Do tej pory o odszkodowanie mogli ubiegać się tylko pasażerowie podróżujący pociągami Express InterCity oraz pociągami międzynarodowymi kursującymi do państw UE. Według zmienionych przepisów możliwość taką zyskali również pasażerowie podróżujący na liniach krajowych.
I tak, za spóźnienie wynoszące od 60 do 119 minut będzie można uzyskać odszkodowanie w wysokości 25 procent ceny biletu, natomiast jeśli opóźnienie pociągu przekroczy 120 minut to odzyskać będzie można połowę wartości biletu.
Jak informuje PKP Intercity (bo o jego pociągi tu przede wszystkim chodzi) o odszkodowania mogą ubiegać się również pasażerowie z biletami okresowymi.
Chcąc złożyć reklamację należy koniecznie dołączyć do niej bilet. Trzeba też sprawdzić ile ów bilet był warty – zgodnie z przepisami wypłata odszkodowania obowiązuje, gdy wartość rekompensaty wynosi nie mniej niż 4 euro.
Przedstawiciele PKP Intercity zapowiedzieli też, że jeśli podczas zimy jakiś pociąg tej spółki będzie opóźniony, co najmniej 30 minut, pasażerowie otrzymają ciepłe napoje. Będą mieli też możliwość przesiadki – bilety PKP Intercity będą honorowane przez innych przewoźników. W sytuacji nieprzejezdności linii kolejowych, spółka uruchomi natomiast komunikację zastępczą dla podróżnych.
*Kto wygrał wybory w Twoim mieście? ZOBACZ WYNIKI WYBORÓW 2014
*Nowe władze woj. śląskiego: Koalicja PO, PSL, SLD. Marszałek Saługa. Zarząd wybrany
*Niesamowote zdjęcia nocne Katowic. Takich Katowic jeszcze nie widzieliście [ZOBACZ ZDJĘCIA]
*Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?