DTŚ w Jaworznie, Mysłowicach i Sosnowcu z drogą rowerową [MAPA]

Anna Zielonka
arc.
Udostępnij:
Specjalnie dla naszych Internautów zapytaliśmy jaworznickich urzędników, czy wzdłuż planowanej Drogowej Trasy Średnicowej, łączącej Jaworzno z Mysłowicami i Sosnowcem, może powstać ścieżka rowerowa. Apelują o to mieszkańcy regionu w internecie. Na Facebooku powstało wydarzenie "DTŚ wschód z drogą rowerową".

Przypomnijmy, prezydenci Jaworzna, Mysłowic i Sosnowca podpisali porozumienie w sprawie wydłużenia Drogowej Trasy Średnicowej. Tymczasem w sieci mieszkańcy domagają się, by przy budowie DTŚ-ki wziąć pod uwagę również rowerzystów.

Tomasz Tosza z Urzędu Miejskiego w Jaworznie uspokaja mieszkańców.

- Nikt nie zapomniał o rowerzystach. Projekt budowy DTŚ Jaworzno-Mysłowice-Sosnowiec zakłada również powstanie drogi rowerowej wzdłuż trasy dla samochodów - podkreśla. - To jest pewne, że jeśli dojdzie do budowy tej części DTŚ, na pewno swoje miejsce znajdą też rowerzyści - dodaje.

No właśnie, czy marzenia o Drogowej Trasie Średnicowej w tej części województwa śląskiego zostaną zrealizowane? To właśnie jaworznicki prezydent otrzymał zadanie od włodarzy Sosnowca i Mysłowic, aby ruszyć sprawę i doprowadzić do budowy DTŚ.

- A to wszystko dlatego, że nasze miasto ma duże doświadczenie w budowie dróg i załatwianiu wszelkich formalności, łącznie z pozyskiwaniem dofinansowania na ten cel. Przykład? Budowa Trasy Śródmiejskiej czy Drogi Współpracy Regionalnej. Jesteśmy skuteczni - kwituje.

No tak, ale przecież ostatnio pojawiły się głosy, że katowiczanie są przeciwni budowie DTŚ z Katowic do Mysłowic, tymczasem połączenie istniejącej części DTŚ z Mysłowicami jest warunkiem koniecznym budowy dalszych etapów tej trasy.

Katowiczanie nie zgadzają się na budowę połączenia Katowic z Mysłowicami, bowiem projekt tej części DTŚ zakłada zbudowanie drogi trzypasmowej w obu kierunkach, co wiązałoby się z ogromnymi nakładami pieniężnymi na DTŚ i likwidacją obecnej dwupasmówki, która sięga skrzyżowania Wilhelmina w Katowicach. Do połączenia drogi z węzłem Janów brakuje zaledwie 500 metrów.

- I właśnie rozwiązaniem jest zmiana projektu DTŚ z drogi trzypasmowej na dwupasmową - przekonuje Tosza. - Ostatnio prezydent Katowic miał stwierdzić, że zbuduję ten odcinek, jeśli powstanie nasza część. A nasz powstanie. Nie rzucamy słow na wiatr - mówi z przekonaniem urzędnik.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość z City M.
dwupasmowa na trzypasmową , a co to przeszkadza Uszokowi ,jak od Węzła Bogucice ,przez Węzeł Zawodzie do Węzła Wilhelmina od Czasu połowy lat 70-ych ubiegłego wieku kiedy Gierek ten Odcinek Otwierał razem z Grudniem ( byłem na otwarciu ) NIC Katowice ,ani tym bardziej Uszok teraz nic nie ROBI . Wszystkie Wiadukty i mosty na tym krótkim Odcinku się Rozlatują z kruszejącym Betonem ,albo Zardzewiałym żelazem przy Zajezdni Tramwajowej ,nie mówiąc już o Rozstępujących się PRZĘSŁACH Wiaduktu Wilhelmina.Na domiar złego dla Kierowców jadących w stronę Mysłowic pod tym mostem Usunięto Duży Znak Drogowy na całej szerokości 2- Pasów ( Czerwony ,a na nim Białe Zygzaki -strzałki sugerujące Nakaz jazdy w Prawo pod górę ,a Zakazujący Jazdę na wprost ) ,bo tam już DALEJ Drogi NIEMA ( KONIEC ASFALTU -BAŻOŁY ),Który kierowca się Zagapi przy dużej szybkości ,to wyjedzie na wprost w POLE. Na domiar złego DROGOWCY bez wyobraźni ułożyli w tym miejscu na 2-pasach gdzie się kończy Asfalt " BETONOWE PŁYTY PODWÓJNIE " jedna na drugiej ,ciemne jak Asfalt ,kierowca przejeżdżający ZAUWAŻA JE Dopiero w OSTATNIM MOMENCIE jak Robi Skręt pod mostem ciemnym w prawo łukiem , a jak się zagapi ,to w pełnym pędzie na tych BETONACH URYWA ZAWIESZENIA i ROZTRZASKUJE się i Ginie w Polu. O zmierzchu w pochmurny dzień jak pada DESZCZ lub ŚNIEG ,żaden Kierowca nie z tego terenu nie ma szans ZAUWAŻYĆ TEJ PUŁAPKI. Kiedyś jadąc do Mysłowic w dzień pogodny Zauważyłem pod tym mostem ,Kobietę Kierowcę jak biegała oszalała tak Wystraszona ,blada jak ściana ,a Auto jej Stało w połowie podjazdu w prawo łukiem na Mysłowice na tych SZYNACH DROGOWYCH pobocza jezdni lewymi Kołami na tych szynach ,a Auto krzywe prawymi kołami na Poboczu Asfaltu drogi pod kątem 45- Stopni , po prostu Kobiecina nie dała rady zauważyć tej PUŁAPKI Śmiertelnej.. Jak by Uszok dalej wybudował do Janowa te brakujące 500-m. Drogi DTŚ w stronę Mysłowic ,do granic tylko Administracyjnych Katowic ,ten problem z Drogą pod Mostem Wilhelmina by Zniknął ,a droga Stała by się BEZPIECZNA.
F
Fridka Nowoczka
A jako byda miol gwarancja, co jak z Myslowic do Sosonowca popyndaluja, co mi tam mojigo kola niy gwizdnom?
s
sos
temat skierowany do hanys itpodobnych brawo
h
hans
Ciemniaku z zagłębia, wyluzuj co ?
l
lolo
to fajnie
:::
napis Silesia nie powinien zachodzić na Zagłebie Krakowskie
Dodaj ogłoszenie