Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Górnik Zabrze to wirtualna potęga. Ruch Chorzów jest niewiele gorszy

Tomasz Kuczyński
Górnik Zabrze gra przy 3-tysięcznej publiczności ze względu na budowę stadionu. Jeśli na nowy obiekt będą chcieli przyjść wszyscy, którzy polubili ten klub na Facebooku na trybunach braknie miejsc
Górnik Zabrze gra przy 3-tysięcznej publiczności ze względu na budowę stadionu. Jeśli na nowy obiekt będą chcieli przyjść wszyscy, którzy polubili ten klub na Facebooku na trybunach braknie miejsc Arkadiusz Gola
Chcesz wiedzieć, co myśli prezes zabrzan lub który piłkarz Górali jeździ nowym autem? Twitter ci powie. W rankingu popularności Piast jest za Podbeskidziem. Na Facebooku lepiej od gliwiczan stoi GieKSa

Który klub ma najwięcej kibiców na Śląsku? Dawniej na takie pytanie próbowano odpowiedzieć oceniając frekwencję na stadionach. Teraz niby też liczy się to, ilu fanów zasiada na trybunach, ale czasy mamy takie, że bardzo ważna staje się też wirtualna rzeczywistość, czyli aktywność klubów w internecie. Górnik Zabrze, który na swoim stadionie ma ograniczoną do trzech tysięcy widzów widownię, bryluje na Facebooku.

Górnik: ponad 81 tysięcy

Zabrzański klub ma najwięcej z naszych drużyn tzw. lajków na Facebooku. Oficjalny profil Górnika polubiło już ponad 81 tysięcy internautów. Według badań Millward Brown obejmujących 2013 rok klubowi z Roosevelta kibicuje 9,3 proc. osób, które interesują się polską ekstraklasą. Daje to ekipie z Zabrza czwarte miejsce w rankingu popularności za Legią Warszawa (24,7 proc.), Lechem Poznań (19,4) i Wisłą Kraków (15,2). Na popularność Górnika powoływał się w pierwszych wywiadach nowy prezes Zbigniew Waśkiewicz: - Przeczytałem, że do kibicowania Górnikowi przyznaje się 1,2 mln ludzi w Polsce. To jest bardzo poważny argument, by pracować dla tego klubu - mówił tuż po wyborze.

Nowy sternik zabrzan docenia też ważność internetowej aktywności, będąc widoczny na Twitterze. Prezes Waśkiewicz skomentował nawet ostatnio nasze teksty dotyczące spraw licencji na nowy sezon: "Sugeruję spokój :-). DZ wprowadza nerwową atmosferę w sprawie licencji :-)"
Ruch Chorzów: 74 tysiące

Prezesa Niebieskich Dariusza Smagorowicza na Twitterze nie znaleźliśmy, ale są tam klubowe konta Ruchu i Górnika. Natomiast klub z Chorzowa jest na drugim miejscu w naszym regionie pod względem polubień na Facebooku. Ma ich 74 tysiące. Jednak we wspomnianym wcześniej badaniu popularności Ruch jest dopiero 12. (2,7 proc. osób deklaruje kibicowanie Niebieskim). Kiedy firma doradcza z Warszawy w kontekście przymiarek Ruchu do nowego stadionu, zakomunikowała, że chorzowski klub jest marką lokalną, a Górnik Zabrze ogólnopolską, w Chorzowie zawrzało. A może faktycznie coś w tym jest?

Podbeskidzie: 25,7 tysięcy

Górale jak co sezon walczą o pozostanie w elicie, ale pod względem fanów na Facebooku zajmują trzecie miejsce z naszych klubów w ekstraklasie - 25.776 polubień (stan na wczoraj). Podbeskidziu depcze po piętach pierwszoligowy GKS Katowice, który może się pochwalić liczbą 24.618 "lajków". Podbe-skidzie jest aktywne na Twitte-rze, przekazując tam nawet takie ciekawostki jak ta, że "do naszego klubu trafił ostatni z pojazdów Suzuki. Starszy model SX4 na s-Cross wymienił Antek Sloboda!".

Choć na Facebooku jest też profil "Bielsko to nie Śląsk! To Podbeskidzie!", pozwoliliśmy sobie uwzględnić bielski klub w naszym zestawieniu, bo jest... z naszego regionu.
Piast Gliwice: 12,3 tysięcy

Jak przystało na nowoczesne kluby ekstraklasy, również Piast Gliwice jest na Facebooku i Twitterze. Jednak liczba polubień na "fejsie" nie rzuca na kolana - 12.369. Słabo było w 2013 roku z popularnością klubu w badaniu Millward Brown. Piast był na... ostatnim miejscu, a kibicuje mu tylko 0,1 procent osób deklarujących zainteresowanie ekstraklasą. Jednak, jak na słabsze wiosną wyniki sportowe, na stadionie frekwencja ciągle jest niezła - z Wisłą Kraków 6228 widzów, z Podbeskidziem 4629 i z Legią Warszawa 5600.

Legia i Lech patrzą z góry

U nas wirtualną potęgą jest Górnik, ale 81 tysięcy polubień zabrzan już nie wygląda tak imponująco przy polskich wirtualnych liderach. Legia Warszawa ma ponad 521 tysięcy "lajków", a Lech Poznań przekroczył 420 tysięcy. Według rankingu popularności też prowadzi mistrz Polski - 24,7 proc., a drugi jest "Kolejorz" - 19,4. Trzecia w tym zestawieniu Wisła Kraków ma prawie 197 tysięcy polubień na Facebooku. Jej lokalnego rywala Cracovię lubi niecałe 49 tys. internautów.


*Restauracja Kryształowa Katowice bez Magdy Gessler. Teraz Maria Ożga z MasterChef
*Próbny sprawdzian szóstoklasistów 2014 ARKUSZE + KLUCZ ODPOWIEDZI
*Prezenty na Komunię Św. Zastanów się i wybierz [TOP 10 PREZENTY KOMUNIJNE
*Agnieszka Radwańska na turnieju tenisowym BNP PARIBAS KATOWICE OPEN
*Tabliczka mnożenia do wydrukowania [WZORY TABLICZEK MNOŻENIA]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!