Przetarg na przebudowę centrum Katowic przedłużony

Justyna Przybytek
arc.
4 listopada mija termin składania ofert w przetargu na roboty budowlane w ramach pierwszego etapu przebudowy centrum Katowic na osi rondo-rynek. Etap, którego realizacja ma pochłonąć około 40 mln zł, zakłada przebudowę torów tramwajowych na odcinku alei Korfantego od ronda do rynku, na rynku oraz w ciągu ulic Pocztowej i św. Jana.

ZOBACZ POMYSŁY NA RYNEK W KATOWICACH - WIZUALIZACJE

Termin składania ofert wydłużono. Wedle pierwotnych założeń miał upłynąć w ten piątek, czyli 27 października. Więcej czasu to - jak przekonuje Daniel Muc z Imago PR - ukłon urzędników w stronę potencjalnych wykonawców inwestycji. Firmy przymierzające się do udziału w postępowaniu przetargowym zadały kilkaset pytań dotyczących szczegółów zamówienia.

- Mają czas, na uwzględnienie odpowiedzi i przygotowanie swoich oferty - wyjaśnia Muc.

CZYTAJ WIĘCEJ O PRZEBUDOWIE CENTRUM KATOWIC

Po 4 listopada w magistracie rozpocznie się analiza przyjętych ofert. Po miesiącu przetarg zostanie rozstrzygnięty, a jeśli nie wpłyną odwołania od jego wyników, uprawomocni się. To oznacza, że pierwsza łopata w przebudowę centrum Katowic zostanie wbita prawdopodobnie na początku przyszłego roku.

Największe utrudnienia spowodują prace na św. Jana i Pocztowej. Tory z Pocztowej znikną na zawsze, za to w dwóch kierunkach będą biegły ul. św. Jana. W trakcie prac - pierwsze będą prowadzone na św. Jana - tramwaje w dwóch kierunkach, ruchem wahadłowym, będą kursowały ulicą Pocztową.

ZMIANY W SKARBKU I ZENICIE. NIE POZNAMY RYNKU W KATOWICACH

Gdy prace ruszą na al. Korfantego, ruch aut zostanie zachowany, jednak na czas robót na pewno zmniejszy się przepustowość ulicy. Tu zmian nie będzie - nowe torowisko będzie biegło śladem starego. Za to te biegnące rynkiem zostaną przesunięte bliżej Teatru Śląskiego oraz Zenitu i stąd będą wpadały w św. Jana.

Wszystkie etapy przebudowy centrum - zakładające m.in. modernizację mostów nad Rawą, przebudowę nawierzchni rynku, pierzei i jezdni Korfantego, mają pochłonąć ok. 288 mln zł.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
oak

"Wedle pierwotnych założeń miał upłynąć w ten piątek, czyli 27 października." - prosze poprawić na 28 października.

A
AR.

słupy trakcji tramwajowej w wizualizacji to jak szubienice wyglądają.....
brak prawo skrętu dla tramwaju z Warszawskiej w Korfantego to też chyba jakieś niedopatrzenie skoro tak gruntownie ma być rynek przebudowany a stanowił by alternatywę dla tras tramwajowych na linii Szopienice - Chorzów, Bytom, Ruda

...

...

Dodaj ogłoszenie