- O założeniach zatwierdzonej organizacji informowaliśmy przed kilkoma dniami. Zmiany w organizacji komunikacji miejskiej uwzględniające wszystkie strategiczne inwestycje realizowane w mieście natomiast weszły w życie 1 lipca. Zgodnie z informacjami przekazanymi w poprzednich komunikatach rozpoczęcie obowiązywania zmian w organizacji ruchu przy al. Wojska Polskiego i początek prac przewiduje się na drugi tydzień lipca (7-14.07) - informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie.
Jak tłumaczy MZD w Częstochowie, termin rozpoczęcia prac jest uzależniony jest m.in. od tempa instalacji oznakowania, wyznaczania wygrodzeń, łącznic itp. na blisko 6 km odcinku, przy którym dojdzie do licznych modyfikacji w ruchu. Konkretny dzień wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu i rozpoczęcia robót budowlanych przy al. Wojska Polskiego w Częstochowie podamy na dniach.
Przebudowa DK 1 w Częstochowie. Jakie zmiany w organizacji ruchu?
Od węzła „al. Jana Pawła II - al. Wojska Polskiego” do skrzyżowania al. Wojska Polskiego - Krakowska - Rejtana prace w al. Wojska Polskiego będą odbywać się na jezdni „kierunek Katowice” wyłączonej z ruchu, ruch w obu kierunkach w ciągu al. WP będzie na tym odcinku odbywał się na jezdni „kierunek Warszawa”.
Ponadto: możliwy pozostanie wjazd z al. WP w ul. Legionów i wyjazd z Legionów w al. WP – prawo skręty. Niemożliwy będzie wjazd z ul. Legionów w al. WP i z al. WP w Legionów na lewoskrętach. Możliwy pozostanie zjazd z al. WP w ul. Krakowską – prawo skręt, niemożliwy będzie wyjazd z ul. Krakowskiej w al. WP – prawoskręt, niemożliwy będzie zjazd z al. WP w ul. Krakowską – lewoskręt. Zamknięty zostanie wyjazd i wjazd w ul. Rejtana oraz przejazd przez skrzyżowanie na relacji Rejtana - Krakowska w obu kierunkach.
Od skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ulicami: Krakowską i Rejtana do skrzyżowania al. WP z al. Pokoju i ul. Jagiellońską prace w al. Wojska Polskiego będą odbywać się na jezdni „kierunek Warszawa” wyłączonej z ruchu, ruch w obu kierunkach w ciągu al. WP będzie na tym odcinku odbywał się na jezdni „kierunek Katowice”. Ponadto: możliwy pozostanie zjazd i wyjazd na łączeniach al. WP z ulicami: Bór, Równoległą i Powstańców Śląskich – prawoskręty, możliwy będzie przejazd pod wiaduktem na relacji Bardowskiego – Bór , niemożliwy będzie wyjazd w al. WP z łącznicy z ul. Bór.
Zamknięta dla ruchu górą w ciągu al. WP zostanie estakada. Ruch na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego, al. Pokoju i ul. Jagiellońskiej będzie odbywał się dołem.
Od skrzyżowania al. WP z al. Pokoju i ul. Jagiellońską do skrzyżowania al. WP z ul. Rakowską prace w al. Wojska Polskiego będą odbywać się na jezdni „kierunek Katowice” wyłączonej z ruchu, ruch w obu kierunkach w ciągu al. WP będzie na tym odcinku odbywał się na jezdni „kierunek Warszawa”. Ponadto: niemożliwe będą wjazdy i wyjazdy na łączeniach al. WP z ulicami: Brzozową i Bohaterów Katynia, niemożliwy będzie zjazd z al. WP w ul. Rakowską z jezdni „kierunek Katowice”, a możliwy pozostanie zjazd i wyjazd na łączeniu al. WP „kierunek Warszawa” z ul. Limanowskiego.
Możliwe będzie przejście przez wszystkie kładki dla pieszych nad al. Wojska Polskiego, niemożliwe będzie przejście pod al. Wojska Polskiego na wysokości ul. Wesołej.
Tymczasowa organizacja ruchu w takim kształcie będzie obowiązywać przez kilka miesięcy od rozpoczęcia prac, w międzyczasie możliwe będzie wprowadzanie pojedynczych modyfikacji, o czym będziemy informować w osobnych komunikatach. W kolejnych komunikatach pojawią się także mapy poglądowe obrazujące czasowe zmiany na poszczególnych odcinkach.
Ze względu na duże zmiany w organizacji ruchu od 1 lipca do odwołania zmieniły się trasy kursowania autobusów miejskich.
Nie przeocz
Największa inwestycja drogowa w historii miasta
Planowane prace na DK 1 obejmą przebudowę całego odcinka DK 1 przebiegającego przez miasto od węzła z aleją Jana Pawła II do skrzyżowania z ul. Rakowską oraz przebudowę głównych skrzyżowań (w tym budowę dwóch skrzyżowań dwupoziomowych w miejsce istniejących jednopoziomowych i nowej estakady na Rakowie). Wybudowane lub przebudowane zostaną także m.in. kładki dla pieszych, chodniki i ścieżki rowerowe.
Inwestycja pozwoli na zwiększenie dostępności transportowej Częstochowy, poprawę przepustowości DK-1 i zmniejszenie uciążliwości wynikających z nadmiernego ruchu drogowego.
Zwiększy ona również bezpieczeństwo ruchu oraz nośność drogi. Udrożnienie sieci drogowej miasta poprawi płynność ruchu w korytarzu sieci TEN-T na obszarze regionu i całego kraju.
Przebudowa DK 1 nie uwzględnia rozwiązania dla skrzyżowania z ulicą Bugajską przy zjeździe na Olsztyn. Aby trasa była łatwo przyjezdna w tym miejscu, gdzie natężenie ruchu jest zawsze znaczne, powinien powstać bezkolizyjny węzeł.
Miasto liczy na centralne wsparcie na tę inwestycję, ale na razie nie ma padły w tej sprawie żadne konkretne deklaracja.
MAPY Z OBJAZDAMI I NOWYMI TRASAMI AUTOBUSÓW ZNAJDZIECIE W NASZEJ GALERII
Musisz to wiedzieć
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?