Budowa największego na Śląsku centrum wyprzedażowego jest już na półmetku. Silesia Otlet w Gliwicach, przy autostradzie A4. Na przełomie sierpnia i września obiekt osiągnie stan surowy. Otwarcie jest przewidywane na wiosnę 2019 r.

Silesia Outlet w Gliwicach: to będzie największe centrum wyprzedażowe na Górnym Śląsku –. Na łącznej powierzchni blisko 20 tys. metrów kwadratowych znajdzie się ponad 120 salonów znanych i cenionych marek odzieżowych oraz obuwniczych. Obiekt będzie realizowany w dwóch fazach. Otwarcie fazy pierwszej o powierzchni 12 tys. metrów kwadratowych zaplanowano na wiosnę 2019 roku.

Inwestorem Silesia Outlet jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Erbud SA. Projekt przygotowało biuro architektoniczne IMB Asymetria. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.

Zobacz zdjęcia budowanej galerii:
Zobacz galerię

– Widzimy, że Polacy potrafią robić mądre zakupy, kupują dobrej jakości ubrania w atrakcyjnej cenie. Duży wpływ na propagowanie idei inteligentnych zakupów miało powstanie w Polsce właśnie centrów wyprzedażowych, które udostępniają dobrej jakości asortyment po cenach średnio o połowę niższych od cen regularnych.

CZYTAJ TEŻ:
Silesia Outlet Gliwice na półmetku LISTA SKLEPÓW

Wierzymy, że Silesia Outlet odpowiedź na potrzeby mieszkańców Górnego Śląska, gdzie duża koncentracja ludności stwarza ogromny rynek zbytu dóbr konsumpcyjnych i zapotrzebowanie na nowe obiekty handlowe, szczególnie w dobie smart shoppingu – mówi Mirosław Januszko, Dyrektor Zarządzający spółki 6B47 Poland.

Projekt Silesia Outlet realizowany jest w dwóch etapach, faza pierwsza to około 70 sklepów o łącznej powierzchni najmu 12 tys. mkw., faza druga to ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. mkw. GLA. Centrum dysponować będzie 830 miejscami parkingowymi.

Silesia Outlet powstaje tuż przy autostradzie A4

Niewątpliwym atutem Silesia Outlet jest lokalizacja obiektu tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W strefie oddziaływania centrum – do 1,5 godz. jazdy samochodem znajdzie się blisko 6,5 mln klientów, co jest jednym z najwyższych wskaźników dla tego typu obiektów.

Tereny, na których powstanie outlet, jednoznacznie kojarzą się mieszkańcom Aglomeracji Śląskiej z zakupami. W bezpośrednim sąsiedztwie istnieją już dwa obiekty parku handlowego, Centrum Handlowe Auchan Gliwice i market budowlano-dekoracyjny Leroy Merlin, które odwiedza rocznie około 4,5 mln osób. Handlowy charakter obszaru dodatkowo wzmacnia potencjał lokalizacji Silesia Outlet.

– W ostatnich kilkunastu latach Gliwice dołączyły do czołówki najnowocześniejszych i najbogatszych miast Górnego Śląska. Jednocześnie jest to jedno z ostatnich miejsc na mapie Polski z tak dużym potencjałem dla centrum outletowego, z czego doskonale zdają sobie sprawę firmy zainteresowane wynajęciem powierzchni handlowej. Powierzchnia zaplanowana w pierwszej fazie jest już wynajęta na poziomie przeszło 70 proc. Obecnie trwają rozmowy z najemcami zainteresowanymi zajęciem ostatnich lokali pierwszego etapu, które dołączą do grona najlepszych marek w Polsce – mówi Wojciech Cieślak, prezes BOIG.

W Silesia Outlet swoje salony otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Lee Wrangler, Bagatelle, Martes Sport, Puma, Reebok, Adidas i New Balance, Guess, Kazar, Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone, Venezia, Unisono, Volcano, Cross Jeans, Pepe Jeans, Trespass, Symbiosis, Diverse oraz Molton.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Zobacz najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w programie TyDZień