Mobee Dick to jedyna firma w woj. śląskim, która zajmuje się budową produktów internetowych, głównie aplikacji mobilnych. Zajmuje się etapem przed programowaniem, zatrudnia strategów, badaczy i projektantów produktów. W dodatku na jej czele stoi kobieta, Monika Mikowska.
Monika razem z mężem Mirosławem Pośpiechem, założyła firmę w Katowicach w 2012 r. Do ubiegłego roku to Mirek był CEO firmy, od niedawna Monika odpowiada za nadawanie właściwego kierunku działaniom firmy, w tym za strategię, a Mirosław jest dyrektorem operacyjnym firmy.
Mobee Dick zatrudnia obecnie 16 osób, niektórzy z pracowników są na stałe oddelegowani do pracy w innych firmach, przy produktach wprowadzanych przez Mobee Dick. Firma ma w portfolio aplikacje m.in. dla Empiku, sklepu internetowego neo24.pl, Warta Mobile, czy najnowszą - EmpikGo. Praktycznie co roku zdobywa wyróżnienia za swoje produkty na Mobile Trends Awards w Krakowie.
- Nie chcieliśmy mieć biura przypominającego biura startupów, z obowiązkowymi piłkarzykami czy trawą na podłodze - mówi Mirosław Pośpiech.
Dotychczasowe biuro firmy znajdowało się na Brynowie, w budynku Brynów Office, ale Mobee Dick tak się rozrasta, że już nie wystarczało miejsca dla wszystkich pracowników. - Zdecydowaliśmy się przenieść do nowego biura, chcieliśmy też mieć specjalnie dla nas zaprojektowaną przestrzeń - mówi Monika Mikowska. Zdecydowali się na biuro w modernistycznej kamienicy przy ul. Mielęckiego 10 w Katowicach, w biurowcu DL Invest. - Ucieszyłem się, gdy okazało się, że kamienicę zaprojektował sam Karol Schayer, genialny modernistyczny architekt. Zresztą mieszkamy na Ligocie w budynku jego autorstwa - mówi Mirosław Pośpiech.
Biuro Mobee Dick zajmuje 150 m2 na 4. piętrze kamienicy. Za projekt wnętrza i meble odpowiada katowicka firma COBU Design. - Nie chcieliśmy mieć biura przypominającego biura startupów, z obowiązkowymi piłkarzykami czy trawą na podłodze - mówi Mirosław Pośpiech. - Miało być ładnie, estetycznie, ale nie niepoważnie - dodaje.
Projekt biura nawiązuje do marynistycznych skojarzeń z nazwą firmy i jej nową identyfikacją wizualną, zaprojektowaną przez studio Redkroft z Warszawy. Nowe logo przedstawia wieloryba, ale w konwencji mobilnej, nieco podobnego do "dymka" wiadomości w telefonie. I taki wieloryb wita nas już w niebieskich drzwiach do firmy, mówiąc "hello". Od razu po wejściu znajdujemy się w... kuchni, w której zawieszono sieć rybacką (do łapania klientów;-). W ogóle biuro przypomina trochę mieszkanie, bo są tu dwie kanapy, na których można się przespać (- To dla naszych pracowników spoza Śląska, np. z Warszawy - mówi Mirosław Pośpiech). Jest open space, zwany warsztatem, i jeden mniejszy pokoik. Szefowa ma swoją kajutę, a wszyscy pozostali pracownicy pracują we wspólnej przestrzeni.
Projektanci COBU Design stworzyli projekt nawiązujący do elementów stylu pop art i kolorystyki firmy, nawiązali też wewnętrznym oświetleniem do modernistycznego charakteru kamienicy. Osiągnęli poprzez wprowadzenie szkleń konsensus między współczesnymi rozwiązaniami biurowymi typu "open space" a klasycznym biurem komórkowym.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Top Sportowy ZOBACZ PROGRAM
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?