Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zabrze niemal jak w Matrixie. Nowa promocja turystyczna miasta

Mateusz Babak
Elementy tzw. rzeczywistości rozszerzonej, czyli technologii informatycznej łączącej przedmioty świata rzeczywistego z generowanymi komputerowo, wykorzystuje nowa kampania promocyjna oferty turystycznej Zabrza, współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.

Jak poinformowała Patrycja Śmieja z zabrzańskiego magistratu, nowoczesną technologię zastosowano w jednym z czterech elementów kampanii promocyjnej Zabrze - kopalnia możliwości - promocja oferty turystycznej miasta. To zabawa Asy Zabrza, wykorzystująca karty do gry, których kolejne partie co tydzień dołączane są do Dziennika Zachodniego.

Talia Asów Zabrza liczy 54 karty. Na każdej z kart umieszczono specjalne znaczniki. Aby je odczytać, potrzebny jest komputer lub telefon z kamerą i zainstalowaną bezpłatną aplikacją ze strony asyzabrza.pl. Po jej uruchomieniu i skierowaniu kamery na trzymaną na dłoni kartę ze znacznikiem, użytkownicy na ekranie powinni zobaczyć - zamiast znacznika - jedną z zabrzańskich atrakcji turystycznych w postaci grafiki trójwymiarowej.

Rzeczywistemu obiektowi na ekranie ma towarzyszyć wyświetlana na płaszczyźnie karty wirtualna scenka tematyczna, a równolegle tekst dotyczący atrakcji czyta lektor. Dzięki rzeczywistości rozszerzonej odbiorca może mieć złudzenie, że trzyma na dłoni prawdziwy pomniejszony obiekt, którym - ruszając dłonią lub kamerą - może poruszać lub obracać.

Jak wyjaśniła Śmieja, kolejne karty dołączane są przez siedem tygodni do wybranych egzemplarzy piątkowego dodatku jednego z regionalnego dzienników. Każda z cotygodniowych edycji to kolejnych kilka kart z talii. Do tej pory ukazały się dwie edycje kart. Dla dziesięciu zbieraczy, którym uda się zebrać całą talię, zabrzański magistrat ufundował nagrody. Nagrodę specjalną przewidziano za zdobycie unikatowej karty - jokera.

Całą talię kart podzielono na cztery kategorie: kultura i rozrywka, zabytki, turystyka przemysłowa oraz sport i rekreacja. Tym, którzy nie mają ochoty zbierać kart, aplikacja Asów Zabrza umożliwia przejrzenie trójwymiarowych modeli zabrzańskich atrakcji turystycznych wraz z odsłuchaniem historii o nich.

Cała kampania promocyjna oferty turystycznej Zabrza obejmuje cztery elementy: oprócz Asów Zabrza w ramach wartego ok. 400 tys. zł wspólnego przedsięwzięcia przygotowano film promocyjny na potrzeby targów turystycznych. Prócz nich opracowana została strategia komunikacji marketingowej oraz wykonano elektroniczny przewodnik z aplikacjami na telefony komórkowe z systemem GPS, które trafiły na stronę przewodnik.um.zabrze.pl.

Projekt Zabrze - kopalnia możliwości - promocja oferty turystycznej miasta został wybrany do sięgającego 85 proc. całości kosztów finansowania unijnego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2007-2013. Jego całkowita wartość to 632 tys. zł, z czego środki unijne - ponad 537 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty