Przez miasto łatwo przejechać nie jest, bo co kilkaset metrów natrafiamy na tymczasowe zmiany w organizacji ruchu. W samym centrum mamy dwukrotne przekierowanie samochodów na jezdnię w kierunku dzielnic Reden i Gołonóg. Potem trafiamy na tymczasowe, prowizoryczne ronda, jadąc dalej w stronę byłej Huty Katowice (dziś ArcelorMittal Poland) kierowcy też muszą uważać, bo w pobliżu pracuje ciężki sprzęt.
Co ważne, widać, że nowe torowisko tramwajowe jest już ułożone na większości bardzo długiego odcinka (prawie 5 kilometrów), prowadzącego niemal przez całe miasto, od ul. Kasprzaka do pętli tramwajowej przy urzędzie pracy przy ul. Sobieskiego. Ostatnio ekipy montowały na nowych słupach, których jest ponad 250, sieć trakcyjną łańcuchową.
- Prace związane z budową torowiska klasycznego, czyli wydzielonej z jezdni, zbliżają się do zakończenia. Torowiska w tej technologii na większości odcinków są ułożone. Ustanawiane są obrzeża betonowe wzdłuż torowiska. Wklejane są wkładki gumowe w komory łubkowe szyn, torowisko od strony pętli, po wykonaniu tych prac, jest już zasypywane tłuczniem i uzyskuje swój finalny kształt – mówiła ostatnio DZ Joanna Olszówka, kierownik działu public relations w spółce Tramwaje Śląskie.
Prace związane z przebudową przejazdów torowo-drogowych postępują wraz z budową nowego układu drogowego w mieście. Na budowanych rondach będą wykonane nowe odcinki torowiska w płytach z wypełnieniem z żywic poliuretanowych.
- Zakończenie tych prac i wznowienie ruchu tramwajowego na całym odcinku planowane jest do 30 sierpnia tego roku – deklaruje Joanna Olszówka.
Jednocześnie przebudowywana będzie kolejna część układu drogowego.
- Rondo turbinowe przy ul. Tysiąclecia powinno być gotowe przed końcem czerwca, natomiast rondo u zbiegu alei Majakowskiego i Poniatowskiego przed końcem tego roku. Podobne terminy zakładamy w przypadku zintegrowanych przystanków. Ten na Manhattanie, gdzie wytyczone są już wjazdy i lada moment zacznie się budowa peronu, będzie gotowy do połowy roku, natomiast przystanek zintegrowany przy al. Róż powstanie przed końcem tego roku – zapowiada Piotr Purzyński z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego.
Wykonawcą całej inwestycji w zakresie tramwajowym jest krakowska firma ZUE. Wartość prac dla zadania od al. Róż do ul. Kasprzaka wynosi 18,2 mln zł netto (22,4 mln zł brutto). A całość tej inwestycji – z częścią miejską, dotyczącą infrastruktury drogowej – ma kosztować łącznie 75,9 mln zł brutto.
Wartość prac w zakresie Tramwajów Śląskich dla inwestycji od Będzina do al. Róż to z kolei 25,2 mln zł netto (31 mln zł brutto), a całość prac – z częścią miejską – to prawie 62 mln zł netto (76 mln zł brutto).
Musisz to wiedzieć
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?