Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

„Pracownik banku” oszukał mieszkankę Gliwic. Kobieta zaufała rozmówcy i straciła blisko 5 tys. zł

OPRAC.:
Paweł Kurczonek
Paweł Kurczonek
Kolejne oszustwo „na pracownika banku”. Mieszkanka Gliwic straciła 5 tys. zł
Kolejne oszustwo „na pracownika banku”. Mieszkanka Gliwic straciła 5 tys. zł pixabay
Jak informuje gliwicka policja, telefony od osób, które podają się za pracowników banków, są obecnie jedną z najczęstszych metod oszukiwania. Ofiarą takiego oszustwa padła 40-letnia mieszkanka Gliwic, która zauważyła, że ktoś wbrew jej woli, korzystając z BLIKa, wypłaca należące do niej pieniądze.

Kolejne oszustwo „na pracownika banku” w Gliwicach

Sposób działania „pracowników banku”, którzy oszukują swoje ofiary, jest zwykle taki sam. Informują swojego rozmówcę, że jego środki na koncie są zagrożone.

- W rozmowie są elokwentni i mówią fachowym językiem. Wzbudzają silne emocje, bo straszą, informując, że Państwa pieniądze są zagrożone – relacjonuje gliwicka policja.

Jak informuje policja, przestępcy potrafią podszyć się pod numery telefonów banków, by zwiększyć swoją wiarygodność. Swoim ofiarom radzą instalację polecanego przez nich „oprogramowania zabezpieczającego” lub przelanie środków na „bezpieczne konto”.

24 listopada kobieta przybiegła do II komisariatu mówiąc, że ktoś wypłaca jej pieniądze z konta. Policja natychmiast przystąpiła do działania, jednak tym razem było za późno. Oszuści zdążyli zakończyć czyszczenie konta poszkodowanej, a gotówkę wypłacili w bankomatach w województwach dolnośląskim i zachodniopomorskim. Jak do tego doszło?

W przypadku poszkodowanej 40-latki z Gliwic skuteczny okazał się wariant z instalacją „oprogramowania zabezpieczającego”. Kobieta przekonana, że rozmawia z pracownikiem banku zainstalowała w telefonie przesłany przez niego program. Tym samym przekazała oszustom całkowity dostęp do swojego urządzenia.

- Nie dajmy się oszustom! Rozmawiajmy ze znajomymi o takich przestępczych metodach – ostrzegajmy się wzajemnie! – apeluje policja.

Mundurowi przypominają, że pracownik banku nigdy nie poprosi o zainstalowanie obcego oprogramowania, ani o przekazywanie pieniędzy na inne konto.

- Należy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, iż rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem tej instytucji – ostrzega policja.

Policjanci przypominają również, by w przypadku otrzymania podejrzanego połączenia telefonicznego rozłączyć się i zweryfikować otrzymane informacje dzwoniąc lub udając się do swojego banku. A w razie jakichkolwiek wątpliwości najlepiej o zdarzeniu powiadomić policję.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera