje, tej mamusia dała zwolnienie, tamta na cały miesiąc okres, ... Chłopaki jeszcze w pole pokopia ale też nie wszyscy!

G
Gość

Uważam, że zajęcia powinny być atrakcyjne. I bezwzględnie bez ocen. Dlaczego niektóre dzieci chodzą na mnóstwo popołudniowych zajęć sportowych: piłka, wspinaczka, tańce, trampoliny a nienawidzą lekcji w_f?

G
Gość

Jako były wf-men powiem tyle:zawsze jest mała grupa młodych, którzy chcą ćwiczyć np 10/40,a reszta olewa.Smartfon to jest najlepszy przyrząd do ćwiczeń 🆘🆘🆘🆘

X
Xxx

Fajne są nauczycielki które ośmiesza na lekcji

E
Endriu

Wf to powinna być frajda a nie przedmiot na oceny. Powinien zachęcać do ćwiczenia i rozwoju fizycznego. Jak uczeń dostanie słaby stopień to to go nie zachęci a wręcz odwrotnie. Wf powinien być na obecność nie na oceny bo nie każdy jest we wszystkim dobry, ale może się cieszyć i bawić każdym ćwiczeniem fizycznym.

O
Ola

Mój pan od wf-u już na początku roku oświadczył, że dostał dziewczyny po złości, dlatego musimy zająć się sobą same, bo jesteśmy dla niego zbyt rozlazłe. Facet wychodzi z lekcji, siedzi w telefoni - ma na nas całkowicie wywalone. Każda, nawet ta co przysiadunie zrobi, ma szóstki -przynajmniej nie jedynki.

E
Elek- torat

Tabelaryczne podejście do oceniania ucznia na lekcjach wf wywołuje zniechęcenie dzieci i młodzieży do sportu, rekreacji.

G
Gość
19 lutego, 22:53, Gość:

No i bez jaj - co to pisał leń który nie ćwiczył nigdy na wfie - ja mam 50 lat i w porównaniu z ćwiczeniami w mojej szkole to pikuś - chcecie kulawego i garbatego pokolenia?

Ok, boomer

G
Gość

No i bez jaj - co to pisał leń który nie ćwiczył nigdy na wfie - ja mam 50 lat i w porównaniu z ćwiczeniami w mojej szkole to pikuś - chcecie kulawego i garbatego pokolenia?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3