Motoryzacja: Nasz region jak druga Bawaria

Mariusz Urbanke
Projekt General Motors realizowany na obszarze Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej stwarza również  szansę na utworzenie nowych miejsc pracy i kooperację z wieloma lokalnymi przedsiębiorcami
Projekt General Motors realizowany na obszarze Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej stwarza również szansę na utworzenie nowych miejsc pracy i kooperację z wieloma lokalnymi przedsiębiorcami Arkadiusz Gola
Światowy koncern General Motors wybrał Śląsk na lokalizację wartej aż 250 mln euro inwestycji. To dobry prognostyk dla naszej gospodarki.

General Motors chce produkować w Tychach nowoczesne silniki Diesla dla swych najnowszych modeli wytwarzanych na świecie. Nowa inwestycja realizowana będzie na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Pierwsze egzemplarze silników Diesla o pojemności 1.6 l mają opuścić zakłady w 2017 r.

- Bardzo się cieszymy ze wszystkich inwestycji - nie tylko w specjalnej strefie ekonomicznej - bo to dowodzi, że nasze miasto i nasz region nadal są atrakcyjne tak dla firm polskich, jak i zagranicznych - podkreśla prezydent Tychów Andrzej Dziuba. - Mam nadzieję, że wraz z nowymi technologiami i maszynami, przyjdą też nowe miejsca pracy, tak potrzebne w naszym regionie. Na razie jest pewne, że znacznie zostanie zwiększona powierzchnia użytkowa budynków - o 30 procent. Powstaną też - co bardzo ważne - zaawansowane technicznie linie produkcyjne i testowe. Dzięki temu możliwe będzie przekształcenie dotychczasowego procesu montażu w zakładzie w pełny proces produkcji.

Budowa i instalacja nowego wyposażenia potrwa do 2016 r.

- Nowa rodzina wysokoprężnych jednostek napędowych stanowi istotny element naszej ofensywy silnikowej. Doceniamy dobrą jakość i wysoką wydajność naszego polskiego zakładu i z nadzieją czekamy na wdrożenie tego wyjątkowego projektu - powiedział Peter Thom, członek zarządu spółki Adam Opel AG oraz wiceprezes General Motors Europe, odpowiedzialny za produkcję w Europie.

To również ważna inwestycja dla Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej SA. Prezes Strefy, Piotr Wojaczek, od roku 2007 prowadzi intensywne prace nad utworzeniem płaszczyzny współpracy śląskich firm motoryzacyjnych, efektem czego jest założenie w 2011 r. platformy o nazwie "Silesiautomotive". Misją Platformy Współpracy jest łączenie potencjału gospodarczego, edukacyjnego i naukowego na rzecz wykreowania województw: śląskiego i opolskiego jako środkowoeuropejskiego regionu kompetencji w branży motoryzacyjnej. Dzięki temu nasz region może stać się równie ważny na motoryzacyjnej mapie Europy jak Bawaria.

Warto przypomnieć, że największa inwestycja w KSSE to fabryka samochodów Opel koncernu General Motors, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie.

- Jestem dumny z osiągnięć zakładu na przestrzeni ostatnich 15 lat. Znakomita załoga i doskonałe portfolio umożliwiły efektywne wykorzystanie tego czasu, pomimo często niestabilnej sytuacji na rynku samochodowym w Europie. Szczególnie ważne jest dla nas to, że pomimo przeciwności udało nam się utrzymać pełne zatrudnienie oraz uzyskać gwarancję produkcji kolejnej generacji Astry - podkreśla Andrzej Korpak, dyrektor generalny General Motors Manufacturing Poland. - Nowa inwestycja jest kolejnym etapem rozwoju zakładu GM Manufacturing Poland, który zabezpiecza jego przyszłość. Dzięki szerokiej gamie nowoczesnych silników i samochodów, jesteśmy częścią ofensywy produktowej marki Opel/Vauxhall. Dziękujemy polskiemu Ministerstwu Gospodarki za wsparcie udzielone dla tej inwestycji - dodał.

Fabryki GM Manufacturing Poland w Gliwicach i Tychach to poważny pracodawca - zatrudniają 3500 osób. - Decyzja General Motors Manufacturing Poland o umieszczeniu produkcji silników 1.6 na Śląsku to nie tylko dobra informacja dla regionu, ale i dla całej gospodarki - powiedział wicepremier Janusz Piechociński podczas wizyty w zakładzie GMMP w Tychach. - Projekt daje również szansę na utworzenie nowych miejsc pracy i kooperację z lokalnymi przedsiębiorcami - zauważył. Branża motoryzacyjna to bardzo ważny segment naszej gospodarki, w którym pracuje ponad 150 tysięcy pracowników. - Według wstępnych danych, za dwa kwartały 2013 r. pomimo kryzysu generował on przychody z całokształtu działalności na poziomie ok. 60 mld zł - powiedział wicepremier.

Polski oddział GM odpowiada m.in. za produkcję Opla Astry, kabrioletu Cascada i silników Diesla o pojemności 1,7 l. Suma inwestycji GM Manu-facturing Poland w naszym kraju jest szacowana na blisko miliard euro.

Ranking polskich influencerów. Są zaskoczenia

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
to cecha hanysa
Hanysy dali przyklad w Bawarii jak się uczciwie pracuje w Audi. BMW. nie ma Zastrzeżeń to tych pracowników totez chetnie wybierają Slask na lokalizację swych Zakładów Brawo Rodacy.
Dodaj ogłoszenie