Rewitalizacja objęła też niezbędne do sprawnego prowadzenia ruchu obiekty inżynieryjne m.in. 5 wiaduktów oraz 1 most. Ponadto przebudowane zostały perony i przejścia pod torami na przystanku Ruda Śląska i na stacji Ruda Śląska Chebzie, a wcześniej także peron na dworcu w Zabrzu.
Wszystko to kosztowało kolejarzy ok. 40 mln zł. Teraz pozostało jeszcze zwieńczyć dzieło, czyli przeprowadzić modernizację odcinka Chorzów Batory - Katowice. Te prace - jak zapowiada Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK - mają się zakończyć w grudniu tego roku. Jak dodaje pozwoli to skrócić czas przejazdu z Gliwic do Katowic o 10 minut.
- Przed rewitalizacją podróż pociągiem osobowym na trasie Katowice - Gliwice trwała 40 min. Po zakończeniu wszystkich prac skróci się do około 30 minut - informuje Karniewski.
*Miss Studniówki 2015 ZDJĘCIA Najpiękniejsze dziewczyny studniówki
*Abonament RTV 2015 droższy! [ILE WYNOSI ABONAMENT + ZWOLNIENIA] Kto nie musi płacić abonamentu?
*Poszukiwani przestępcy z woj. śląskiego. Czy widziałeś te osoby? [TOPLISTA POSZUKIWANYCH]
*Aneta Zając nago w Playboyu [PIKANTNE ZDJĘCIA + WIDEO]
*Strajk w JSW? Będzie głośniej niż w Kompanii Węglowej! - ostrzegają górnicy
*Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?