Jeśli telewizja kablowa zmienia ofertę, musi o tym wcześniej poinformować

MOKR
O zmianie programów telewizji kablowej abonenci powinni się dowiedzieć z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że UPC Polska oraz Multimedia Polska naruszyły ten obowiązek. Postępowania wszczęto w grudniu 2010 roku.

W ich trakcie prezes UOKiK, Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, ustaliła, że spółki nie poinformowały w odpowiednim czasie o wycofaniu kilku programów z oferty.

Zgodnie z prawem, przedsiębiorca telekomunikacyjny, który zmienia swoją ofertę, musi powiadomić konsumenta na piśmie o nowych warunkach - zarówno o tym, jakich programów konsument nie będzie mógł zobaczyć, a na jakie będzie mógł liczyć. Zmiany w ofercie muszą zostać przedstawione abonentowi co najmniej z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego. UOKiK ustalił, że UPC Polska oraz Multimedia Polska poinformowały konsumentów o likwidacji programów z naruszeniem terminu, a w przypadku UPC - konsumenci otrzymali informacje po wprowadzonych zmianach.

Prezes UOKiK nałożyła na fir-my kary finansowe. Na UPC Polska - 379 658 zł, na Multimedia Polska - 208 254 zł. Decyzje nie są ostateczne - Multimedia Polska odwołała się do sądu, a UPC jeszcze ma taką możliwość.

Gdzie po pomoc w ważnej sprawie

W sytuacji sporu z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym konsumenci mogą skorzystać z pomocy miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.

Porady udzielane są także pod numerem bezpłatnej infolinii 800 007 707, od poniedziałku do piątku, od 9 do 17.

W przypadku usług telekomunikacyjnych abonenci mogą szukać pomocy w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej.

* CZYTAJ KONIECZNIE
RYJEK 2011 - WIDEO Z NAJLEPSZYMI SKECZAMI RYBNICKIEJ JESIENI KABARETOWEJ I ZDJĘCIA ZZA KULIS - ZOBACZ KONIECZNIE I BAW SIĘ DOBRZE
CZY STADION ŚLĄSKI POWINIEN ZMIENIĆ NAZWĘ? SPRAWDŹ, KTÓRE FIRMY SA ZAINTERESOWANE OBJĘCIEM PATRONATU

Menedżer sportowy - zbawienie czy zło konieczne?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc

takie rozwiązanie to norma np. na rynku telekomunikacyjnym. Zastanawiam
się tylko pod jakie regulacje prawne podlega telefonia voip (np. taka
jak w neostradzie).

Dodaj ogłoszenie