Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Firmy często proponują klientom kontakt jedynie poprzez infolinię

Monika Krężel
123rf
Nasz Czytelnik kupił mieszkanie w Gliwicach. - Nie bywam w nim, mieszkam kilkadziesiąt kilometrów od Gliwic i chciałem, żeby firma Vattenfall przysyłała mi rachunki za prąd na adres korespondencyjny - opowiada. - Zabiegi o to trwały cztery miesiące. Bezskutecznie. W rezultacie wyłączono mi licznik - opowiada wzburzony klient.

Pan Henryk (dane do wiadomości redakcji) jest współwłaścicielem kilku lokali w Zabrzu i Gliwicach. - Swego czasu zadzwoniłem do firmy Vattenfall, aby rachunki z wszystkich lokali były przesyłane w jednym terminie i na jeden adres korespondencyjny w Zabrzu. Rachunki rzeczywiście przychodzą na ten adres, żadnych kłopotów - podkreśla.

Pół roku temu nasz czytelnik kupił kolejne mieszkanie w Gliwicach. - Cztery miesiące temu zadzwoniłem do Vattenfalla z prośbą, aby rachunek dotyczący tego mieszkania również był wysyłany na adres korespondencyjny do Zabrza. Pani z infolinii powiedziała, że nie ma problemu. Przyjęła do wiadomości, ale ten rachunek jednak tam nie dotarł - wyjaśnia.

Odbiorca prądu wykonał kolejne połączenie do Vattenfalla. - Tłumaczę, że było zgłoszenie, ale rachunku nie ma. Ktoś zanotował, że będzie załatwione - relacjonuje pan Henryk. - Mijają dwa miesiące, a w skrzynce nadal nie ma rachunku. Byłem wściekły, bo ileż można załatwiać taką sprawę.

Nie pozostało mu nic innego, jak zadzwonić na infolinię trzeci raz. - Wtedy dowiedziałem się, że rachunki są wysyłane na gliwicki adres, czyli ten, gdzie kupiłem mieszkanie - wyjaśnia. - Pani, z którą rozmawiałem, powiedziała, żebym się nie martwił, bo ona to zmieni w komputerze. I co się okazało? Mija kolejny miesiąc, a rachunku nie ma!

Zapisałem nazwisko konsultantki, rozmowy są nagrywane, więc można je odtworzyć. Co wię-cej, chyba przy czwartym albo piątym połączeniu usłyszałem, że powinienem osobiście przyjechać, żeby załatwić na piśmie przeniesienie pod inny adres. Mamy XXI wiek, a ja mam jeździć osobiście do Gliwic! Chciałem porozmawiać z przełożonym tej pani, jakimś kierownikiem, prosiłem o numer telefonu. Dowiedziałem się tylko, że nie można. A przecież kilka miesięcy wcześniej taką samą sprawę załatwiłem po jednym telefonie. Spytałem, czy zmieniły się przepisy. Ale ta pani osiem razy wałkowała, że muszę przyjechać osobiście do Gliwic, żeby z kimś porozmawiać - relacjonuje.

Pojechał więc do Gliwic. - Na portierni usłyszałem: "Tam jest infolinia, niech pan dzwoni". Patrzę, a to te same numery infolinii, na które dzwoniłem z domu! Chciałem z kimś porozmawiać, ale nie było szans. Niczego nie załatwiłem, napisałem tylko zażalenie. Widać łatwiej dostać się na audiencję do papieża lub do ministra niż do kogokolwiek w firmie Vattenfall - uważa pan Henryk.

Sprawa ma mało śmieszny finał. - Licznik został niedawno wyłączony - mówi. - Zadzwoniłem na infolinię, odebrał kolejny konsultant. Przedstawiłem mu problem, a on powiedział, że sam wpisze do komputera nowy adres, pod który mają przychodzić rachunki. Podał mi też kwotę, którą miałem uregulować - dodaje pan Henryk. - Cztery miesiące nie mogłem załatwić tej sprawy i nagle się dało? Nikt mnie nie poinformował, że mogę to zrobić korespondencyjnie albo przez stronę internetową. Nie jestem pieniaczem, ale sądzę, że to nie jest tylko mój problem. Szkoda czasu, nerwów i pieniędzy.

Prąd do pechowego mieszkania jest już podłączony. - Muszę zapłacić, za wyłączenie i włączenie prądu, właśnie przyszła faktura - kończy pan Henryk.

Jaka jest szansa na kontakt z firmą

Grzegorz Lot, wiceprezes Zarządu Vattenfall Sales Poland

W celu wysyłania wszystkich rachunków klienta na jeden adres korespondencyjny klient może wejść na stronę internetową www.vattenfall.pl i wypełnić formularz bądź wystosować pismo i przesłać je do nas.

Natomiast w pozostałych sprawach możliwości kontaktu z firmą Vattenfall pozostają w niezmienionej formie, czyli klient może kontaktować się: e-mailowo, telefonicznie, korespondencyjnie.

Rachunki można płacić: gotówką, poprzez przelew papierowy lub przelewem elektronicznym.

Gdzie można szukać informacji

Na stronie firmy Vattenfall (www.vattenfall.pl) można znaleźć informacje, jak klienci mogą skontaktować się w ważnej sprawie.

Obsługa klientów
Górny Śląsk - tel. 32 303 03 03 (poniedziałek - piątek, od godz. 7 do 18).
Spoza Śląska - tel. 801 803 303 (poniedziałek - piątek, od godz. 7 do 18).
Awarie - tel. 991 (czynny przez całą dobę, bezpłatny).
32 303 0 991 (kom., płatny).
Jeśli ktoś zauważy nielegalne podłączenie energii lub gazu - powinien zadzwonić na telefon bezpieczeństwa
32 303 5 303.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!