MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Modernizacja linii kolejowej, roboty na peronie w Myszkowie ZDJĘCIA

js
Budowa peronu w Myszkowie
Budowa peronu w Myszkowie janusz strzelczyk
Remont ostatniego odcinka linii kolejowej z Warszawy do Katowic (nr 1), od Częstochowy do Zawiercia w woj. śląskim wchodzi w kolejną fazę. Inwestycja jest warta 370 mln zł. Finał pod koniec tego roku.

Trwają prace m.in. w Myszkowie. Budowany jest drugi peron (pierwszy ukończono w maju ub.r.) i w przejściu podziemnym pod torami.

Prace na 17-kilometrowej trasie od Częstochowy do Poraja obejmują wymianę torów i sieci trakcyjnej. Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewnią sprawny przejazd pociągów.

Perony będą antypoślizgowe, oświetlone i monitorowane, wyposażone w nowe wiaty i dostosowane do potrzeb osób , które mają problemy z poruszaniem się. Na perony w Częstochowie Raków podróżni przejdą wyremontowanym przejściem podziemnym. Pociągi pojadą szybciej - prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km na godzinę, co skróci czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o około 10 minut (obecnie trwa godzinę). Nowe torowisko i przebudowane mosty na tej trasie pozwolą na kursowanie cięższych pociągów towarowych.

Trwają prace na stacji Myszków oraz na przystankach Myszków Mrzygłód, Myszków Nowa Wieś, Masłońskie Natalin, Żarki Letnisko. Tam również zwiększy się komfort obsługi pasażerów. Na przystankach Żarki Letnisko i Myszków Mrzygłód budowane są przejścia podziemne co zapewni bezpieczne dojście na perony.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmuje także wymianę prawie 90 km torów i sieci trakcyjnej. Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewnią sprawny przejazd pociągów.

W ramach inwestycji wyremontowanych i przebudowanych zostanie m.in. 18 mostów. Przeprawa nad rzeką Stradomką w Częstochowie została już rozebrana i wybudowana na nowo. Poziom bezpieczeństwa na linii zwiększy modernizacja 15 przejazdów kolejowo - drogowych. Zyskają dodatkowe urządzenia i sygnalizację.

Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa - Zawiercie” realizowany jest w formule „projektuj i buduj” i finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całkowita to 503,1 mln zł w tym dofinansowanie unijne - 384,9 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Grecy będą pracować 6 dni w tygodniu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni