Inwestorem najnowszego projektu outletowego w kraju jest 6B47 Poland - spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG, jednego z czołowych deweloperów w krajach niemieckojęzycznych, prowadzący w Polsce inwestycje Silesia Outlet oraz butikowych apartamentów Zyndrama we Wrocławiu.
Za zarządzanie odpowiada NEINVER - wiodący operator centrów outlet w Europie oraz lider rynku w Hiszpanii i Polsce, właściciel marek FACTORY i The Style Outlets. Komercjalizację obiektu przeprowadziło BOIG The Blue Ocean Investment Group - firma świadcząca kompleksowe, innowacyjne usługi polskim i zagranicznym klientom na rynku nieruchomości komercyjnych.
- Otworzyliśmy dla mieszkańców Śląska i ich gości jedno z najnowocześniejszych centrów wyprzedażowych w kraju. Silesia Outlet to miejsce z ogromnym potencjałem i mocną pozycją wyjściową, dzięki bardzo dobrej lokalizacji, atrakcyjnemu portfolio marek i komfortowym wnętrzom - mówi Mirosław Januszko, dyrektor zarządzający 6B47 Poland, inwestora projektu.
- Dziękuję naszemu zespołowi oraz partnerom biznesowym na wszystkich etapach tego ważnego projektu - za ich zaangażowanie, innowacyjność, skuteczność i ogromny entuzjazm. Wierzę, że Silesia Outlet już wkrótce zajmie bardzo ważną pozycję na handlowej mapie regionu - dodał Januszko.
Ponad 100 sklepów i najlepsze marki odzieżowe
Docelowo centrum ma być największym outletem na Śląsku z 2 tys. mkw. powierzchni handlowej i ponad setką salonów wyprzedażowych. W pierwszej fazie projektu otwartych zostało ponad 60 z nich na 12 tys. mkw. powierzchni sprzedaży. Budowa drugiej fazy zakłada powstanie kolejnych 8 tys. mkw. powierzchni sprzedaży.
Na klientów czeka 405 miejsc parkingowych zbudowanych w I fazie (II faza projektu zakłada powstanie kolejnych 421 miejsc parkingowych) oraz wielkopowierzchniowy parking sąsiadujących obiektów handlowych.
Silesia Outlet wraz z Centrum Handlowym Auchan Gliwice i marketem budowlanym Leroy Merlin tworzą komplementarną strefę zakupów. Nowo powstały outlet jest połączony z pasażem Centrum specjalnym przejściem. Poszczególne obiekty będą nawzajem uzupełniać swoją ofertę, dając klientom możliwość skorzystania z bardzo zróżnicowanej propozycji zakupów.
- Przygotowując się wspólnie z najemcami do otwarcia Silesia Outlet koncentrowaliśmy uwagę na sprawnym działaniu centrum. Poprzez efektywne zarządzanie, wsparte skutecznymi narzędziami marketingu, będziemy budować lojalną grupę klientów. Naszym celem jest tworzenie pozytywnych doświadczeń zakupowych, a w perspektywie konsekwentne zwiększanie liczby klientów i generowanie stabilnego wzrostu wartości sprzedaży - mówi Bożena Gierszewska-Mroziewicz, Country Head NEINVER w Polsce i Asset Management Director w Europie Centralnej. - W naszej pracy korzystać będziemy z doświadczeń menedżerów NEINVER na sześciu rynkach europejskich i ponad 15 lat obecności outletów naszej firmy w Polsce - dodaje Bożena Gierszewska-Mroziewicz.
Największym atutem Silesia Outlet jest jego lokalizacja
Obiekt powstał w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A4, łączącej Kraków, Aglomerację Śląską i Wrocław - największe ośrodki gospodarcze południowej Polski.
Droga do skrzyżowania z autostradą A1 zajmuje zaledwie kilkanaście minut jazdy samochodem. Przy centrum przebiega też droga krajowa nr 78 w kierunku Rybnika. To jedne z najważniejszych i najbardziej uczęszczanych dróg w Polsce - trasy pokonywane przez setki tysięcy turystów, zmierzających do krajów Europy Południowej, mieszkańców regionu i osób przemieszczających się w celach biznesowych.
Komercjalizację nowego śląskiego outletu przeprowadziła firma BOIG The Blue Ocean Investment Group. Zestaw najemców Silesia Outlet to popularne marki z segmentu mid-mass market, które stopniowo uzupełniane będą ofertą premium. Bogatą reprezentację stanowią salony modowe dla kobiet i mężczyzn, marki obuwnicze i sportowe.
- Tworząc strategię najmu Silesia Outlet, braliśmy pod uwagę potencjał zakupowy mieszkańców regionu, w którym powstaje, jak również najlepsze doświadczenia innych, prężnie działających projektów tego formatu w kraju - mówi Wojciech Cieślak, prezes firmy BOIG. - Oferta nowego outletu ma wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów w zakresie atrakcyjności marek, wysokiej jakości produktów i różnorodności oferty, w outletowych cenach. Jestem przekonany, że stworzyliśmy miejsce, które szybko zyska wierne grono klientów - dodaje Wojciech Cieślak.
Moda damska i męska, sport oraz marki premium
Na zwolenników outletowych okazji już dzisiaj czekają Vistula i Wólczanka, Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti, Bytom, Guess, Diverse, Lavard, Lancerto, Molton, Unisono, Only, Triumph, Gatta i Bagatelle. Bogatą reprezentację stanowią marki jeansowe: Lee Cooper, Wrangler, Cross Jeans i Pepe Jeans oraz obuwnicze: Kazar, Venezia, Ecco, Symbiosis i Umbro. Ważną część zajmują również marki sportowe: Intersport, Martes Sport, 4F, Sizeer, Puma, Reebok, New Balance, Trespass i Regatta. Na zakupy zaprasza też salon biżuterii Apart oraz Wittchen z galanterią skórzaną. Artykuły gospodarstwa domowego oraz wyposażenia wnętrz można nabyć w sklepach Tefal, Home&Cook i Dajar.
Nie przegapcie
- Bielizna erotyczna z Zabrza robi furorę na świecie ZOBACZCIE
- Najdroższe domy w województwie śląskim TOP 20. Poznaj ceny
- Wojsko sprzedaje sprzęt. Co AMW ma w ofercie w maju 2019?
- Silny wstrząs 3,23 Richtera w kopalni. Zatrzęsło domami
- Raport płac 2019: Kto dostaje najwięcej, kto najmniej
- Najbogatsi ludzie w Śląskiem. Rankingg Forbes 2019
Architektura na modłę górniczego krajobrazu
Silesia Outlet zachwyca też prostą formą architektoniczną, jakże inną od tej zastosowanej w przypadku Designer Outlet Sosnowiec. Już samo wejście główne do Silesia Outlet zostało silnie zaakcentowane, by było widoczne z daleka. Wysoka forma z szerokim przeszkleniem ściany wejściowej ma przyciągać i zachęcać klientów do wejścia do budynku. Inspiracją dla takiej formy portalu wejścia stały się wieże szybowe, wznoszące się wysoko ponad otoczenie i tak charakterystyczne w krajobrazie Górnego Śląska. Koncepcja funkcjonalna budynku zbudowana jest na planie prostokąta ze szkieletem dwóch wewnętrznych pasaży, połączonych na dwóch ich końcach spinającymi je alejami.
- Celem projektu było stworzenie nowoczesnej, jasnej, przestrzennej oraz nieskomplikowanej formy architektonicznej tworzącej nienachalne, ale wysokiej klasy otoczenie - wyjaśnia Ireneusz Gadowski z IMB Asymetria.
Zobaczcie koniecznie
Zaskakująca wystawa STOP SMOG w Katowicach
Najciekawsze startupy na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?