Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miliony zysku (nie tylko) dla Katowic

MIW
Owszem, są kłopoty z jazdą po Katowicach i ze znalezieniem miejsca parkingowego, ale mimo wszystko opłaca się je ponieść - tak można najkrócej określić opinię mieszkańców na temat Europejskiego Kongresu Gospodarczego. W tym roku 3-dniowa impreza ściągnęła do stolicy województwa śląskiego ok. 6 tysięcy gości - finansistów, przedsiębiorców, polityków i naukowców. Między 14 a 16 maja wzięli oni udział w 100 panelach dyskusyjnych, debatując o kluczowych problemach gospodarczych współczesnego świata. Brzmi to wszystko bardzo poważnie, ale co my z tego mamy - może zapytać przeciętny Kowalski.

Odpowiedź na to pytanie miały dostarczyć badania, jakie po zakończeniu EKG zlecili jego organizatorzy. Wśród respondentów znaleźli się zarówno mieszkańcy Katowic, jak też ościennych miast. W środę wyniki tego sondażu zaprezentowali dziennikarzom.
Jak się okazało aż 92 procent katowiczan popiera organizację EKG w ich mieście (dla mieszkańców województwa śląskiego ów współczynnik aprobaty wynosi 86 proc.). Większość z nich chce również, aby kolejna edycja tego wydarzenia miała miejsce właśnie w stolicy naszego regionu. Dlaczego? Bo w ten sposób promujemy się w Polsce i za granicą - tak odpowiedziało 80 procent ankietowanych. Nieco mniej wskazało wzrost znaczenia Katowic wśród dużych miast w Polsce, możliwość dodatkowego zarobku dla lokalnych firm, wzrost atrakcyjności Katowic i całego województwa dla potencjalnych inwestorów i kształtowanie atrakcyjnego wizerunku miasta jako nowoczesnego ośrodka biznesowego.

- To musi cieszyć. Warto też podkreślić, że duża część ankietowanych (aż 9 na 10) dostrzega fakt, że korzyści z tej imprezy odnoszą nie tylko Katowice, ale też cała aglomeracja i cały region - mówił wczoraj Wojciech Kuśpik, prezes Polskiego Towarzystwa Wspierania Przedsiębiorczości, który jest pomysłodawcą i organizatorem Kongresu.

Sondaż pokazał, że sporo, bo 2/3 respondentów z Katowic i połowa spoza terenu miasta, dostrzega utrudnienia w komunikacji (kłopoty z parkowaniem i przejezdnością niektórych ulic), jakie niesie za sobą EKG, lecz większość z nich uznaje, że nie doprowadziło to do pogorszenia jakości ich życia w trakcie trwania tej imprezy.

Organizatorzy Kongresu skwapliwie przygladali się też pracy dziennikarzy. Jak wyliczyli w mediach ukazało się ok. 4000 materiałów na temat Kongresu. Gdyby chcieć wykupić reklamy o porównywalnej powierzchni i czasie antenowym, to trzeba by wydać ok. 25 milionów złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty