18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Film o maltretowaniu zwierząt na produktach w markecie. Tesco odcina się od tematu [UWAGA, DRASTYCZNE ZDJĘCIA]

JO
Takie naklejki znalazły się na produktach Tesco. Kody QR zawierały odnośnik do drastycznego filmu
Takie naklejki znalazły się na produktach Tesco. Kody QR zawierały odnośnik do drastycznego filmu www.facebook.com/kolektyw.sliwka.9
W internecie zawrzało po opublikowaniu filmu z drastycznymi scenami traktowania zwierząt hodowlanych. Towary z naklejkami odsyłającymi do niego pojawiły się na produktach mięsnych w sklepie Tesco w katowickiej Silesii City Center. Przedstawiciele sieci odcinają się od tematu i nie chcą go komentować

Sprawa wyszła na światło dzienne, gdy przedstawiciele katowickiego Kolektywu Śliwka umieścili na Facebooku zdjęcia produktów z Tesco z kodem QR oraz napisem "Zgarnij świadomość". Grupa promuje wegański sposób odżywiania. Produkty z naklejkami znaleziono na sklepach Tesco w Silesii City Center.

Po zeskanowaniu kodu, odsyłani jesteśmy do drastycznego filmu, w którym pojawiają się wyjątkowo brutalne i krwawe sceny traktowania zwierząt hodowlanych.

ZOBACZ TAKŻE:
Karpie w chorzowskim Tesco. Śnięte ryby w małym zbiorniku [WIDEO]
Promocja w Tesco Tychy: Walka emerytów. O co? [ZOBACZ WIDEO + ZDJĘCIA]

Nic więc dziwnego, że larum na Śląsku podnieśli obrońcy zwierząt. Akcję poprali m.in. członkowie Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Zaś link do filmu w błyskawicznym tempie trafia do kolejnych osób.

Kto zdecydował się przeprowadzić taką akcję i jakim sposobem produkty z naklejkami trafiły na półki sklepowe Tesco w SCC? Przedstawiciele sieci tłumaczą, że kody zostały umieszczone, gdy towary były już na sklepie. Dlaczego nie zareagowano np. na podstawie zapisu z kamer monitoringu?

Michał Sikora, kierownik ds. komunikacji zewnętrznej działu korporacyjnego Tesco odpowiedział nam, że sklep jest miejscem, które codziennie odwiedzają tysiące osób, zatem trudno uniknąć podobnych sytuacji.

Firma twierdzi także, że nie ma nic wspólnego z akcją. - Jak wynika z notatki z portalu natemat.pl, QR kod kieruje do materiału filmowego, który w serwisie Youtube dostępny jest od 2012 roku - tłumaczy Sikora. - Nie dotyczy on naszej firmy ani sprzedawanych w Tesco produktów. Trudno nam zatem komentować tę inicjatywę - ucina.

KLIKNIJ I PRZEJDŹ DO GŁOSOWANIA NA:
WYDARZENIE ROKU 2013 W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM


*Zimy w styczniu nie będzie [PROGNOZA POGODY NA STYCZEŃ 2014]
*Abonament RTV 2014 [OPŁATY, TERMINY, ULGI]
*Urlop macierzyński i urlop rodzicielski 2014 [ZASADY I TERMINY]

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!