Koleje Śląskie: Nowy rozkład jazdy i droższe bilety!...

    Koleje Śląskie: Nowy rozkład jazdy i droższe bilety! [SZCZEGÓŁY]

    Michał Wroński

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Koleje Śląskie - likwidacja połączeń
    1/8
    przejdź do galerii

    Koleje Śląskie - likwidacja połączeń ©arc. DZ

    Koleje Śląskie likwidacja połączeń: Od 1 czerwca obowiązuje nowy rozkład jazdy. To masakra. Nie ma już pociągów Kolei Śląskich z Gliwic do Bytomia, z Tarnowskich Gór przez Kalety do Kłobucka, czy z Rybnika przez Kuźnię Raciborską do Kędzierzyna Koźla. Droższe bilety!
    CZYTAJ KONIECZNIE:
    SZOK W KATOWICACH! NOWY ROZKŁAD JAZDY BEZ POCIĄGÓW. RZECZNIK: NIE MIELIŚMY WYJŚCIA


    Nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich: Na jak długo te zmiany? Co najmniej do drugiej niedzieli grudnia. Co będzie potem nie wiadomo. Pytanie tylko w jakim stanie będą się wówczas znajdować będące łakomym kąskiem dla złomiarzy torowiska.

    CZYTAJ TAKŻE:
    Koleje Śląskie: Likwidacja połączenia Bytom-Gliwice! Odbyliśmy ostatnią podróż [ZDJĘCIA, WIDEO]
    Prezydent Bytomia przeciwko likwidacji połączenia kolejowego Bytom-Gliwice


    Koleje Śląskie likwidują te linie z tego samego powodu, dla którego ograniczają o 39 procent liczbę połączeń na wszystkich trasach. Nie stać nas na dalsze utrzymywanie rozkładu jazdy w tym kształcie - tłumaczą przedstawiciele spółki. Trzeba im przyznać, że nie mieli taryfy ulgowej dla żadnej trasy. Wszędzie cieli bez skrupułów (choć nie brakuje też opinii, że także bez sensu). Z rozkładu zniknie ponad 1/3 połączeń na linii Tychy - Katowice - Sosnowiec i aż 45 procent na najbardziej obciążonej trasie w regionie tzw. średnicy z Gliwic przez Zabrze, Rudę Śląską, Chorzów Batory, Katowice, Sosnowiec i Zawiercie do Częstochowy.

    ZOBACZ KONIECZNIE:
    KOLEJE ŚLĄSKIE: ROZKŁAD JAZDY I CENY BILETÓW. PASAŻEROWIE WKURZENI!


    Jakby tego było mało, to Koleje Śląskie średnio o 10 procent podnoszą ceny biletów (na trasach do 55 km ta podwyżka sięgnie 20 procent). Z oferty przewoźnika znikają też bilety strefowe.

    ZOBACZ KONIECZNIE:
    KLIKNIJ I ŚCIĄGNIJ NOWY ROZKŁAD JAZDY KOLEI ŚLĄSKICH




    *Operacja przeszczepu twarzy: Poznaj pacjenta i autorów sukcesu [ZDJĘCIA + OPINIE + KOMENTARZE]
    *MISS ŚLĄSKA I ZAGŁĘBIA 2013: TEGO NIE ZOBACZYCIE W TELEWIZJI
    *Maluch z Allegro: Fabrycznie nowy Fiat 126 z 1979 r. i wielki skandal
    *Dni Miast 2013 [PROGRAM IMPREZ]: Chorzów, Będzin, Ruda, Sosnowiec, Wodzisław i inne!
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj treści premium w Dzienniku Zachodnim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Załączniki (1)

    Komentarze (54)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MIŁOŚNIK KOLEI

    Rajmund-GieKSiorz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 10

    Może więc na zachodzie są mądrzejsi ludzie i tak jak ja,pchanie się na siłę do ciasnych samochodów,tkwienie w korkach wdychając spaliny,narażanie się na wybryki piratów drogowych oraz oglądanie co...rozwiń całość

    Może więc na zachodzie są mądrzejsi ludzie i tak jak ja,pchanie się na siłę do ciasnych samochodów,tkwienie w korkach wdychając spaliny,narażanie się na wybryki piratów drogowych oraz oglądanie co chwilę machających do nas wściekłych kierowców nie uważają za przyjemne i wygodne,dlatego wielu ciągle wybiera np rower i spokojniejszą ścieżkę rowerową albo kolej,która jest tego pozbawiona i która dzięki swojej popularaności nadal ma się tam dobrze.Może tamtejsze społeczeństwa w gruncie rzeczy są jeszcze bardziej postępowe,bardziej proekologiczne,patrzące dalej w przyszłość i zrozumiały,że stawiając na właśnie np kolej nie trują siebie i innych.Polacy odwracając się od kolei i przesiadając się często niepotrzebnie do w większości rozklekotanych złomów,które słychać jeszcze kilometr od nas i w których warunki jazdy są gorsze od tych w pociągach,sami ją wykańczają.Nie mówię,że ta kupa spółek i urzędników również temu nie sprzyja,ale w głównej mierze sami jesteśmy temu winni.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    @Michał Wroński

    karlus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 9

    Warto pokusić się i opracować takie zestawienia: ilu prezesów, z-ców, itd. spółek tzw. kolejowych przypada na 1km torów lub na jeden skład pociągu - u nas na Śląsku i np. w Czechach, Słowacji lub...rozwiń całość

    Warto pokusić się i opracować takie zestawienia: ilu prezesów, z-ców, itd. spółek tzw. kolejowych przypada na 1km torów lub na jeden skład pociągu - u nas na Śląsku i np. w Czechach, Słowacji lub innym kraju?
    Bo może się okazać, że "czapka" jest większa od reszty ciała i wtedy ten problem jest łatwy do rozwiązania.
    Jako przykład podobnego zestawienia podam opis z Niezbędnika Śląskiego DZ - Bite drogi: na Górnym Śląsku przed I wojną światową kilometr drób bitych przypadał na 2,3 km kw. W tym samym czasie w Królestwie Polskim odpowiednio 1 km na 14 km kw.!
    Zachęcam Pana do podobnych porównań dotyczących naszych kolei.zwiń


    Zdjęcie autora komentarza
    Dziękuję za pomysł

    m.wronski

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

    Dziękuję za pomysł, choć może to wymagać nielichej buchalterii, zważywszy ile spółek działa w branży kolejowej i "okolicach". Zwłaszcza te "okolice" są intrygujące:)
    Pozdrawiam
    Michał Wroński,...rozwiń całość

    Dziękuję za pomysł, choć może to wymagać nielichej buchalterii, zważywszy ile spółek działa w branży kolejowej i "okolicach". Zwłaszcza te "okolice" są intrygujące:)
    Pozdrawiam
    Michał Wroński, dziennikarz DZ
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MIŁOŚNIK KOLEI

    Rajmund-GieKSiorz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

    Myślę,że to ludzkie wygodnictwo i postęp cywilizacyjny wymuszający posiadanie swoich czterech kółek doprowadziły do przesiadania się do aut i powolnego upadku kolei.Miedzy miastami spokojnie...rozwiń całość

    Myślę,że to ludzkie wygodnictwo i postęp cywilizacyjny wymuszający posiadanie swoich czterech kółek doprowadziły do przesiadania się do aut i powolnego upadku kolei.Miedzy miastami spokojnie możnabyło jeździć pociągami,po mieście autobusami i tramwajami,a do kilkuset metrów dojść pieszo.Ale teraz nikt nie chce sobie pobrudzić butów,czy rozłożyć parasola i od klatki schodowej pod wejście do dowolnego budynku musi zajechać autem.Później słychać narzekania na korki i jakość powietrza,a mogłoby tego nie być.Teraz to ręce opadają gdy widzi się opuszczone dworce,zniszczone resztki trakcji po zlikwidowanych trasach i niektóre świecące pustkami pociągi.Gdyby się to opłacało,linie nie byłyby likwidowane,rachunek ekonomiczny bierze jednak górę i nic w tym dziwnego,powietrze za bilet nie zapłaci.zwiń


    Zdjęcie autora komentarza
    Moze jednak jest alternatywa

    m.wronski

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

    Racja. Z drugiej strony jednak w innych krajach Europy też jest postęp cywilizacyjny, też ludzie chcą żyć wygodnie i mieć wszystko "pod nos", a nie wszędzie transport publiczny jest w takiej...rozwiń całość

    Racja. Z drugiej strony jednak w innych krajach Europy też jest postęp cywilizacyjny, też ludzie chcą żyć wygodnie i mieć wszystko "pod nos", a nie wszędzie transport publiczny jest w takiej sytuacji jak u nas. Ba, zaraz pewnie wielu z Państwa poda przykłady miejsc, gdzie wygląda on o niebo lepiej. Może zatem postęp cywilizacyjny nie musi oznaczać rozjechania transportu publicznego samochodami?
    Pozdrawiam
    Michał Wroński, dziennikarz DZ
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MIŁOŚNIK KOLEI

    Rajmund-GieKSiorz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 21

    Sami zlikwidowaliśmy koleje i dworce.Kiedyś pociągi nawet na niewielkich trasach typu Orzesze-Żory,Tychy-Orzesze Jaśkowice,Orzesze-Gliwice były pełne lub niemal pełne,a nawet orzeski dworzec tętnił...rozwiń całość

    Sami zlikwidowaliśmy koleje i dworce.Kiedyś pociągi nawet na niewielkich trasach typu Orzesze-Żory,Tychy-Orzesze Jaśkowice,Orzesze-Gliwice były pełne lub niemal pełne,a nawet orzeski dworzec tętnił życiem.Niestety odkąd każdy koniecznie musi mieć auto,nawet starego grata,ale żeby tylko jakieś było i ludzie przesiedli się za cztery kółka wybierając korki,nie dziwmy się,że likwidują połączenia.Nikt powietrza woził nie będzie.zwiń


    Zdjęcie autora komentarza
    Słabsza oferta kolei, to więcej samochodów

    m.wronski

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 11

    Odwieczny dylemat... Co było pierwsze: jajko, czy kura? Owszem, przesiadamy się do samochodów, ale gdy publiczny przewoźnik ogranicza swoją ofertę, to sam zachęca ludzi do takiej przesiadki. A...rozwiń całość

    Odwieczny dylemat... Co było pierwsze: jajko, czy kura? Owszem, przesiadamy się do samochodów, ale gdy publiczny przewoźnik ogranicza swoją ofertę, to sam zachęca ludzi do takiej przesiadki. A potem się rozkłada ręce i mówi "taka jest tendencja, transport publiczny nie ma szans z samochodem" i... znowu docina się ofertę, jeszcze bardziej zniechęcając ludzi do korzystania z publicznego transportu. To taka refleksja nad ogólnym schematem działań naszej komunikacji publicznej.

    Pozdrawiam
    Michał Wroński, dziennikarz DZ
    zwiń

    Zdjęcie autora komentarza
    Pamiętaj Ślązaku młody, Gorolik rzuca pod pociągi kłody.

    Sandman

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 14

    To Pan jerzy Gorolik był gorącym zwolennikiem kolei śląskich. pojechał nawet do Brukseli w delegację, żeby się wyszkolić o ich funkcjonowaniu. Ale jak wszyjsko się zawaliło, to uciekł z koalicji z...rozwiń całość

    To Pan jerzy Gorolik był gorącym zwolennikiem kolei śląskich. pojechał nawet do Brukseli w delegację, żeby się wyszkolić o ich funkcjonowaniu. Ale jak wszyjsko się zawaliło, to uciekł z koalicji z podkulonym ogonkiem. Gorolik to taka "dupa w kraglu". W gębie mocny, ale do roboty to nie za bardzo.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wiele pytań się nasuwa

    Marcin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 6

    Zernąłem na rozkład jazdy do Wisły , pierwsze wrażenia to lekki uśmiech się pojawił , o co tu chodzi ... pierwszy pociąg około 7 rano do Katowic potem około 14 ... moim zdaniem całe podbeskidzie...rozwiń całość

    Zernąłem na rozkład jazdy do Wisły , pierwsze wrażenia to lekki uśmiech się pojawił , o co tu chodzi ... pierwszy pociąg około 7 rano do Katowic potem około 14 ... moim zdaniem całe podbeskidzie straci na tym oszczędzaniu. Jeździłem kilka razy pociągami z rowerem by sobie tam pokręcić , odpocząć ( zostawiając samochód w domu ) bo takie też było założenie kolei śląskich , no i kto kogo robi tu w balona ???
    Bardzo dużo młodzieży jeździ do Wisły Ustronia na kilka godzin pospacerować (nawet sam byłem zaskoczony ile ludzi jeździ na weekend w ten sposób). Słyszałem w radiu wypowiedzi ludzi którzy zajmują się tymi kolejami śląskimi , plany ambitne , założenia ambitne , i co teraz ??? po 6 miesiącach wszystko się rozsypuje... przecież ci ludzie są po studiach coś muszą reprezentować ze sobą a tu taki niewypał się szykuje dalej. WSTYD WSTYD , dla całego regionu (ponoć najbogatszy w skali kraju) i co ??? Jak zwykle będzie że nikt za to nie będzie odpowiadał .. bo społeczeństwo zapłaci w podatkach. WSTYD.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    RASiol (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 9

    Co by tu jeszcze spieprzyć...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jakies liczby o polaczeniach by sie przydaly Panie red.

    Fakt (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 11

    bo mi sie zdanje ze koleje slaskie maja do obslugi znacznie wiecej polaczen niz np:w warsiawie Slask to najwieksza aglomercja z najwieksza infrastruktora ktorej polaczki nie potrafia...rozwiń całość

    bo mi sie zdanje ze koleje slaskie maja do obslugi znacznie wiecej polaczen niz np:w warsiawie Slask to najwieksza aglomercja z najwieksza infrastruktora ktorej polaczki nie potrafia obslugiwac,zaraz beda wyc ze unich byly zegargi na slonce.zwiń


    Zdjęcie autora komentarza
    Oto liczby

    m.wronski

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 14

    W sumie "w kosmos" poszło ok. 220 połączeń. Gdy w grudniu wchodził nowy (czyli obecnie już stary) rozkład jazdy KŚ, tych połączeń miało być 629. Połączenia stykowe już w grudniu KŚ oddały Przewozom...rozwiń całość

    W sumie "w kosmos" poszło ok. 220 połączeń. Gdy w grudniu wchodził nowy (czyli obecnie już stary) rozkład jazdy KŚ, tych połączeń miało być 629. Połączenia stykowe już w grudniu KŚ oddały Przewozom Regionalnym, więc w stosunku do zapowiedzi z listopada ubiegłego roku spółka obsługuje obecnie około połowy tej liczby połączeń (może minimalnie więcej) z tego, co obiecywała jesienią.

    Pozdrawiam
    Michał Wroński, dziennikarz DZ
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Fehlschuss!

    Simcha (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

    Noch einmal!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    :::

    ::: (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 12

    jeder Schuß -ein Ruß
    jeder Schritt-ein Brit
    jeder Stoß-ein Franzos


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    so?

    Simcha (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 5

    Jeder Stich ein Fritz

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    xxxx.

    Giziu. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 14

    Koleje Śląskie to same dziadostwo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    DZ poleca

    Wideo