Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Częstochowa. Przedłużenie ulicy Korfantego do DK-46 coraz bliżej ukończenia. Jak wygląda inwestycja?

Piotr Ciastek
Piotr Ciastek
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Dobiegają końca prace na budowie przedłużenia ulicy Korfantego do drogi krajowej nr 46 prowadzącej w kierunku Olsztyna. Połączenie to usprawni dojazd na Jurę mieszkańcom dużej części Częstochowy. Dzięki niemu będzie można ominąć często zakorkowany, między innymi z powodu przejazdu kolejowego, zjazd z DK91 na DK46 przy ulicy Bugajskiej.

Warte około 59 mln zł przedsięwzięcie pozwoli na lepsze skomunikowanie terenów inwestycyjnych miasta, da alternatywne połączenie z DK-46 w kierunku wschodnim i poprawi układ komunikacyjny łączący Częstochowę z jurą, zarówno pod względem drogowym, jak i w zakresie infrastruktury pieszo – rowerowej.

- Tak naprawdę o jej dobrodziejstwach przekonamy się, gdy ta droga będzie w pełni drożna. Czas umowny zakończenia tego zadania to jesień 2024, ale wykonawca zdaje się, że ukończy prace kilka miesięcy przed czasem. Na razie jednak nie wyprzedzamy faktów. Cieszymy się, że prace postępują sprawnie - mówi Maciej Hasik, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Częstochowie.

Cała inwestycja obejmuje m.in. budowę drogi łączącej ul. Korfantego z ul. Bugajską o długości 1,8 km od skweru Lotników do ul. Bugajskiej, dwóch łącznic o długościach 197 i 234 m oraz przebudowę drogi krajowej DK-46 na długości 345 m. Zasadniczy zakres prac to: wykonanie konstrukcji jezdni, poboczy, ciągów pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych nowej drogi oraz przebudowywanych dróg towarzyszących, w tym niezbędnych łączników i łącznic. W ramach inwestycji powstał nowy wiadukt kolejowy pod torami relacji Częstochowa – Kielce oraz wiadukt drogowy w ciągu jednej z łącznic nad ciągiem pieszo–rowerowym. Elementami zadania była także budowa odwodnienia oraz przebudowa sieci: wodociągowej i gazowej, budowa pełnego oświetlenia drogowego, przebudowa kanalizacji, budowa kanału technologicznego, infrastruktury przystankowej oraz zagospodarowanie zieleni.

- Inwestycja odciąży też Aleję Pokoju, bo można będzie się dostać do terenów inwestycyjnych z jej pominięciem od strony wschodniej i pozwoli na bezpieczne włączenie się na drogę krajową nr 46 w ulicę Buhajską. Po raz pierwszy będziemy też mogli przejechać bezpiecznie ścieżkami rowerowymi na Jurę. Nie tylko do Olsztyna, ale i dalej do Żarek - dodaje Maciej Hasik.

Jak już wspomnieliśmy realizacja zadania kosztuje 59 mln zł, z czego 30 mln zł stanowi dofinansowanie uzyskane przez miasto z Funduszu Inwestycyjnego Polskiego Ładu, a pozostała kwota została zabezpieczona ze środków własnych miasta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera