Według badań przeprowadzonych przez Consumer Intelligence Research Partners (CIRP), w od października do końca grudnia 2018 r. w Stanach Zjednoczonych 62 procent aktywacji nowych smartfonów stanowiły urządzenia z Androidem, natomiast 37 procent – urządzenia z iOS.
Zarówno Android, jak i iOS poprawiły przy tym wskaźnik lojalności – oba systemy operacyjne przekroczyły próg 90 procent. W przypadku Androida to 92 procent, natomiast w przypadku iOS – 91 procent. Wskaźnik lojalności, dodajmy, to odsetek osób, które przy wymianie smartfonu pozostały przy tym samym systemie operacyjnym.
– Lojalność użytkowników osiągnęła najwyższe poziomy, z jakimi kiedykolwiek mieliśmy do czynienia – powiedział Mike Levin z Consumer Intelligence Research Partners.
Jak podkreślają analitycy z CIRP, oba systemy zanotowały wzrost lojalności, ponieważ klienci z systemem, z którego korzystają od lat, czują się po prostu komfortowo – między innymi dzięki poznanym funkcjom, usługom czy spójności samego OS. Z drugiej strony „nauka” nowego systemu operacyjnego wymaga pewnego wysiłku, co w połączeniu z rosnącą jakością i niezawodnością smartfonów sprawia, że coraz mniej użytkowników odczuwa potrzebę zmiany. To trend obserwowany już od kilku lat.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?