35 kolizji w Katowicach. Na "zakręcie mistrzów" w sobotę stłuczka niemal co godzinę

B. Siemianowska, D. NiećkoZaktualizowano 
Fatalny zjazd z MurckowskiejCzy był dziś wypadek na zakręcie mistrzów w Katowicach? - fanpage na Facebooku facebook
Zjazd z Murckowskiej na A4 jest znany wielu kierowcom. Gdy pada deszcz, jak w sobotę, auta łatwo tracą przyczepność i wpadają na barierki.

Załamanie pogody w sobotę, śliska nawierzchnia i jesienna aura. Kierowcy trochę już chyba zapomnieli, jak się jeździ w deszczu. Nie każdy zdjął nogę z gazu w miniony weekend. Od soboty do niedzieli do godziny 16 policjanci odnotowali na katowickich drogach 35 kolizji, w tym sześć na A4 i osiem na Murckowskiej.

- Nie jest to lawinowy wzrost, bo codziennie w Katowicach dochodzi do ok. 20 kolizji, biorąc jednak pod uwagę, że chodzi o weekend, wzrost jest rzeczywiście zauważalny - mówi mł. asp. Sebastian Imiołczyk z Komendy Miejskiej Policji.

ZOBACZ KONIECZNIE:
WYPADKI, KOLIZJE, OBJAZDY – ZDJĘCIA ZNAJDZIESZ TUTAJ
BYŁEŚ ŚWIADKIEM ZDARZENIA? NAPISZ I PRZEŚLIJ ZDJĘCIE LUB FILM NA alert@dz.com.pl

Do około dziesięciu kolizji, według internautów, doszło tylko w sobotę na słynnym „zakręcie mistrzów” w Katowicach, czyli zjeździe z ul. Murckowskiej (to droga krajowa nr 86) na aleję Górnośląską (autostrada A4). W każdym z tych przypadków auta uderzały w barierkę. Zjazd, który składa się w praktyce z dwóch zakrętów - przed pierwszym, łagodniejszym, jest ograniczenie do 70 km/h, a przed drugim, ostrzejszym do 50 km/h - ma złą sławę.

„Dorobił się” nawet swojego fanpage’a na Facebooku pt. „Czy był dziś wypadek na zakręcie mistrzów w Katowicach?”. Ma ponad 3 tys. fanów. Internauci nie tylko wrzucają tu zdjęcia i ostrzeżenia o kolizjach i wypadkach, ale też szukają przyczyn tego, że jest ich tak dużo. Tym bardziej, że cały węzeł Murckowska został kilka lat temu zupełnie przebudowany.

- Ten zakręt to splot utrudnień: ostro, z górki, nachylenie nie w tę, co trzeba, może asfalt też nie sprzyja trzymaniu. To świetnie weryfikuje przyczepność samochodu - ocenia jeden z fanów na fanpage’u „zakrętu mistrzów”.

- Jeszcze trochę i przy zakupie polisy trzeba bedzie zaznaczyć, czy tamtędy sie jeździ - żartuje inny.

Zawodowi kierowcy uważają, że nie tylko zjazd z DK86 na A4, ale w ogóle Murckowska nie jest ulicą łatwą i trzeba bardzo uważać.

- Murckowska nie wybacza bezmyślnej jazdy - komentuje Marek Dobrowolski, instruktor jazdy ze szkoły „OSK 100 procent” w Katowicach. - Tu wszystko za szybko się dzieje i każdy, nawet najmniejszy błąd może zakończyć się tragedią.


*Oto Rysio! Największe dziecko w Polsce urodzone do wody przyszło na świat w Zabrzu ZDJĘCIA
*Rolnik szuka żony w TVP: Łzy i rozpacz były prawdziwe
*Tragiczny wypadek w Katowicach: Samochód zmiażdżony ZDJĘCIA
*Ustroń: Ewakuacja supermarketu po ataku pająka

polecane: FLESZ: Niebawem zmiana czasu, jedna z ostatnich

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 35

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan

Może by ktoś poszedł po rozum do głowy i przerobił ten zakręt - trzeba go dobrze wyprofilować i zrobić dobre (na wzór niemiecki) odprowadzenie wody, wtedy sytuacja znacznie się zmieni.
Z drugiej strony warto dodać, że problemem jest mase absurdalnych ograniczeń w polsce, tam gdzie jest 50 często można jechać 150 - ale nie w tym miejscu !! Swoją drogą jest to jedyne miejsce jakie znam gdzie postawione ograniczenie ma sens :)

M
Marcin

Jak tego nie robić jak banda kretynów wlecze się lewym pasem 30km/h i powoduje korki na drodze na Tychy. Ten zakręt można bezpiecznie przejechać nawet 100km/h. Nie wiem jakim cudem są tam wypadki - albo ludzie jeżdżą na luzie, albo zamiast płynie skręcać szarpią kierownicą z prędkością światła albo hamują bo im się cola z mcdonalda wylewa. Ten zakręt jest dobrze wyprofilowany i wcześniej było na nim ograniczenie do 70km/h co w zupełności wystarczało.

S
Stefan.

Za duża różnica prędkości - jeden jedzie 40km/h, często lewym pasem jeszcze, a drugi wchodzi w zakręt 90 i zmienia pas. Może fotoradar by tam pomógł, z dużym ostrzeżeniem o nim wcześniej ( aby kierowcy nie hamowali gwałtownie tuż przed nim ).

g
gość

Jak tylu się rozbija to coś jest nie tak , to czyja głupota

M
Mieczysław

Panowie co się dziwicie, najlepiej zgonić na kierowców. Dopiero jak się rozbije jakaś SZYCHA to nic się nie zmieni, to tak jak u nas - gdy rozbił się Gollob (żużlowiec) to w ciągu kilku tygodni były zamontowane światła a wcześniej zginęło kilka osób i wiele wiele kolizji DAŁO SIĘ ????

K
Kaprys

Tam musi być coś rozlane... wyszliśmy z zakrętu bez żadnych komplikacji. ...jechaliśmy nie szybciej jak 30 km/h ...nagle obróciło autem jak na karuzeli i oczywiście znaleźliśmy się na barierkach z tym ze jechaliśmy lewym pasem a uderzyliśmy w prawe barierki pod ścianą z lewej strony auta. ... na pewno jest coś z architekturą nie tak, ale i nawierzchnia ma jakieś ubytki. ..

J
Jolanta

Tak to jest jak bezmózgi wchodzą w te zakręty za szybko a wystarczy NIE używać hamulca i jechać tyle co na znakach lub ewentualnie ciut wolniej i przejechać bezpiecznie.
Ileż razy to widziałam "miszczów" prostej, którzy wpadają na pełnym gazie a potem ostre hamowanie co przy deszczu kończy się lądowaniem na barierakach.

D
Damiano

nie chodzi o łamanie przepisów . Możesz jechać przepisowo a na barierce wylądujesz . Winnym może byc fałszywa pogoda, złe opony, samochód - przecież wiadomo jest ze w Polsce zbierany jest złom z UE i sprzedawany jako NOWY. Jak sie nie jest mechanikiem ani lakiernikiem to możesz nie wiedzieć o tym ze jedziesz w trumnie.

W
Whitney

Jeśli masz wątpliwości, to zapytaj zarządcy ruchu. Z pewnością wyjaśni powody dla których ustawiono znak, a jeśli jednak jest zbędny, to go zdejmie. Natomiast na drodze nie masz się zastanawiać nad sensownością znaków, tylko się do nich stosować.

w
wrednyspammer

Bardzo dobrze... "Tam, gdzie to naprawdę konieczne" - tylko skąd wiedzieć, gdzie to jest naprawdę konieczne?

w
wrednyspammer

Znaki nie podnoszą bezpieczeństwa, w przeciwieństwie do przemyślanego projektu.
Oczywiście, można było w projekcie przyjąć jeszcze mniejszy promień, a później postawić tablicę "strefa 30", ale przy zjeździe z autostrady raczej nie o to chodzi.
Oczywiście, że kierowcy powinni się stosować do ograniczenia prędkości, warunków na drodze, itd. Ale życie jest bardziej skomplikowane i różne sytuacje się zdarzają. Projektant powinien to też brać pod uwagę. Na drodze spotykamy lepszych i gorszych kierowców (my oczywiście jesteśmy tymi lepszymi). Czy chcemy projektować takie drogi, na których ci gorsi, będą od razu eliminowani z całymi rodzinami? Myślę, że nie o to chodzi w projektowaniu dróg. Chyba, że jesteś właścicielem firmy pogrzebowej;)

w
wrednyspammer

Oj jasio, jasio... Takiego enteligenta to już dawno nie spotkałem.
A projektant to był miszcz ;)

M
Marcin

Kierowca głowy powinien używać. Widać przecież znak, jedno ograniczenie, zaraz drugie... Czuć przecież, że się jedzie z górki. Ja naprawdę nie rozumiem, jeśli ktoś widzi źle nachylony zakręt, ma świadomość padającego deszczu i nie potrafi przewidzieć, że powinien jechać wolno, to nie powinien jeździć samochodem. Uznaję, ze mam prawo do wyrażenia takiej opinii, gdyż znam ten zjazd i zawsze na nim szczególnie uważam. Do tej pory nie wiedziałem nawet, że jest tam tyle wypadków, ot własna przezorność, a wcale nie uważam siebie za idealnego kierowcę.

E
Elwira

Szczególnie polecam lewoskręty : w Grundmana ,czy w rejonie WPKiW.

N
Noono

Tak kończą Ci co nie potrafią trzymać się przepisów tam gdzie to naprawdę konieczne. NIGDY NIE WIESZ CO SIĘ CZAI ZA ZAKRĘTEM.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3