MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa DW 913 w Pyrzowicach zakończona. Ale czy był sens wydawać 10 mln zł?

Tomasz Klyta
Tomasz Klyta
DW 913 po przebudowie. Inwestycja kosztowała 10 mln złZOBACZ WIDEO Z PRZEJAZDU
DW 913 po przebudowie. Inwestycja kosztowała 10 mln złZOBACZ WIDEO Z PRZEJAZDU Tomasz Klyta
Kilkanaście dni przed planowanym terminem zakończyła się przebudowa odcinka Drogi Wojewódzkiej 913 w Pyrzowicach. Trzeba przyznać, że poszerzoną do 4 pasów jezdnią jedzie się jak po stole. Tyle tylko, że dzięki temu poszerzeniu oszczędzamy maksymalnie kilka sekund, a inwestycja kosztowała 10 mln zł. Czy było warto? ZOBACZ WIDEO Z PRZEJAZDU

Zwiększająca się liczba pasażerów pyrzowickiego lotniska, była najważniejszą przyczyną podjęcia decyzji o przebudowie fragmentu DW 913. Prace rozpoczęły się w październiku ubiegłego roku, a od kilku dni, na liczącym około 1 km odcinku można korzystać z 4 pasów jezdni - wcześniej były dwa. Inwestycja kosztowała 10 mln zł, z czego większość pochodziła ze środków unijnych. Czy była potrzebna?

Pesymizmu od samego początku nie kryły władze gminy Ożarowice. Nie ma już zjazdu na ulicę Równoległą, a przy wjeździe z ul. Transportowej na drogę wojewódzką postawiony jest nakaz jazdy w prawo. Kierowcy chcący jechać z obydwu wymienionych ulic w kierunku węzła z S1, będą musieli dojechać pod lotnisko i zawrócić na rondzie. W skrajnych przypadkach nadrobią nawet dwa kilometry. Gmina twierdzi, że poszerzenie jezdni, mające zwiększyć jej przepustowość, może paradoksalnie spowodować zatamowanie ruchu. Dlaczego? Praktycznie cały ruch ze wschodniej strony od DW913 w Pyrzowicach został skierowany na północ, do ronda pod lotniskiem.

Cieszyć z zaoszczędzonych kilku sekund mogą się kierowcy, którzy rzadko jeżdżą do Pyrzowic- na przykład przywożąc lub odbierając kogoś z lotniska. Tyle tylko, że nową drogą nie podjadą pod bramy portu lotniczego. Choć były plany, aby DW 913 została poszerzona aż do samego lotniska, Zarząd Dróg Wojewódzkich czeka na rewitalizację torów.

Przebudowany odcinek kończy się tuż przed nieczynnym torem kolejowym. Kiedy tor zostanie otwarty? Trudno to przewidzieć. Inwestycja już ma kilka lat opóźnienia. Według obecnych planów, pociągi mają tamtędy jeździć w 2019 lub 2020 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!