Piec kaflowy z etykietą jak na paczkach papierosów oraz informacja, że nawet 40 proc. Ślązaków i Zagłębiaków ogrzewających indywidualnie swoje mieszkania pali śmieci – w centrum Katowic oraz w Chorzowie zawisły reklamy kampanii społecznej o niskiej emisji. Jej autorami są TAURON Ciepło i CEZ Chorzów.
Wielkoformatowe reklamy będą informować o skutkach niskiej emisji w grudniu i styczniu, czyli okresie największego nasilenia problemu. Jak wyjaśnia Małgorzata Kuś, rzecznik prasowy Tauron Ciepło, badania opinii publicznej zlecone przez spółkę wskazują, że nawet 40 proc. osób ogrzewających indywidualnie swoje domy w aglomeracji śląsko-dąbrowskiej, regularnie wykorzystuje w tym celu śmieci.
– Niskie kominy typowe dla budynków jedno i wielorodzinnych powodują, że szkodliwe substancje zawarte w dymie osiadają w promieniu kilkudziesięciu metrów. Spalający śmieci truje więc nie tylko innych ludzi w otoczeniu, ale przede wszystkim członków najbliższej rodziny i siebie. Mamy nadzieję, że uświadomienie tego mechanizmu przyczyni się do zmniejszenia popularności tego groźnego zachowania – mówi Jacek Uhryn, Prezes Zarządu Tauron Ciepło.
Powodem niskiej emisji, oprócz palenia śmieci, jest także niskiej jakości węgiel spalany w przestarzałych domowych piecach.
– Zwłaszcza na Górnym Śląsku warto podkreślać, że najistotniejsza jest technologia wykorzystania węgla. Nowoczesne bloki stosowane w dzisiejszych elektrociepłowniach minimalizują negatywny wpływ na środowisko – mówi Jacek Uhryn.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?