Autostrada A4 po 1 stycznia nadal darmowa!

Michał Wroński
Autostrada A4 Via Silesiana z Gliwic do Wrocławia będzie płatna od drugiego kwartału 2012 r.
Autostrada A4 Via Silesiana z Gliwic do Wrocławia będzie płatna od drugiego kwartału 2012 r. ARC DZ
Udostępnij:
Dobre wieści dla kierowców. Po 1 stycznia wciąż będą mogli za darmo jeździć autostradą A4 z Gliwic do Wrocławia. Ale radość zniknie nam z twarzy w drugim kwartale 2012 r.

Nie dlatego jednak, że Ministerstwo Infrastruktury wycofało się z pomysłu wprowadzenia opłat na autostradzie A4. Po prostu wynajęte przez drogowców do zbudowania systemu bramek konsorcjum firm Egis i Strabag najprawdopodobniej nie zdąży z wykonaniem zadania w terminie. Potwierdza to Urszula Nelken, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

NAZWIJMY AUTOSTRADĘ 14 VIA SILESIA - CO TY NA TO?

- Stoimy na stanowisku, że nie może być mowy o jakimkolwiek poślizgu, ale patrząc realnie, system poboru opłat na tym odcinku zacznie działać w 2. kwartale przyszłego roku - mówi Nelken.

STALEXPORT OBNIŻA CENY ZA PRZEJAZD AUTOSTRADĄ A4

Pracownicy biura prasowego Strabagu nie odbierali w poniedziałek telefonów, a rzeczniczka Egisu miała wolne, zatem nie było okazji zapytać, co konkretnie skomplikowało budowę bramek wzdłuż A4. Pewnym jest natomiast, że dopóki obie firmy nie zakończą swej pracy, dopóty nie będzie można w przyszłych punktach poboru opłat rozpocząć montażu elektroniki.

- A to trwać będzie kolejne kilka tygodni - przyznaje Urszula Nelken.

Kierowcy na pewno nie będą płakać z powodu tych opóźnień. Nawet biorąc pod uwagę ostatnie deklaracje ministra Cezarego Grabarczyka o obniżce (z 20 do 10 groszy) stawki za kilometr jazdy autostradą, podróż z Gliwic do Wrocławia kosztowałaby około 15 złotych. Do tego trzeba doliczyć czas stracony przy bramkach i - być może - również w korkach.

Eksperci zajmujący się projektowaniem systemów komunikacyjnych ostrzegają bowiem, że uruchomienie bramek w Gliwicach może w godzinach szczytu drastycznie spowolnić ruch na A4 w całej aglomeracji.

DOŁĄCZ DO GRUPY NA FACEBOOKU: DARMOWE AUTOSTRADY NA ŚLĄSKU

POPRZYJ AKCJĘ NA FACEBOOKU: A1 ZA DARMO

- Zgadzam się z tą diagnozą. Nastąpi efekt "klepsydry" i autostrada się przyblokuje - mówi prof. Kazimierz Kłosek z Katedry Dróg i Mostów Politechniki Śląskiej.

CZY AUTOSTRADA A4 Z WROCŁAWIA DO GLIWIC I Z GLIWIC DO WROCŁAWIA POWINNA BYĆ DARMOWE? KOMENTUJ

* CZYTAJ KONIECZNIE
RYJEK 2011 - WIDEO Z NAJLEPSZYMI SKECZAMI RYBNICKIEJ JESIENI KABARETOWEJ I ZDJĘCIA ZZA KULIS - ZOBACZ KONIECZNIE I BAW SIĘ DOBRZE
CZY STADION ŚLĄSKI POWINIEN ZMIENIĆ NAZWĘ? SPRAWDŹ, KTÓRE FIRMY SA ZAINTERESOWANE OBJĘCIEM PATRONATU

*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mag
Nie trzeba być ekspertem w dziedzinie dróg i mostów, żeby wiedzieć, co będzie się działo, jak ruszą bramki w Gliwicach! Stanie DK88, stanie Rybnicka...Wystarczyłyby winiety jak w cywilizowanej Europie! A tak mamy długotrwałą, kosztowną przebudowę (bramki, infrastruktura dla kierowców i pracowników), zwężenia przy wyjazdach na kilka miesięcy, a potem trzeba jeszcze płacić pensje pracownikom obsługującym bramki, no i same opłaty, o których nawet nie chce mi się myśleć...
S
Schlesier
to nie jest darmowa jazda-ona jest wiecej niz zaplacona.Oplaty to zlodziejstwo i oszustwo na podatniku.To najwiekszy przekret od 1989 roku i to jest skandalem bez granic!!!!
k
kaktusnadłoni
Bramki i dodatkowe wiadukty na węzłach to okropnie podraża koszty eksploatacji.
Bardzo niegrzecznie określam budowniczych polskich autostrad oraz decydentów. Po prostu matoły nie przejmują się kosztami, które i tak będzie musiał pokryć kierowca.
Ile na prawdę kosztowałby przejazd samochodu osobowego z Gliwic do Wrocławia gdyby nie ten średniowieczny system poboru myta?, myślę że 5 złotych od auta osobowego to byłaby bardzo korzystna opłata, pokryłaby w zupełności koszty eksploatacji, kapitalizacji i byłoby jeszcze na poszerzenie o trzeci pas.
Brak konkurencji pozbawia myślenia ekonomicznego.
Dodaj ogłoszenie