Beskidy i Śląsk Cieszyński dostały prestiżowe certyfikaty Polska Marka Turystyczna

POTZaktualizowano 
Tytuły „Polska Marka Turystyczna” otrzymały 16 września Marka Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin oraz Śląsk Cieszyński
Tytuły „Polska Marka Turystyczna” otrzymały 16 września Marka Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin oraz Śląsk Cieszyński POT
Tytuły „Polska Marka Turystyczna” otrzymały 16 września Marka Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin oraz Śląsk Cieszyński. Projekt „Polskie Marki Turystyczne” został opracowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Ma promować turystyczne perły na mapie Polski.

W poniedziałek, 16 września 2019 roku, w Reducie Banku Polskiego wręczono tytuły w ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne”. Województwo śląskie wzbogaciło się o dwa markowe tytuły. Mamy też jednego poważnego kandydata do kolejnego sukcesu.

Najlepsi zarządcy marek turystycznych otrzymali tytuł „Polska Marka Turystyczna” oraz „Polska Marka Turystyczna – kandydat”. Oto laureaci:

Tytuł „Polska Marka Turystyczna”:

  • Marka Beskidy
  • Kraina Lessowych Wąwozów
  • Lublin
  • Śląsk Cieszyński
  • Toruń

Tytuł „Polska Marka Turystyczna – kandydat”:

  • Jura Krakowsko-Częstochowska
  • Mazury Zachodnie
  • Puszcza Białowieska
  • Szlak wokół Tatr
  • Zamość
  • Ziemia Świętego Krzyża

Jura Krakowsko-Częstochowska jesienią jest piękna. Gdzie war...

- Polska jest chętnie wybieranym kierunkiem zarówno przez rodaków, jak i obcokrajowców. W 2018 roku Polacy odbyli o ponad 19 proc. więcej podróży niż w roku 2015. Liczba przyjazdów turystów z zagranicy wzrosła o ponad 17 proc., aby ten trend utrzymać i wzmocnić istotna jest współpraca także na poziomie lokalnym, m.in. właśnie po to powstał projekt „Polskie Marki Turystyczne” – powiedział podczas uroczystości Witold Bańka, minister sportu i turystyki.

Jak czytamy na stronie POT, wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.

- Gratuluję laureatom tegorocznego naboru. Wierzę, że dzięki wsparciu doradczo-eksperckiemu zostaną stworzone regiony turystyczne, których wysokość świadczonych usług oraz spójny marketing będą zachęcać do podróżowania. Planujemy rozwijanie projektu, dlatego wierzę, że tegoroczny nabór to dopiero początek, a grono „Polskich Marek Turystycznych” będzie się powiększać – powiedziała Anna Krupka, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

Projekt „Polskie Marki Turystyczne” został wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

TOP 13 Atrakcje pod dachem w Beskidach 2019. Gdzie wybrać si...

– Polskie Marki Turystyczne to projekt, który ma popularyzować w Polsce turystykę zrównoważoną i zadbać o rozwój obszarów, które są prawdziwymi perłami na mapie Polski. Mogą one swoim pięknem i atrakcyjnością zainteresować nie tylko naszych rodaków, ale również coraz liczniejszą grupę zagranicznych turystów. POT zapewni głównym laureatom kampanię promocyjną na rynku krajowym i zagranicznym. Wykorzystamy do promocji tych obszarów m.in. targi turystyczne, zaprosimy tam dziennikarzy i blogerów oraz zorganizujemy dla ich zarządców warsztaty marketingowe. Zwycięzcy mogą także liczyć na promocję na narodowym portalu turystycznym i w social mediach POT – powiedział Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

POT przypomina, że uczestnicy-zarządcy marek turystycznych, którzy pomyślnie przejdą kwalifikacje zostaną podzieleni na dwie kategorie: „Polska Marka Turystyczna” (uczestnik spełniający wytyczne w zakresie dobrych praktyk zarządzania i promocji marką turystyczną) oraz „Polska Marka Turystyczna – kandydat” (uczestnik, który potrzebuje wsparcia doradczo-eksperckiego w spełnieniu ww. wytycznych).

Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.

Nie przegapcie

- Ci, którzy otrzymają tytuł „Polska Marka Turystyczna”, będą mogli korzystać ze wsparcia POT w prowadzeniu działań promocyjnych, m.in. z obniżonego kosztu udziału w branżowych targach w kraju i za granicą oraz w wystawach i wydarzeniach promocyjnych, produkcji materiałów promocyjnych, organizacji podróży studyjnych dla przedsiębiorców i potencjalnych kontrahentów oraz dziennikarzy. Liczymy na to, że znak „Polska Marka Turystyczna” stanie się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści będą brać go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży - piszą organizatorzy projektu.

POT dodaje, że tworzenie tzw. regionów turystycznych czy kompleksowych szlaków turystycznych z silną marką, będącą swego rodzaju parasolem marketingowym dla usługodawców z danego obszaru, jest z powodzeniem stosowane w wielu krajach (m.in. Austria, Niemcy, Szwajcaria).

Polska chce czerpać z dobrych praktyk w tym obszarze. Zwiększenie atrakcyjności regionów turystycznych ma zachęcić turystów do wydłużenia czasu pobytu.

Zobaczcie koniecznie

polecane: FLESZ: Czego nie można zabrać na pokład samolotu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3