Lifting kosztuje prawie 300 mln zł. Tylko pierwsza jego część, obecnie realizowana modernizacja torowisk, kosztuje 28 mln zł. Ten etap - w jego ramach przebudowywane są tory na ul. św. Jana, na rynku, a będą w ciągu alei Korfantego - ma się zakończyć jeszcze w tym roku. Na razie niewiele wskazuje na to, że się uda - nadal rozkopana jest ul. św. Jana i rynek, ale urzędnicy są optymistami i termin podtrzymują.
Na przyszły rok planują rozpocząć znacznie droższy i bardziej skomplikowany etap, za ok. 229 mln zł, w którym przebudowane zostaną m.in. jezdnie i pierzeje al. Korfantego (do ronda) i koryto Rawy pod rynkiem. Skomplikowane będą oba zadania, bo nie wiadomo, co budowlańcy zastaną pod ziemią.
Ostatni etap to zagospodarowanie samego rynku, który po przebudowie będzie większy niż dziś - będzie się kończył na wysokości Muzeum Śląskiego. Projektu ostatniego etapu nadal brak.
Tymczasem wykonawca pierwszego etapu przebudowy, firma NDI, w przyszłym tygodniu planuje rozpocząć modernizację torów w ciągu alei Korfantego. Od ubiegłego tygodnia aleją i rondem nie jeżdżą tramwaje. Od środy zamknięty jest przejazd z ul. Moniuszki w Mickiewicza przez aleję (aby dostać się ze wschodniej strony alei na zachodnią, trzeba objechać rondo). Od wczoraj wyłączone z ruchu są dwa pasy alei (po jednym na każdej jezdni).
*Plebiscyt Młoda Para 2012 ZOBACZ ZDJĘCIA KANDYDATÓW
*Budowa dworca w Katowicach: Hala, perony ZDJĘCIA i WIDEO
*Debata o Śląsku: Semka kontra Smolorz ZDJĘCIA i WIDEO
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?