W porównaniu do Q3 2018, sprzedaż wzrosła o 1,8 proc., a dochód operacyjny był wyższy o 4,4 proc. To rezultat dobrych wyników osiągniętych przez działy sprzętu AGD, domowej rozrywki i rozwiązań biznesowych. Jednocześnie zmniejszone zostały straty działu Mobile Communications.
AGD sprzedaje się dobrze
Dobre wyniki w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie sprawiły, że dział LG Home Appliance & Air Solution odnotował najwyższą wartość sprzedaży w Q3 2019 – 4,46 mld dolarów. To 10-procentowy wzrost rok do roku. W porównaniu do analogicznego okresu w 2018 r., dochód operacyjny wzrósł o 3,8 proc. osiągając wartość 359,2 mln dolarów. To efekt zwiększonej sprzedaży, przeprowadzanej redukcji kosztów, a także niższych cen surowców.
Z kolei dział LG Home Entertainment osiągnął kwartalne przychody w wysokości 3,24 mld dolarów – wyższe o 3,5 proc. w porównaniu do Q3 2018. Wpływ na to miały dobre wyniki sprzedaży w Ameryce Łacińskiej i na Bliskim Wschodzie. Z powodu silnej konkurencji na rynku oraz mniej korzystnych kursów walut, w porównaniu do roku ubiegłego dochód operacyjny nieco zmniejszył się – do 266,3 mln dolarów. Z drugiej strony dobre wyniki sprzedaży produktów premium – takich jak telewizory OLED, pozwoliły na osiągnięcie kwartalnej marży operacyjnej wynoszącej 8,2 proc.
Dział mobilny z mniejszą stratą
W trzecim kwartale dział Mobile Communications odnotował wartość sprzedaży 1,27 mld dolarów, jak podkreśla producent – na wymagającym rynku smartfonów. Dzięki zwiększeniu wydajności produkcji oraz redukcji kosztów, w porównaniu do poprzedniego kwartału znacznie zmniejszono stratę operacyjną, która wyniosła 135 mln dolarów.
Ze względu na zwiększoną sprzedaż systemów inforozrywki, dział LG Vehicle Component Solutions uzyskał kwartalne przychody w wysokości 1,12 mld dolarów. Są one o 14 procent wyższe niż w trzecim kwartale 2018 roku. Wyższe koszty przygotowywania masowej produkcji związane z nowymi projektami przyczyniły się jednak do powstania straty operacyjnej wynoszącej 50,3 mln dolarów.
Dzięki zwiększeniu sprzedaży wyświetlaczy komercyjnych oraz modułów solarnych, w trzecim kwartale dział LG Business Solutions odnotował wartość sprzedaży 585,2 mln dolarów – to oznacza wzrost o 21,2 proc. w porównaniu do Q3 2018. Dochód operacyjny wzrósł o 90 proc. w skali roku, osiągając wartość 55,9 mln dolarów (źródło: LG).
Zobaczcie koniecznie
Nie przegapcie
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?