- Uruchomienie linii tramwajowej łączącej Gliwice z Katowicami to nawiązanie do rozwiązań, które już kiedyś funkcjonowały i były przez pasażerów dobrze oceniane Z historycznego połączenia tramwajowego na tej trasie korzystało wielu pasażerów, a jego likwidacja wymuszona została przez ówczesne warunki techniczne - mówi Roman Urbańczyk, przewodniczący zarządu KZK GOP.
- Uruchomienie linii praktycznie na nowo wiąże się w głównej mierze z przeprowadzonymi przez Tramwaje Śląskie modernizacjami. W ostatnim czasie znacząco wzrosła niezawodność tramwajów, co pozwala na planowanie dłuższych niż do tej pory połączeń - podkreśla.
- Linia nr 1 przebiega przez rejony nowych inwestycji, w pobliżu ul. Zabrzańskiej i Drogowej Trasy Średnicowej, co wiąże się ze wzrostem zapotrzebowania na usługi transportowe - mówi Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej. - Pociągi relacji Gliwice - Katowice, zatrzymujące się w naszym mieście na stacjach w dzielnicach Ruda i Chebzie, zapewniają szybkie połączenie ze stolicą województwa, z kolei tramwaje obsługują o wiele więcej przystanków, często oddalonych od dworców - zaznacza.
Obecnie linia tramwajowa nr 1 kursuje pomiędzy przystankami „Gliwice Zajezdnia" i „Chebzie Pętla" w Rudzie Śląskiej, przez Zabrze. Po zmianach osoby korzystające z komunikacji miejskiej będą mogły pojechać z Rudy Śląskiej także przez Świętochłowice i Chorzów do przystanku „Katowice Plac Miarki".
Jak zapewnia KZK GOP modyfikacja trasy zostanie wprowadzona praktycznie bez dodatkowych kosztów. Dodatkowo, wzrośnie komfort użytkowników komunikacji, ponieważ wraz z linią nr 11 połączenie tramwajowe z przystanku „Chebzie Pętla" do Katowic będzie obsługiwane z częstotliwością co 15 minut.
Zmiany w Rudzie Śląskiej przełożą się także na modyfikacje trasy tramwajów w Katowicach.
Linia nr 19
będzie kursować do pl. Wolności
Linie nr 1 i 11
trasy kończyć będą na pl. Miarki.
Od 12 grudnia dla linii tramwajowych
4, 5, 6, 9, 16, 17, 19, 23, 30 i 49
wprowadzone zostaną korekty godzin odjazdów.
- W najbliższej przyszłości więcej tras linii tramwajowych modyfikowanych będzie w taki sposób, aby zapewniały bezpośrednie połączenia. Wzmożone zostaną także starania o to, aby tramwaje jeździły szybciej, m.in. poprzez system zarządzania systemami ruchu - zapowiada Roman Urbańczyk. - Liczymy, że na zmodyfikowanych liniach liczba pasażerów wzrośnie. Najbliższe miesiące będą okresem obserwacji nowo wprowadzonego rozwiązania, aby móc wprowadzić ewentualne modyfikacje - dodaje.
W planach jest także modernizacja rudzkiego odcinka linii tramwajowej nr 9, kursującej między Bytomiem i Chorzowem przez kilka dzielnic Rudy Śląskiej. Projekt będzie realizowany etapami. Tramwaje Śląskie prowadzą przetarg na przebudowę infrastruktury na ul. Niedurnego, od ul. Grochowskiej do ul. Hutniczej.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?