O sprzedaży marki Honor (która oferowała tańsze urządzenia dla młodszych klientów) przez Huawei mówi się już od kilku tygodni. Ta transakcja to efekt sankcji nałożonych na producenta z Shenzhen przez amerykańską administrację. Obecna sytuacja zmusza Huawei – drugiego, po Samsungu, największego producenta smartfonów na świecie – do skoncentrowania się m. in. na biznesie korporacyjnym. Jednocześnie zamiar sprzedaży Honora pokazuje również, że w Shenzhen nie mają wielkich oczekiwań na szybką zmianę w sposobie postrzegania Huawei w USA i to mimo spodziewanych zmian w amerykańskiej administracji.
Serwis Phone Arena przypomina, że według szacunków analityków Canalys smartfony Honor stanowiły 26 procent z 51,7 mln telefonów sprzedanych przez Huawei w ostatnim kwartale. To 13,4 mln urządzeń, co oznacza, że Honor może być ósmą co do wielkości marką smartfonów na świecie.
Sprzedaż Honora, której finalizacja może zostać ogłoszona już w najbliższą niedzielę, ma zostać przeprowadzona gotówkowo i obejmie nie tylko samą markę, ale także prawie wszystkie aktywa, możliwości badawczo-rozwojowe, a nawet zarządzanie łańcuchem dostaw. Po sprzedaży pracę ma utrzymać większość zespołu zarządzającego Honora, a także ponad 7000 pracowników. Co więcej, marka ma - w ciągu trzech lat - wejść na giełdę.
Dodajmy, że Digital China Group Co Ltd to między innymi główny dystrybutor urządzeń marki Honor i zarazem wieloletni partner Huawei. W transakcji uczestniczyć będą jeszcze co najmniej trzy inne firmy, a także władze Shenzhen, miasta znanego jako centrum finansowe i technologiczne. Każdy z inwestorów ma otrzymać 10-15 procent udziałów w marce Honor. (źródło: Reuters)
Bądź na bieżąco i obserwuj
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?