Odpowiada Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów, oddział Katowice:
Niestety, nie przewidują tego obowiązujące w Polsce uregulowania prawne ustawy konsumenckiej. Sprzedawca jest zobowiązany dokonać naprawy wózka bez zbędnej zwłoki, co w praktyce sprowadza się do okresu dwóch tygodni. Ale być może z zapisów karty gwarancyjnej wynika możliwość uzyskania - na czas reklamacji - wózka zastępczego.
Dlatego trzeba dokładnie zapoznać się z treścią karty gwarancyjnej, najlepiej jeszcze przed oddaniem towaru do reklamacji, aby wybrać najkorzystniejszą dla siebie drogę reklamacji, czyli zwrócić się:
1. do gwaranta - jeśli korzystniejsze są warunki reklamacji udzielone przez gwaranta towaru, 2. do sprzedawcy - jeśli lepszą ochronę naszych interesów gwarantuje ustawa konsumencka. JJ
*Eurowybory 2014: Sprawdź, kogo naprawdę popierasz [TEST WYBORCZY]
*Egzamin gimnazjalny 2014 ARKUSZE + KLUCZ ODPOWIEDZI
*Wielkanoc 2014: Tradycje i zwyczaje wielkanocne, które musisz znać
*Gala 50 wpływowych kobiet woj. śląskiego [ZOBACZ ZDJĘCIA Z GALI]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?