Nasza Loteria

Problemów z aplikacją Transport GZM ciąg dalszy. Gigantyczna kolejka do punku ZTM na dworcu w Katowicach

OPRAC.:
Julia Muc
Julia Muc
Gigantyczna kolejka do punku ZTM na dworcu w Katowicach
Gigantyczna kolejka do punku ZTM na dworcu w Katowicach Julia Muc
W niedzielę, 1 października 2023 r., uruchomiono w pełni aplikację Transport GZM, umożliwiając transfer danych ze Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP) do nowego systemu. Pasażerom udostępniono także nową funkcję, czyli „podróż start/stop”, dzięki której nie trzeba płacić za bilet z góry, ale za rzeczywiste przejazdy z całego dnia. Nie obyło się jednak bez problemów i pomimo zapewnień ZTM od dnia uruchomienia użytkownicy skarżą się na utrudnienia związane z aplikacją.

W poniedziałek 2 października ZTM podał komunikat z oświadczeniem iż wszystkie problemy z aplikacją zostały naprawione i aplikacja jest już w pełni sprawna. Zdania użytkowników są jednak inne.

- Awaria modułu AOZ systemu centralnego, powodująca niestabilną pracę systemu i utrudnienia w zakupie biletów, została usunięta. Można już korzystać z podróży Start/Stop i korzystać z biletów pakietowych zakupionych w nowym systemie - podał w swoim komunikacie ZTM.

Jednak dzień później gigantyczna kolejna ciągnęła się od punktu ZTM na dworcu w Katowicach. Z rozmów z użytkownikami wynika, że głównym problem na dzisiaj jest logowanie się do serwisu.

- Pomimo wielu prób instalowania aplikacji od nowa, system dalej nie pozwala się zalogować - mówiła osoba czekająca w kolejce.

Osoby oczekujące w kolejce skarżyły się również na brak przejrzystości jeśli chodzi o zakup biletów przez aplikację.

- Aplikacja pokazuję dużo mniej opcji dostępnych biletów do kupienia niż faktycznie jest na cenniku, który podali na swojej stronie - dodała jedna z kobiet.

ZTM wprawdzie nie odniósł się do zarzutów, ale częściowo podpowiada jak radzić sobie z problemami z aplikacją.

  • Dla nowo zakładanych w portalu kont migrują się dane, bilety i ulgi. Działa możliwość zmigrowania pieniądza elektronicznego do konta w nowym systemie lub wypłacenia go na wskazany rachunek bankowy.
  • Dla osób, które założyły konto w Transport GZM przed 1 października – migracja karty już się dokonała. Czekamy, aż wykonawca zakończy migrację biletów. Jeśli chcecie dokonać migracji ze ŚKUP, nie zakładajcie kont przez aplikację, tylko w portalu transport GZM. W aplikacji ten proces nie jest dostępny, niezależnie od dzisiejszej awarii.

Trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać na rozwój wydarzeń.

od 12 lat
Wideo

Szymon Hołownia ma duże ego, większe ma tylko Lech Wałęsa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni