Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Silesia Outlet w Gliwicach: to ma być największe centrum wyprzedażowe na Śląsku

Arkadiusz Nauka
Arkadiusz Nauka
Silesia Outlet. To ma być największe centrum wyprzedażowe na Śląsku
Silesia Outlet. To ma być największe centrum wyprzedażowe na Śląsku Karina Trojok
Dokładnie 14 miesięcy trwała budowa Silesia Outlet w Gliwicach, centrum wyprzedażowego, które niebawem ma być największym tego typu obiektem w regionie. To drugi po Designer Outlet Sosnowiec (wcześniej Fashion House) sklep outletowy w województwie śląskim.

Inwestorem najnowszego projektu outletowego w kraju jest 6B47 Poland - spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG, jednego z czołowych deweloperów w krajach niemieckojęzycznych, prowadzący w Polsce inwestycje Silesia Outlet oraz butikowych apartamentów Zyndrama we Wrocławiu.

Za zarządzanie odpowiada NEINVER - wiodący operator centrów outlet w Europie oraz lider rynku w Hiszpanii i Polsce, właściciel marek FACTORY i The Style Outlets. Komercjalizację obiektu przeprowadziło BOIG The Blue Ocean Investment Group - firma świadcząca kompleksowe, innowacyjne usługi polskim i zagranicznym klientom na rynku nieruchomości komercyjnych.

- Otworzyliśmy dla mieszkańców Śląska i ich gości jedno z najnowocześniejszych centrów wyprzedażowych w kraju. Silesia Outlet to miejsce z ogromnym potencjałem i mocną pozycją wyjściową, dzięki bardzo dobrej lokalizacji, atrakcyjnemu portfolio marek i komfortowym wnętrzom - mówi Mirosław Januszko, dyrektor zarządzający 6B47 Poland, inwestora projektu.

- Dziękuję naszemu zespołowi oraz partnerom biznesowym na wszystkich etapach tego ważnego projektu - za ich zaangażowanie, innowacyjność, skuteczność i ogromny entuzjazm. Wierzę, że Silesia Outlet już wkrótce zajmie bardzo ważną pozycję na handlowej mapie regionu - dodał Januszko.

Ponad 100 sklepów i najlepsze marki odzieżowe

Docelowo centrum ma być największym outletem na Śląsku z 2 tys. mkw. powierzchni handlowej i ponad setką salonów wyprzedażowych. W pierwszej fazie projektu otwartych zostało ponad 60 z nich na 12 tys. mkw. powierzchni sprzedaży. Budowa drugiej fazy zakłada powstanie kolejnych 8 tys. mkw. powierzchni sprzedaży.

Na klientów czeka 405 miejsc parkingowych zbudowanych w I fazie (II faza projektu zakłada powstanie kolejnych 421 miejsc parkingowych) oraz wielkopowierzchniowy parking sąsiadujących obiektów handlowych.

Silesia Outlet wraz z Centrum Handlowym Auchan Gliwice i marketem budowlanym Leroy Merlin tworzą komplementarną strefę zakupów. Nowo powstały outlet jest połączony z pasażem Centrum specjalnym przejściem. Poszczególne obiekty będą nawzajem uzupełniać swoją ofertę, dając klientom możliwość skorzystania z bardzo zróżnicowanej propozycji zakupów.

- Przygotowując się wspólnie z najemcami do otwarcia Silesia Outlet koncentrowaliśmy uwagę na sprawnym działaniu centrum. Poprzez efektywne zarządzanie, wsparte skutecznymi narzędziami marketingu, będziemy budować lojalną grupę klientów. Naszym celem jest tworzenie pozytywnych doświadczeń zakupowych, a w perspektywie konsekwentne zwiększanie liczby klientów i generowanie stabilnego wzrostu wartości sprzedaży - mówi Bożena Gierszewska-Mroziewicz, Country Head NEINVER w Polsce i Asset Management Director w Europie Centralnej. - W naszej pracy korzystać będziemy z doświadczeń menedżerów NEINVER na sześciu rynkach europejskich i ponad 15 lat obecności outletów naszej firmy w Polsce - dodaje Bożena Gierszewska-Mroziewicz.

Największym atutem Silesia Outlet jest jego lokalizacja

Obiekt powstał w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A4, łączącej Kraków, Aglomerację Śląską i Wrocław - największe ośrodki gospodarcze południowej Polski.

Droga do skrzyżowania z autostradą A1 zajmuje zaledwie kilkanaście minut jazdy samochodem. Przy centrum przebiega też droga krajowa nr 78 w kierunku Rybnika. To jedne z najważniejszych i najbardziej uczęszczanych dróg w Polsce - trasy pokonywane przez setki tysięcy turystów, zmierzających do krajów Europy Południowej, mieszkańców regionu i osób przemieszczających się w celach biznesowych.

Komercjalizację nowego śląskiego outletu przeprowadziła firma BOIG The Blue Ocean Investment Group. Zestaw najemców Silesia Outlet to popularne marki z segmentu mid-mass market, które stopniowo uzupełniane będą ofertą premium. Bogatą reprezentację stanowią salony modowe dla kobiet i mężczyzn, marki obuwnicze i sportowe.

- Tworząc strategię najmu Silesia Outlet, braliśmy pod uwagę potencjał zakupowy mieszkańców regionu, w którym powstaje, jak również najlepsze doświadczenia innych, prężnie działających projektów tego formatu w kraju - mówi Wojciech Cieślak, prezes firmy BOIG. - Oferta nowego outletu ma wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów w zakresie atrakcyjności marek, wysokiej jakości produktów i różnorodności oferty, w outletowych cenach. Jestem przekonany, że stworzyliśmy miejsce, które szybko zyska wierne grono klientów - dodaje Wojciech Cieślak.

Moda damska i męska, sport oraz marki premium

Na zwolenników outletowych okazji już dzisiaj czekają Vistula i Wólczanka, Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti, Bytom, Guess, Diverse, Lavard, Lancerto, Molton, Unisono, Only, Triumph, Gatta i Bagatelle. Bogatą reprezentację stanowią marki jeansowe: Lee Cooper, Wrangler, Cross Jeans i Pepe Jeans oraz obuwnicze: Kazar, Venezia, Ecco, Symbiosis i Umbro. Ważną część zajmują również marki sportowe: Intersport, Martes Sport, 4F, Sizeer, Puma, Reebok, New Balance, Trespass i Regatta. Na zakupy zaprasza też salon biżuterii Apart oraz Wittchen z galanterią skórzaną. Artykuły gospodarstwa domowego oraz wyposażenia wnętrz można nabyć w sklepach Tefal, Home&Cook i Dajar.

Nie przegapcie

Architektura na modłę górniczego krajobrazu

Silesia Outlet zachwyca też prostą formą architektoniczną, jakże inną od tej zastosowanej w przypadku Designer Outlet Sosnowiec. Już samo wejście główne do Silesia Outlet zostało silnie zaakcentowane, by było widoczne z daleka. Wysoka forma z szerokim przeszkleniem ściany wejściowej ma przyciągać i zachęcać klientów do wejścia do budynku. Inspiracją dla takiej formy portalu wejścia stały się wieże szybowe, wznoszące się wysoko ponad otoczenie i tak charakterystyczne w krajobrazie Górnego Śląska. Koncepcja funkcjonalna budynku zbudowana jest na planie prostokąta ze szkieletem dwóch wewnętrznych pasaży, połączonych na dwóch ich końcach spinającymi je alejami.

- Celem projektu było stworzenie nowoczesnej, jasnej, przestrzennej oraz nieskomplikowanej formy architektonicznej tworzącej nienachalne, ale wysokiej klasy otoczenie - wyjaśnia Ireneusz Gadowski z IMB Asymetria.

Zobaczcie koniecznie

Zaskakująca wystawa STOP SMOG w Katowicach

Najciekawsze startupy na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo