W poniedziałek, 16 września 2019 roku, w Reducie Banku Polskiego wręczono tytuły w ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne”. Województwo śląskie wzbogaciło się o dwa markowe tytuły. Mamy też jednego poważnego kandydata do kolejnego sukcesu.
Najlepsi zarządcy marek turystycznych otrzymali tytuł „Polska Marka Turystyczna” oraz „Polska Marka Turystyczna – kandydat”. Oto laureaci:
Tytuł „Polska Marka Turystyczna”:
- Marka Beskidy
- Kraina Lessowych Wąwozów
- Lublin
- Śląsk Cieszyński
- Toruń
Tytuł „Polska Marka Turystyczna – kandydat”:
- Jura Krakowsko-Częstochowska
- Mazury Zachodnie
- Puszcza Białowieska
- Szlak wokół Tatr
- Zamość
- Ziemia Świętego Krzyża
- Polska jest chętnie wybieranym kierunkiem zarówno przez rodaków, jak i obcokrajowców. W 2018 roku Polacy odbyli o ponad 19 proc. więcej podróży niż w roku 2015. Liczba przyjazdów turystów z zagranicy wzrosła o ponad 17 proc., aby ten trend utrzymać i wzmocnić istotna jest współpraca także na poziomie lokalnym, m.in. właśnie po to powstał projekt „Polskie Marki Turystyczne” – powiedział podczas uroczystości Witold Bańka, minister sportu i turystyki.
Jak czytamy na stronie POT, wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.
- Gratuluję laureatom tegorocznego naboru. Wierzę, że dzięki wsparciu doradczo-eksperckiemu zostaną stworzone regiony turystyczne, których wysokość świadczonych usług oraz spójny marketing będą zachęcać do podróżowania. Planujemy rozwijanie projektu, dlatego wierzę, że tegoroczny nabór to dopiero początek, a grono „Polskich Marek Turystycznych” będzie się powiększać – powiedziała Anna Krupka, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.
Projekt „Polskie Marki Turystyczne” został wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
– Polskie Marki Turystyczne to projekt, który ma popularyzować w Polsce turystykę zrównoważoną i zadbać o rozwój obszarów, które są prawdziwymi perłami na mapie Polski. Mogą one swoim pięknem i atrakcyjnością zainteresować nie tylko naszych rodaków, ale również coraz liczniejszą grupę zagranicznych turystów. POT zapewni głównym laureatom kampanię promocyjną na rynku krajowym i zagranicznym. Wykorzystamy do promocji tych obszarów m.in. targi turystyczne, zaprosimy tam dziennikarzy i blogerów oraz zorganizujemy dla ich zarządców warsztaty marketingowe. Zwycięzcy mogą także liczyć na promocję na narodowym portalu turystycznym i w social mediach POT – powiedział Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
POT przypomina, że uczestnicy-zarządcy marek turystycznych, którzy pomyślnie przejdą kwalifikacje zostaną podzieleni na dwie kategorie: „Polska Marka Turystyczna” (uczestnik spełniający wytyczne w zakresie dobrych praktyk zarządzania i promocji marką turystyczną) oraz „Polska Marka Turystyczna – kandydat” (uczestnik, który potrzebuje wsparcia doradczo-eksperckiego w spełnieniu ww. wytycznych).
Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.
Nie przegapcie
- Roksana Węgiel w asyście policji przyjechała do Sosnowca
- Jazda bez "prawka" to poważne kosekwencje. Jakie?
- Nowy przetarg AMW. Używany sprzęt z demobilu ZDJĘCIA + CENY
- 10 powodów, przez które nie polubisz Ślązaków
- Tragedia w Mikołowie. Jedną z ofiar jest 21-letni piłkarz
- Hotel Silesia w Katowicach został wyburzony ZDJĘCIA
- Ci, którzy otrzymają tytuł „Polska Marka Turystyczna”, będą mogli korzystać ze wsparcia POT w prowadzeniu działań promocyjnych, m.in. z obniżonego kosztu udziału w branżowych targach w kraju i za granicą oraz w wystawach i wydarzeniach promocyjnych, produkcji materiałów promocyjnych, organizacji podróży studyjnych dla przedsiębiorców i potencjalnych kontrahentów oraz dziennikarzy. Liczymy na to, że znak „Polska Marka Turystyczna” stanie się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści będą brać go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży - piszą organizatorzy projektu.
POT dodaje, że tworzenie tzw. regionów turystycznych czy kompleksowych szlaków turystycznych z silną marką, będącą swego rodzaju parasolem marketingowym dla usługodawców z danego obszaru, jest z powodzeniem stosowane w wielu krajach (m.in. Austria, Niemcy, Szwajcaria).
Polska chce czerpać z dobrych praktyk w tym obszarze. Zwiększenie atrakcyjności regionów turystycznych ma zachęcić turystów do wydłużenia czasu pobytu.
Zobaczcie koniecznie
Niedźwiedź szuka pożywienia w koszu na odpadki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?