Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Projekt „Polska dla Seniora” ma ułatwić podróżowanie. Turystyczna baza od Ustronia aż po Bałtyk

Kamil Lorańczyk
Kamil Lorańczyk
Za pośrednictwem witryny seniorzy i nie tylko będą mogli wyszukać lokalizację dogodną do spędzenia weekendu lub dłuższego urlopu.
Za pośrednictwem witryny seniorzy i nie tylko będą mogli wyszukać lokalizację dogodną do spędzenia weekendu lub dłuższego urlopu. ARC Materiały prasowe
Fundacja Sensoria zainaugurowała kampanię „Polska dla Seniora” – projekt promujący podróżowanie oraz propagujący zgłębianie wiedzy w zakresie turystyki i aktywności fizycznej ze szczególnym uwzględnieniem grupy wiekowej 60 plus.

W Klubie Kuracjusza na terenie Uzdrowiska Ustroń we wtorek, 14 listopada, czyli w Światowym Dniu Seniora, Fundacja Sensoria zainaugurowała kampanię „Polska dla Seniora”.

W ramach projektu za trzy dni zostanie uruchomiony serwis internetowy polskadlaseniora.pl, na którym będzie można znaleźć informacje o bazie turystycznej zlokalizowanej na terenie całej Polski. Znajdą się tam różnego typu obiekty turystyczne przyjazne seniorom, a także miejscowości sprzyjające zarówno aktywnemu wypoczynkowi, jak i kojarzone z rekreacją.

Za pośrednictwem witryny seniorzy i nie tylko będą mogli wyszukać lokalizację dogodną do spędzenia weekendu lub dłuższego urlopu. Z kolei właściciele obiektów turystycznych – od Bałtyku, przez pojezierza, aż po góry – będą mieli możliwość zaprezentowania swojej oferty.

– Chodzi o to, by każdy miał pod ręką taką bazę. Mógł wybrać miejsce, do którego chce się wybrać. Porównać kwoty i długość pobytu. Będą to miejsca oferujące specjalne udogodnienia dla seniorów – wyjaśniają przedstawiciele fundacji.

Podczas wtorkowej konferencji Bogumiła Czyż-Tomiczek, beskidzka przewodniczka górska i animatorka aktywności dla seniorów w Ustroniu, podkreślała jak istotna jest aktywizacja grupy wiekowej 60 plus.

– Dla seniora każdy dzień aktywny jest super. (…) W moim klubie, który liczy 130 osób, organizujemy wypoczynek w postaci krótkich wycieczek, gdzie posługujemy się hasłem „Poznaj okolicę – sprawdź, co się zmieniło”. Te krótkie wycieczki w okolicach, m.in. do Istebnej, Koniakowa, Wisły, Grodźca, Bielska-Białej czy Cieszyna są kapitalne. Oczywiście, musi to być dostosowane do naszego rytmu chodzenia – powiedziała przewodniczka.

W jej ocenie, oprócz pobliskich miejscowości warto odwiedzić również dalsze zakątki Polski. Wypoczynek nad morzem powinien trwać jednak przynajmniej 12-14 dni, jeśli senior ma do przebycia długą drogę z południa kraju.

– Wówczas kilkudniowy pobyt to stanowczo za mało. To musi być czas, kiedy będziemy mogli naprawdę wypocząć. Skorzystać ze spacerów brzegiem morza, z zabiegów, zmiany klimatu i jeszcze dodatkowo coś poznać. Zalecam też, by zwracać uwagę na to, czy możemy na miejscu wziąć udział w różnych warsztatach. Zawsze można nauczyć się czegoś nowego – zaznaczyła.

Projekt „Polska dla Seniora” ma dbać także o to, aby seniorzy otrzymali solidną dawkę wiedzy dotyczącą aktywności fizycznej oraz przygotowania do wycieczek w zróżnicowanym terenie i zmiennych warunkach. Można spodziewać się, że na stronie internetowej pojawią się treści poradnikowe.

– Najważniejsze to znać swoje możliwości. Nie można podejmować się jakiegokolwiek wysiłku, jeśli nie wiemy czy wytrzyma to nasz organizm. Musimy znać siebie. Zawsze mówię, że lepiej coś robić wolniej niż szybciej. W Ustroniu można korzystać z wspaniałych ścieżek rowerowych, ścieżek spacerowych, a także górskich szlaków turystycznych – dodała B. Czyż-Tomiczek.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera