Dieta rozdzielna - zapomnij o głodowaniu, skup się na łączeniu [ZASADY + JADŁOSPIS NA 11 DNI]

Arleta Rynk
Udostępnij:
Dieta rozdzielna powstała już bardzo dawno. Mniej więcej wtedy, kiedy wynaleziono radio. Twórcą diety jest dr William Howard Hay. Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie... Już od teraz możesz łączyć ze sobą ulubione składniki, ćwiczenia i cieszyć się nową, zgrabną sylwetką.

Zaletą diety rozdzielnej jest to, że podczas jej stosowania nie musimy ograniczać sprawności fizycznej. Wręcz przeciwnie, powinniśmy poszukać tego, co sprawia nam największą przyjemność. Aerobic, pilates, joga, czy pole dance? Wybór należy do każdego. Jakikolwiek ruch jest krokiem w dobrym kierunku.

Dieta rozdzielna
Głównym elementem diety jest podział artykułów spożywczych na trzy grupy: neutralną, białkową i węglowodanową. Produkty z różnych grup są inaczej trawione i przetwarzane przez układ trawienny. W związku z tym zasadą diety rozdzielnej jest niełączenie w jednym posiłku produktów z grupy bialkowej i grupy węglowodanowej. Grupę neutralną można natomiast łączyć z produktami obu grup.

ZOBACZ KONIECZNIE NAJLEPSZE DIETY W
SERWISIE ZDROWIE DZIENNIKA ZACHODNIEGO

Grupa białkowa:

  • białka pochodzenia zwierzęcego (wszelkiego rodzaju mięsne produkty)
  • ryby (posiadają duży zasób białka)
  • kurze jaja
  • mleko i jego przetwory
  • rośliny strączkowe (np. fasola, soja, ciecierzyca, soczewica)
Zdrowa dieta musi być oparta o różne potrzebne badania oraz wywiad żywieniowy. Wprowadzenie dobrej diety i zmiana stylu życia powoduje poprawę zdrowia, samopoczucia oraz poprawia się stan skóry czy włosów. W dodatku czujemy się lepiej i jesteśmy pełni energii. ZOBACZCIE JADŁOSPIS NA KOLEJNE DNI >>>

Zdrowa dieta odchudzająca na Europejski Dzień Walki z Otyłoś...

Grupa wędglowodanowa:

  • produkty zbożowe: pieczywo, płatki śniadaniowe
  • ziemniaki
  • ryż
  • makarony
  • słodycze: między innymi ciasta, cukierki, kukurydza czy też cukier w czystej postaci

Grupa naturalna:

  • warzywa, z wyłączeniem ziemniaków i kukurydzy
  • liczne owoce
  • nasiona, czyli orzeszki i pestki
  • soki z warzyw i owoców
  • czysta woda
  • tłuszcze, z wyjątkiem tłuszczów utwardzanych i białych
  • wysokoprocentowe czyste alkohole

Posiłki, które przygotowuje się, stosując dietę rozdzielną, powinny być kompowane z dwóch grup, aby mogły dostarczyć nam odpowiednich składników. Podczas diety można również stosować równego rodzaju ćwiczenia. Nie trzeba tak jak w przypadku diety 1000 kalorii, ograniczać wysiłku fizycznego.

Ćwiczenia, które pomogą utrzymać linię to m.in. aerobic, fat burning, step, aqua aerobic, dance aerobic, bosu (balansowanie na miękkiej poduszce), pilates, joga oraz body pump (ćwiczenia z lekką sztangą przy muzyce). Dla odważnych wymyślono także pole dance, czyli sportowy taniec na rurze.

Menu diety rozdzielnej:
Przy układaniu menu diety rozdzielnej, należy zaplanować przynajmniej trzy posiłki dziennie. Jeśli w tym czasie pojawi się chęć sięgnięcia po przekąskę – można spokojnie zaspokoić ją owocem. W diecie rozdzielnej trzeba unika/ć produktów, które łączą w sobie tłuszcze i cukry, czyli wszystkich słodyczy, ciast i chipsów. Zdrowe tłuszcze, jak wysokiej jakości oleje i oliwę, w niewielkich ilościach (na przykład łyżka oliwy do warzyw) można łączyć z węglowodanami. Unikamy kukurydzy i ziemniaków, bo mają dużo cukru.

DZIEŃ I
• Śniadanie

  • jogurt naturalny z owocami i cynamonem
  • zielona herbata bez cukru

• Drugie śniadanie

  • kefir i pomidor

• Obiad

  • szaszłyk z piersi kurczaka, cebuli i czerwonej papryki pokropiony odrobiną oleju
  • surówka z sałaty, ogórka, kiełków soi i koperku

• Kolacja

  • omlet z dwóch jajek, z serkiem homogenizowanym naturalnym, chrzanem, łososiem wędzonym i pomidorem, posypany koperkiem

DZIEŃ II
• Śniadanie

  • owsianka na wodzie z orzechami i tartym jabłkiem
  • napar ziołowy

• Drugie śniadanie

  • opakowanie serka homogenizowanego naturalnego z pokrojonym w kostkę ogórkiem, czosnkiem i koperkiem lub szczypiorkiem

• Obiad

  • ryba pieczona w folii, gotowany brokuł, sałata z sosem winegret

• Kolacja

  • makaron gotowany al dente z duszonymi warzywami, np. bakłażanem i pomidorami z czosnkiem i bazylią

DZIEŃ III
• Śniadanie

  • omlet z jogurtem naturalnym i owocami

• Drugie śniadanie

  • tuńczyk z puszki w sosie własnym i pomidor

• Obiad

  • ryż z podduszanymi warzywami na sposób azjatycki (z czosnkiem, imbirem i sosem sojowym)

• Kolacja

  • sałatka z grillowanym kurczakiem

DZIEŃ IV
• Śniadanie
– shake z owoców i jogurtu naturalnego
• Drugie śniadanie
– wędzona makrela z warzywami
• Obiad
– schab z grilla, gotowana fasolka szparagowa i sałatka z pomidora z jogurtem i cebulką
• Kolacja
– jajka gotowane na twardo z ser- kiem homogenizowanym natu- ralnym, chrzanem, łososiem wędzonym i warzywami, kilka plasterków szynki

DZIEŃ V
• Śniadanie

  • deska serów, kilka plasterków dowolnej wędliny, jajko na twardo, warzywa

• Drugie śniadanie

  • jabłko starte z gotowanym brązowym ryżem i cynamonem, herbatka owocowa

• Obiad

  • makaron w sosie pomidorowym z cebulką, czosnkiem i bazylią (sos można zrobić z niesłodzonego przecieru lub zmiksowanych pomidorów z puszki)

• Kolacja

  • twaróg ze szczypiorkiem, sałatka z ogórka, papryki i pomidora

DZIEŃ VI
• Śniadanie

  • owsianka na wodzie z borówkami amerykańskimi lub jagodami, zielona herbata

• Drugie śniadanie

  • shake owocowy z jogurtu naturalnego lub maślanki

• Obiad

  • zupa pomidorowa przecierana, gotowana na włoszczyźnie, drobny makaron gotowany al dente

• Kolacja

  • sałatka grecka (pomidor, sałata, ogórek, ser feta, odrobina oliwy z oliwek)

DZIEŃ VII
• Śniadanie

  • chudy twaróg ze szczypior- kiem, pomidor, ogórek, papryka

• Drugie śniadanie

  • wędzone udko z kurczaka z sałatą i warzywami

• Obiad

  • karkówka z grilla, z sosem musztardowym na jogurcie, pieczone na grillu warzywa skropione oliwa

• Kolacja

  • sałatka z bobu, jabłka, czerwonej papryki, koperku, doprawiona oliwą, sokiem z cytryny i musztardą

DZIEŃ VIII
• Śniadanie

  • owoce z naturalnym jogurtem

• Drugie śniadanie

  • grillowana cukinia z żółtym serem

• Obiad

  • leczo z chuda kiełbasa drobiową z niewielka ilością oliwy

• Kolacja

  • omlet z dwóch jaj z tuńczykiem i pieczarkami

DZIEŃ IX
• Śniadanie

  • chudy twaróg z niskosłodzonym dżemem

• Drugie śniadanie

  • kilka plastrów dowolnej wędliny, ser żółty (100 g), pomidor, ogórek, sok wielowarzywny

• Obiad

  • zupa kalafiorowa na włoszczyźnie z greckim jogurtem i wiórkami startego sera żółtego

• Kolacja

  • sałatka z tuńczyka, pomidora, papryki i ogórka z łyżką jogurtu i łyżką majonezu

DZIEŃ X
• Śniadanie

  • owsianka na wodzie z tartym jabłkiem

• Drugie śniadanie

  • wędzone udko z kurczaka z sałatą i warzywami

• Obiad

  • łosoś w sosie koperkowym z puree z kalafiora (kalafiora gotujemy i blendujemy z odrobiną masła i śmietanki, doprawiamy do smaku)

• Kolacja

  • makaron gotowany al dente z pomidorkami koktajlowymi i rukolą oraz łyżeczką oliwy i czosnkiem

DZIEŃ XI
• Śniadanie

  • ulubiona wędlina, twaróg, jajko na miękko, papryka i ogórek, kawa z mlekiem bez cukru

• Drugie śniadanie

  • ryż brązowy gotowany z tartym jabłkiem i cynamonem bez cukru

• Obiad

  • pierś z kurczaka faszerowana szpinakiem i serem feta, zapiekana, sałata z sosem winegret, gotowany brokuł

• Kolacja

  • twaróg z warzywami, herbata zielona

*Elka rusza w Parku Śląskim WYBIERZ PATRONÓW GONDOLI
*Plaże nudystów na Śląsku i woj. śląskim: LISTA i ZDJĘCIA
*Wampiry z Gliwic miały kocie twarze ZOBACZ ZDJĘCIA i USTALENIA

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Dlaczego jesienią tak często chorujemy? - video flesz

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mariola

Wystarczy umiarkowana dieta wegetariańska wsparta witaminami z warzyw i owoców w postaci soków. Często piję soki własnej roboty wg. zaleceń https://terapiasokami.pl/gdzie-szukac-witamin. Takie soki mają mnóstwo najlepiej przyswajanych witamin i enzymów. Od lat mam super zdrowie i energię. Proste.

A
Asia
Niestety ja nie mam czasu na gotowanie tych pysznych i zdrowych dań, dlatego też korzystam z cateringu dietetycznego Tummy Heaven.
E
Ekomaniaczka
Pięknie dopracowany jadłospis. Jeśli chodzi o zieloną herbatę, dodam tylko, że najlepsza jest liściasta, wysokogatunkowa, z czystym składem. Mój faworyt od dawna to Malwa i już widzę pozytywne rezultaty!
s
samaia
Grupa "naturalna" to chyba "neutralna" ma być?
S
Sylwia
Mnie Pan dietetyk zlecił owoce wyłącznie rano, na I i II śniadanie i podkreślił, że z racji tego, że owoce trawią się dopiero za dwunastnica - w jelicie cienkim - należy je spożywać na czczo, bądź np. przed obiadem, nigdy po, ponieważ zanim ulegną strawieniu mogą zacząć fermentować, zalegać - co może powodować np. wzdęcia, itd.
F
Fabiola
Stosowanie tabletek to najgorsza bzdura,blad ulepionych przez firmy farmaceutyczne ludzi!
E
EWA
Znam tę dietę od wielu lat, zastosowałam po raz pierwszy kiedy przytyłam 20 kilo z powodu chemioterapii i rzucenia papierosów. Po pierwszym 10-dniowym cyklu schudłam 3 kilo, po kolejnym jeszcze 2, potem mniej więcej 2 kilo na miesiąc. Chudłam powoli, nie zawsze byłam konsekwentna, ale uprawiałam aerobik, pływanie i jazdę na rowerze, o spacerach nie wspomnę. Ostatecznie po 2 latach miałam z powrotem moją dobrą wagę, BMI = 23,5. Dieta jest wspaniała, smaczna, prosta, intuicyjna, na gwałtowne napady głodu w pracy czy mieście, zawsze można kupić jogurt czy owoce. Zmienił mi się bardzo korzystnie metabolizm, żadnych kłopotów z toaletą, czuję się lekko i silnie. Dieta stała się moim sposobem jedzenia,jem tak od 2001 roku. Jedzenie w tradycyjnych konfiguracjach typu mięso z sosem i ziemniakami po prostu przestało mi smakować. Nigdy po posiłku nie jadam owoców, nie mam na nie ochoty. Natomiast wiem skądinąd, że jeśli już jeść słodycze, to najlepiej po obiedzie i , o dziwo, właśnie wtedy mam zwykle ochotę na coś małego i słodkiego, na przykład czekoladę albo lody. Nie ma tragedii. Od wielu lat moje wahania wagi są 3 kilo na plus albo minus, czyli ciągle mieszczę się w normie. Serdecznie, serdecznie polecam.
p
pati
ryba pieczona w folii, gotowany brokuł,
podstawowy błąd, ryba ma jod a brokuł blokuje przyswajanie jodu!!! Błąd błąd szkolny błąd!!
kto to układał dostał od mnie dwóje!!
M
M
Ten artykul jest niekompletny jestem na diecie rozdzielnej I tutaj nie wspomniano ze przy tej diecie nie liczymy kalorii I porcji niewazne ile jaj zjemy moze to byc jedno albo 5 jak chcemy to samo w przypadku mies nie ma okreslonych porcji jak w przypadku innych diet. Zwracamy uwage na nie laczenie weglowodanow z bialkami. Owoce jest lepiej jesc osobno jako przekaski i pomiedzy posilkami odstep minimum 2 godzin. Musimy jednak zwracac szczegolna uwage na cukier w czystej postaci zeby starac sie go redukowac do minimum.
M
M
Jestem na diecie rozdzielnej i u mnie ta dieta funkcjonuje jezeli chodzi o pomidory to po obrobce termicznej nie naleza do grupy bialkowej tylko bardzo podnosi sie ich indeks glikemiczny co w przypadku mojej diety nie jest zbytnio wskazane (nie jestem diabetykiem). Ogolnie mowiac gwaltowne skoki cukru we krwi nie sa obojetne dla naszego organizmu nawet jak jestesmy zdrowi. Powinnismy utrzymywac poziom cukru na tym samym poziomie jak to tylko mozliwe czyli na niskim.
K
Katarina
Nagłówek najlepszy "zapomnij o głodowaniu" śmiechu warte :) na śniadanie szklanka kefiru,na obiad sałatka i na kolacje dwa jajka,na pewno nie zaznam głodu na tej diecie!!!! To dieta głodówkowa!
a
anna
na pewno bym schudla jedzac jogurcik naturalny I owoc na sniadanie a na drugie kefir I pomidorek. Ale zanim bym schudla to bym na ziemi lezala, slaba I glodna
G
Gość
Bardzo zaintrygowała mnie ta dieta ale uważam, ze ten jadłospis jest naprawdę bogata, nie wiem czy bym na niej chudła, ale na diety-odchudzajace.info.pl/dieta-rozdzielna też ją polecają, z resztą jak na wielu innych stronach. Może po prostu zimniejsze trochę porcję, chyba nie będzie to przeszkadzać, prawda? Chyba nawet będą lepsze efekty. Z resztą i tak sport jest najważniejszy. Trzeba spalać kalorie a nie czekać aż sama znikną....
p
pita
makaron w sosie pomidorowym? w książce o diecie rozdzielnej została zapisana informacja, że pomidory po obróbce termicznej będą należeć do grupy białkowej, zatem nie powinno się łączyć sosu z pomidorów z makaronem
b
bożek
Nie trzeba się głodzić , żeby schudnąć stosując zasady rozdzielania produktów. Ja zjadam rano croissant z nadzieniem czekoladowym bądź inną słodką bułeczkę, piję kawę , wodę, do południa jem owoce. Na obiad np. kaszę gryczaną z warzywami, lub naleśnik z mąki pełnoziarnistej z warzywami lub 2 udka kurczaka w sosie i warzywach, na kolację coś mniejszego, ale żebym nie była głodna. Ogólnie zjadam coś jak czuję , że mi się chce jeść- trochę jogurtu z otrębami, lub prażone siemię lniane lub warzywa. Wszystko jak najmniej przetworzone. Raz w tyg. mam ucztę i jem co chcę. Schudłam 3 kilo przez miesiąc. Czuję się świetnie.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie