Tychy i Katowice: Nowe połączenia kolejowe już wkrótce?

    Tychy i Katowice: Nowe połączenia kolejowe już wkrótce?

    Michał Wroński

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Koleje Śląskie 1 czerwca zlikwidowały 39 procent połączeń Tychów z Katowicami. Dla pasażerów to duży problem

    Koleje Śląskie 1 czerwca zlikwidowały 39 procent połączeń Tychów z Katowicami. Dla pasażerów to duży problem ©Marzena Bugała-Azarko

    Jest szansa, że na trasę z Katowic do Tychów wróci część zlikwidowanych 1 czerwca pociągów Kolei Śląskich. Rozmowy w tej sprawie od początku miesiąca prowadzi z urzędem marszałkowskim prezydent Tychów Andrzej Dziuba i być może ich szczęśliwy finał nastąpi już dzisiaj. Jak podkreślał przed weekendem w rozmowie z DZ, w grę wchodzi przywrócenie czterech połączeń w godzinach szczytu.
    Koleje Śląskie 1 czerwca zlikwidowały 39 procent połączeń Tychów z Katowicami. Dla pasażerów to duży problem

    Koleje Śląskie 1 czerwca zlikwidowały 39 procent połączeń Tychów z Katowicami. Dla pasażerów to duży problem ©Marzena Bugała-Azarko

    - Przede wszystkim będzie to jednak rozmowa o sensie wspólnych przedsięwzięć, realizowanych za unijne pieniądze - mówi Dziuba.

    Tymczasem tyszanie mają prawo czuć się "wystawionymi do wiatru". Władze miasta poważnie potraktowały bowiem apele o budowę systemu zintegrowanego transportu publicznego. Uznały, że to właśnie pociąg powinien być najwłaściwszym sposobem na dotarcie do stolicy województwa. Aby zachęcić mieszkańców do korzystania z usług kolei kilka lat temu wprowadziły w porozumieniu z urzędem marszałkowskim wspólny bilet na pociąg i komunikację miejską. Zaczęły dostosowywać rozkład jazdy miejskich autobusów do rozkładu jazdy kolei.

    CZYTAJ KONIECZNIE:
    NOWY ROZKŁAD JAZDY TO SZOK!


    Następnym krokiem była budowa nowych przystanków i parkingów, które miałyby spełniać funkcję centrów przesiadkowych. Co więcej, w ubiegłym roku miejski przewoźnik zlikwidował dwie swoje linie autobusowe do Katowic. I kiedy już system zaczął powoli działać, a pasażerowie przekonali się do pociągu, to Koleje Śląskie od 1 czerwca zlikwidowały 39 procent połączeń na trasie z Katowic do Tychów.

    NOWY ROZKŁAD JAZDY - TYCHY SĄ PRZECIW CIĘCIOM [CZYTAJ W DZ]

    - Nikt tej decyzji z nami nie konsultował. Ja rozumiem, że Koleje Śląskie szukają oszczędności, ale powinne to robić z głową - mówi Andrzej Dziuba. Jak jednak dodaje, w sprawie kolei nie odpuści, bo też nie widzi żadnej sensownej alternatywy.

    - Przecież autobus nie dojedzie w 20 minut do Katowic - argumentuje.

    Kiedy kilka dni temu rozmawialiśmy z reprezentującymi śląskie uczelnie ekspertami od transportu publicznego usłyszeliśmy, że przykład Tychów mocno wystraszył inne samorządy regionu. Pokazał im, że nie warto ryzykować odważnych inwestycji w transport szynowy, gdyż potencjalny partner (czytaj: urząd marszałkowski) w razie jakichś kłopotów nie będzie miał żadnych skrupułów, by poświęcić wcześniejsze ustalenia.
    « 2

    Czytaj treści premium w Dzienniku Zachodnim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (3)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kolej Katowice - Tychy, a przy okazji skomunikowanie poludnia Katowic z centrum

    to bardzo rozsadne posuniecie / wiecej przystankow (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 9

    wszyscy o tam wiedza, ale nie bylo pieniedzy.
    Tramwaj kosztowalby jeszcze wiecej bo wszystko trzebaby bylo budowac od podstaw.

    Tramwaj i tak w poludniowych Katowicach musi powstac, ale na...rozwiń całość

    wszyscy o tam wiedza, ale nie bylo pieniedzy.
    Tramwaj kosztowalby jeszcze wiecej bo wszystko trzebaby bylo budowac od podstaw.

    Tramwaj i tak w poludniowych Katowicach musi powstac, ale na poczatek kolej miejskazwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    Goloos (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 15

    Znów jakiś błąd dziennikarski, SKR łączy Sosnowiec i Tychy przez Katowice. Jeżeli artykuł nie zawiera błędu to poważny błąd KŚ, gdzyż to właśnie na odcinku Sosnowiec-Katowice są duże potoki ruchu i...rozwiń całość

    Znów jakiś błąd dziennikarski, SKR łączy Sosnowiec i Tychy przez Katowice. Jeżeli artykuł nie zawiera błędu to poważny błąd KŚ, gdzyż to właśnie na odcinku Sosnowiec-Katowice są duże potoki ruchu i dzięki połączeniu S1 i S4 jest tam dobry takt.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mhm

    yhyhm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 32 / 25

    to teraz od planów do realizacji czas przejść!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    DZ poleca

    Wideo