Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konsument musi reagować [EKSPERT PODPOWIADA]

Iwona Zapart
Wady elektronicznego postępowania upominawczego powodowały, że czasem konsument był pozywany o ten sam dług dwukrotnie. Najpierw przez pierwotnego wierzyciela, np. firmę telekomunikacyjną, a następnie przez firmę windykacyjną, która kupiła rzekomo niespłacony dług. Nowe przepisy mają przeciwdziałać takim sytuacjom.

Dla "leniwych" powodów, którzy wskażą nieprawidłowy ad-res pozwanego konsumenta lub PESEL, ustawodawca przewidział możliwość nałożenia grzy-wny przez sąd. Jednak o fakcie wskazania złego adresu lub błę-dnego numeru PESEL sąd dowie się od pozwanego konsumenta, do którego już zapukał komornik, a zawieszenie postępowania egzekucyjnego nie dotyczy pierwszej czynności komornika w sprawie (zajęcie wynagrodzenia za pracę, emerytury, rachunku bankowego, itp. - to pierwsza czynność komornika, który nadal będzie potrącał kwotę na poczet wierzyciela).

Konsument powinien wraz ze sprzeciwem od nakazu zapłaty wystąpić do sądu o udzielenie zabezpieczenia. Wtedy komornik będzie musiał przekazywać wyegzekwowane kwoty na konto depozytu sądowego - do czasu zawieszenia lub umorzenia postępowania. Dzięki temu pieniądze ściągnięte przez komornika nie trafią do wierzyciela i będą oczekiwać na koncie sądowym na rozstrzygnięcie sprawy. Konsument powinien więc skutecznie reagować.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty