DTŚ w Jaworznie, Mysłowicach i Sosnowcu z drogą rowerową [MAPA]

Anna ZielonkaZaktualizowano 
arc.
Specjalnie dla naszych Internautów zapytaliśmy jaworznickich urzędników, czy wzdłuż planowanej Drogowej Trasy Średnicowej, łączącej Jaworzno z Mysłowicami i Sosnowcem, może powstać ścieżka rowerowa. Apelują o to mieszkańcy regionu w internecie. Na Facebooku powstało wydarzenie "DTŚ wschód z drogą rowerową".

Przypomnijmy, prezydenci Jaworzna, Mysłowic i Sosnowca podpisali porozumienie w sprawie wydłużenia Drogowej Trasy Średnicowej. Tymczasem w sieci mieszkańcy domagają się, by przy budowie DTŚ-ki wziąć pod uwagę również rowerzystów.

Tomasz Tosza z Urzędu Miejskiego w Jaworznie uspokaja mieszkańców.

- Nikt nie zapomniał o rowerzystach. Projekt budowy DTŚ Jaworzno-Mysłowice-Sosnowiec zakłada również powstanie drogi rowerowej wzdłuż trasy dla samochodów - podkreśla. - To jest pewne, że jeśli dojdzie do budowy tej części DTŚ, na pewno swoje miejsce znajdą też rowerzyści - dodaje.

No właśnie, czy marzenia o Drogowej Trasie Średnicowej w tej części województwa śląskiego zostaną zrealizowane? To właśnie jaworznicki prezydent otrzymał zadanie od włodarzy Sosnowca i Mysłowic, aby ruszyć sprawę i doprowadzić do budowy DTŚ.

- A to wszystko dlatego, że nasze miasto ma duże doświadczenie w budowie dróg i załatwianiu wszelkich formalności, łącznie z pozyskiwaniem dofinansowania na ten cel. Przykład? Budowa Trasy Śródmiejskiej czy Drogi Współpracy Regionalnej. Jesteśmy skuteczni - kwituje.

No tak, ale przecież ostatnio pojawiły się głosy, że katowiczanie są przeciwni budowie DTŚ z Katowic do Mysłowic, tymczasem połączenie istniejącej części DTŚ z Mysłowicami jest warunkiem koniecznym budowy dalszych etapów tej trasy.

Katowiczanie nie zgadzają się na budowę połączenia Katowic z Mysłowicami, bowiem projekt tej części DTŚ zakłada zbudowanie drogi trzypasmowej w obu kierunkach, co wiązałoby się z ogromnymi nakładami pieniężnymi na DTŚ i likwidacją obecnej dwupasmówki, która sięga skrzyżowania Wilhelmina w Katowicach. Do połączenia drogi z węzłem Janów brakuje zaledwie 500 metrów.

- I właśnie rozwiązaniem jest zmiana projektu DTŚ z drogi trzypasmowej na dwupasmową - przekonuje Tosza. - Ostatnio prezydent Katowic miał stwierdzić, że zbuduję ten odcinek, jeśli powstanie nasza część. A nasz powstanie. Nie rzucamy słow na wiatr - mówi z przekonaniem urzędnik.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość z City M.

dwupasmowa na trzypasmową , a co to przeszkadza Uszokowi ,jak od Węzła Bogucice ,przez Węzeł Zawodzie do Węzła Wilhelmina od Czasu połowy lat 70-ych ubiegłego wieku kiedy Gierek ten Odcinek Otwierał razem z Grudniem ( byłem na otwarciu ) NIC Katowice ,ani tym bardziej Uszok teraz nic nie ROBI . Wszystkie Wiadukty i mosty na tym krótkim Odcinku się Rozlatują z kruszejącym Betonem ,albo Zardzewiałym żelazem przy Zajezdni Tramwajowej ,nie mówiąc już o Rozstępujących się PRZĘSŁACH Wiaduktu Wilhelmina.Na domiar złego dla Kierowców jadących w stronę Mysłowic pod tym mostem Usunięto Duży Znak Drogowy na całej szerokości 2- Pasów ( Czerwony ,a na nim Białe Zygzaki -strzałki sugerujące Nakaz jazdy w Prawo pod górę ,a Zakazujący Jazdę na wprost ) ,bo tam już DALEJ Drogi NIEMA ( KONIEC ASFALTU -BAŻOŁY ),Który kierowca się Zagapi przy dużej szybkości ,to wyjedzie na wprost w POLE. Na domiar złego DROGOWCY bez wyobraźni ułożyli w tym miejscu na 2-pasach gdzie się kończy Asfalt " BETONOWE PŁYTY PODWÓJNIE " jedna na drugiej ,ciemne jak Asfalt ,kierowca przejeżdżający ZAUWAŻA JE Dopiero w OSTATNIM MOMENCIE jak Robi Skręt pod mostem ciemnym w prawo łukiem , a jak się zagapi ,to w pełnym pędzie na tych BETONACH URYWA ZAWIESZENIA i ROZTRZASKUJE się i Ginie w Polu. O zmierzchu w pochmurny dzień jak pada DESZCZ lub ŚNIEG ,żaden Kierowca nie z tego terenu nie ma szans ZAUWAŻYĆ TEJ PUŁAPKI. Kiedyś jadąc do Mysłowic w dzień pogodny Zauważyłem pod tym mostem ,Kobietę Kierowcę jak biegała oszalała tak Wystraszona ,blada jak ściana ,a Auto jej Stało w połowie podjazdu w prawo łukiem na Mysłowice na tych SZYNACH DROGOWYCH pobocza jezdni lewymi Kołami na tych szynach ,a Auto krzywe prawymi kołami na Poboczu Asfaltu drogi pod kątem 45- Stopni , po prostu Kobiecina nie dała rady zauważyć tej PUŁAPKI Śmiertelnej.. Jak by Uszok dalej wybudował do Janowa te brakujące 500-m. Drogi DTŚ w stronę Mysłowic ,do granic tylko Administracyjnych Katowic ,ten problem z Drogą pod Mostem Wilhelmina by Zniknął ,a droga Stała by się BEZPIECZNA.

F
Fridka Nowoczka

A jako byda miol gwarancja, co jak z Myslowic do Sosonowca popyndaluja, co mi tam mojigo kola niy gwizdnom?

s
sos

temat skierowany do hanys itpodobnych brawo

h
hans

Ciemniaku z zagłębia, wyluzuj co ?

l
lolo

to fajnie

:::

napis Silesia nie powinien zachodzić na Zagłebie Krakowskie

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3