Od inauguracyjnego rejsu w lutym 2013 roku linie przewiozły na trasie Dubaj – Warszawa ponad 1,1 mln pasażerów – to 2,1 tys. lotów w obie strony. Warto przypomnieć, że przewoźnik oferuje polskim pasażerom codzienne połączenie bezpośrednie obsługiwane przez szerokokadłubowego Boeinga 777-300ER. Początkowo połączenie realizował Airbus A330, jednak ze względu na rosnące zapotrzebowanie przewoźnik wprowadził na trasie właśnie Boeinga 777-300ER, który może przewieźć do 428 pasażerów.
Dodajmy, że Grupa Emirates zatrudnia ponad 780 Polaków, jest wśród nich ponad 640 członków personelu pokładowego i dziewięciu pilotów.
Linie Emirates uzupełniają swoją flotę. Przewoźnik i firma Airbus podpisały list intencyjny w sprawie dostawy 40 samolotów A330-900 i 30 A350-900. Wartość umowy wynosi 21,4 mld dolarów – według cen katalogowych. Dostawy samolotów najnowszej generacji Airbus A330neo i A350 rozpoczną się odpowiednio w 2021 i 2024 roku.
Airbus i Emirates zawarły ponadto porozumienie w sprawie pozostałych dostaw samolotów A380. Przewoźnik otrzyma 14 A380 w okresie od 2019 do końca 2021 roku. W związku z tym łączna liczba A380 zamówionych przez linie wyniesie 123 maszyny.
Samoloty A330neo pojawią się na regionalnych trasach Emirates i ułatwią liniom obsługę mniejszych lotnisk, a tym samym otwieranie nowych połączeń. Z kolei A350 uzupełni flotę wykorzystywaną na trasach długodystansowych, zwiększając elastyczność Emirates w zakresie oferowania przy lotach z Dubaju trwających 8-12 godzin.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
500 Plus od pierwszego dziecka i "13" dla emerytów
TYDZIEŃ Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?