4,85 mln złotych - tyle wyniosły przychody GKS Jastrzębie w 2019 roku. W zestawieniu całej 1. Ligi (bez Termaliki Nieciecza, która tradycyjnie nie udostępniła swoich danych) jastrzębianie zajęli pod tym względem 10. miejsce. W porównaniu do 2018 roku klub zwiększył wpływy o 1,1 mln.
Na 71 procent (3,45 mln zł) wpływów jastrzębskiego klubu składały się dochody komercyjne. 63 procent tych przychodów pochodziło z kasy miasta, a 37 procent od partnerów biznesowych.
W sumie Jastrzębie współpracowało z 40. sponsorami, co dawało mu pod tym względem trzecie miejsce w lidze. Średnia wpływów od jednego sponsora wynosiła 32.000 zł, co daje dopiero dwunastą lokatę. 1,05 mln zł klub zarobił z tytułu transmisji telewizyjnych, a 0,35 mln z dnia meczowego.
W Jastrzębiu 61 procent przychodów przeznaczono na wynagrodzenia, co dało ósme miejsce w stawce i stanowi próg zbliżony do optymalnego. Aż 88 procent osiągnęła najbardziej rozrzutna pod tym względem Stal Mielec. Średnia dla całej ligi wyniosła 58 procent.
1.814 osób średnio na każdym meczu było dziewiątym wynikiem w lidze. W stosunku rok do roku GKS zanotował jednak spadek o 11 procent.
100.000 zł Jastrzębie zarobiło w 2019 roku na transferach, co dało mu dziewiąte miejsce w zestawieniu.
Pentagon Research obliczył natomiast wartość mediową ekspozycji klubu w telewizji, prasie, Internecie oraz klubowych mediach
społecznościowych. Jastrzębie, dzięki grze w 1. Lidze, było wspomniane 40.072 razy (siódmy wynik w lidze), co oznaczało wartość w wysokości 8.986.528 zł.
Nie przeocz
Musisz to wiedzieć
Zobacz koniecznie
Bądź na bieżąco i obserwuj
Pomeczowe wypowiedzi po meczu Włókniarz - Sparta
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?